بازگشت قطار توسعه محصول سایپا سیتروئن به ریل اصلی خود

شرکت سایپا سیتروئن از گروه خودروسازی سایپا پس از توقفی چند ساله در شرایط جدید حاکم بر فضای داخلی و بین المللی ایران توانسته جایگاه خود را تثبیت و تقویت کند و قطار توسعه محصول خود را به ریل اصلی بازگرداند.

شرکت سایپا سیتروئن یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا و نماینده انحصاری محصولات نیشان سیتروئن در ایران است که در سال 1396 اولین محصول سرمایه گذاری مشترک سایپا و سیتروئن، خودروی سیتروئن C3 را در بازار ایران عرضه کرد. توانست با وجود شرایط سخت حاکم بر بازارهای بین المللی، بیش از 2000 دستگاه از این خودرو، اکنون پس از وقفه چند ساله در شرایط جدید حاکم بر فضای بین المللی و داخلی ایران، با حمایت مدیر کل گروه ، توانسته است جایگاه خود را تثبیت و تقویت کند و محصول Return to Main Lane خود را توسعه دهد.

بر اساس طرح تجاری توافق شده برای توسعه همکاری سایپا و سیتروئن، سایپا سیتروئن ابتدا با عرضه هاچ بک C3 با موتور 1.6 توربو و سپس با عرضه دو مدل، جایگاه منحصر به فرد خود را در بازار خودروی ایران ایجاد کرد. مدل کراس اوور و خودپرداز مبتنی بر یک پلتفرم و با تنوع بخشیدن به نیروهای محرکه، حضور خود را در بازار خودرو ایران تثبیت و تقویت کرد.

بازگشت قطار توسعه محصول سایپا سیتروئن به ریل اصلی خود
بازگشت قطار توسعه محصول سایپا سیتروئن به ریل اصلی خود

بنابراین بر اساس این شرایط جدید، دستورالعمل سایپا و حمایت مدیرعامل گروه سایپا، دومین محصول از پیش برنامه ریزی شده در توسعه سبد محصولات این جوینت ونچر به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.

دومین خودروی عرضه شده به بازار ایران، C3-XR است که یک مدل کراس اوور از خانواده محصولات مبتنی بر پلت فرم C3 است.

لازم به ذکر است که خودروهای کراس اوور کلاس B جزو خودروهای مورد نیاز بازار ایران بوده و تقاضای بالایی دارند و به تدریج چندین مدل از این خودرو با سطوح مختلف آپشن (امتیازات) روانه بازار خواهند شد.

همچنین با توجه به گذشت زمان از عرضه این محصول طبق برنامه اولیه توافق شده در جوینت ونچر، این خودرو از نظر ظاهری (نمای جلو و عقب) و همچنین نمای داخلی و سیستم به روز شده است. نیروی محرکه.

بازگشت قطار توسعه محصول سایپا سیتروئن به ریل اصلی خود
بازگشت قطار توسعه محصول سایپا سیتروئن به ریل اصلی خود

طبق برنامه ریزی های قبلی سایپا سیتروئن و تلاش های اخیر، خطوط تولید (شامل بدنه، رنگ آمیزی و خط مونتاژ) این خودرو آماده راه اندازی است.

اولین محموله قطعات این خودرو سفارش داده شده و راهی ایران شده و به زودی وارد کارخانه سایپا سیتروئن می شود. بهمن ماه با افزایش تدریجی سفارشات و ورود محموله های بعدی قطعات، شاهد تولید انبوه این کراس اوور خواهیم بود.

برنامه تولید این خودرو در سال جاری 2000 دستگاه و برنامه سال آینده حداقل 20000 دستگاه خواهد بود.

با توجه به روابط قبلی با تامین کنندگان داخلی و توسعه این روابط در شرایط فعلی، این خودرو با تیراژ اقتصادی و در ابتدا با 20 درصد تولید داخلی وارد بازار خواهد شد و به تدریج تولید داخلی به 50 درصد متناسب با نیاز کشور افزایش خواهد یافت. یکی یکی از محصولات اصلی شرکت سایپا سیتروئن از گروه سایپا در بازار ایران خواهد بود.

علاوه بر این، گروه سایپا با توجه به نیاز به تنوع محصول، عرضه سایر محصولات برند سیتروئن را در قالب CBU یا SKD از طریق شرکت سایپا سیتروئن در برنامه خود قرار داده است و اقدامات اجرایی آغاز شده و به زودی وارد بازار خواهد شد ایران. اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

یکی یکی از اهداف اصلی این برنامه استراتژیک، توسعه سبد محصولات با برند سیتروئن است. یکی این یکی از نشان های معتبر و منحصر به فرد اروپایی در راستای سیاست های توسعه ای وزارت حریم خصوصی و گروه سایپا است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما