به گزارش مانیبان، بر اساس تبصره 8 قانون بودجه سال 1402، سازمان تدارکات یارانه ها موظف است به افرادی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یارانه بگیر تشخیص داده می شوند، یارانه نقدی پرداخت کند.

در حال حاضر یارانه به دهک های یک تا سه مبلغ 400 هزار تومان و به دهک های چهارم تا نهم نیز 300 هزار تومان پرداخت می شود.

حسینی با بیان اینکه یارانه فعلی با تحقق 100 درصدی منابع مالی همراه نیست، گفت: امکان افزایش میزان یارانه وجود ندارد. در نیمه اول سال 1403، 52 تا 53 درصد منابع مورد نیاز محقق شد و سازمان با 50 درصد کمبود منابع مواجه است.

بودجه سازمان دریافت کننده یارانه بر اساس منابع به دست آمده تعیین می شود. در صورت افزایش منابع مالی امکان افزایش میزان یارانه وجود دارد.

علاوه بر یارانه نقدی، سازمان باید یارانه طرح دروار (شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی)، مستمری اجتماعی و کمیته امداد و همچنین موارد مندرج در جدول 14 قانون بودجه را با توجه به منابع پرداخت کند. دارند.

سازمان برنامه و بودجه وظیفه تعیین منابع و مصارف را بر عهده دارد و این سازمان است که باید در مورد نحوه تخصیص منابع و مصارف برای پرداخت یارانه تصمیم گیری کند.

حسینی خاطرنشان کرد: نظرات مردم در مورد میزان یارانه متفاوت است و برای یک نفر ممکن است 10 میلیون تومان کمتر باشد در حالی که برای فرد دیگر 300 هزار تومان کافی است. بنابراین میزان رضایت مردم از میزان یارانه بستگی به منابع و شرایط اقتصادی دولت دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پایان تاکید کرد: افزایش یارانه در سال 1403 به دلیل کمبود منابع مالی و شرایط اقتصادی امکان پذیر نیست و باید به منابع دولت و نیازهای مشمولان یارانه توجه شود. . جمعیت

منبع: اقتصاد آنلاین


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما