به گزارش مانیبان، کرامت ویسکرمی با بیان اینکه سازوکار اختصاص سهمیه گازوئیل به ناوگان گازوئیل داخل و خارج شهر مشخص است، افزود: بر اساس مصوبه سال 1392 هیات وزیران، میزان سهمیه گازوئیل ناوگان گازوئیل به این منظور تعیین شده است. بر اساس عملکرد سازمان حمل و نقل جاده ای در حوزه برون شهری و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است. وزارت کشور با توجه به اسناد حمل و نقل بارنامه و بارنامه را در محدوده مرکز شهر تعیین، محاسبه و تعیین تکلیف می کند. گزارش وضعیت

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون عملکرد پارک دیزل در محدوده شهری و برون شهری باید بر اساس سامانه سپهتن و سیپاد تعیین شود، تصریح کرد: مجری سامانه سپهتن (سامانه نظارت هوشمند تردد گازوئیل برون شهری) ناوگان) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که تاکنون این طرح اجرایی نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، تجهیزات سامانه سیپاد و سپهتن باید در تمامی ناوگان های گازوئیلی، مسافری، باری، درون شهری و برون شهری و عملکرد واقعی نصب شود. ناوگان مبتنی بر این سامانه ها باید به شرکت ملی صدا و سیما منتقل شود تا این عملکرد به سهمیه نفت گاز منتسب شود.

ویسکرمی با بیان اینکه ممکن است عملکرد غیرواقعی با ضوابط بارنامه، بارنامه درون شهری و گزارش وضعیت مسافر به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارائه شود، تاکید کرد: فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با هماهنگی سایر دستگاه های طرح دیگری برای ثبت عملکرد واقعی ناوگان تهیه کرد که در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول برای ناوگان باری بیش از 50 تن که شامل 27 هزار دستگاه است، اجرا می شود، افزود: از طریق بارنامه و صورت وضعیت مسافر، مبدا و مقصد مشخص می شود ناوگان، و ناوگان می تواند از این طرح برای سوخت گیری در ایستگاه هایی که در راه خود پیدا می کند استفاده کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه در این طرح مسیر ناوگان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین می شود، تصریح کرد: تخصیص سوخت در این طرح براساس حرکت در مسیر تعیین شده و پس از حذف کامل است. با توجه به نقص و جلب رضایت نسبی ذینفعان، این طرح برای سایر ناوگان نیز اجرا خواهد شد.

ویسکرمی با اشاره به صدور بارنامه سوری ناوگان در کشور گفت: صدور بارنامه سوریه ممکن است به دلیل تخلف شرکت های کشتیرانی باشد که با توجه به ورودی نهادهای نظارتی از جمله سازمان راهداری حمل و نقل و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در صدور بارنامه های سوریه میزان تخلف در این بند کاهش یافته است.

وی با اشاره به مصرف غیرعادی در بخش حمل و نقل افزود: میانگین مصرف روزانه گازوئیل در بخش غیربرق در شهریور امسال به حدود 65 میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تقریبا 12 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: مجلس اصولگرا و حداد عادل متهمان اصلی وضعیت نابسامان فعلی بنزین هستند/دولت پزشکیان با بنزین چه می کند / افزایش حقوق کارگران، یک پله; افزایش قیمت بنزین با شوک درمانی؟

به گفته مدیر کل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، با اجرای طرح سپهتن و سیپاد، عملکرد ناوگان به صورت سیستمی به سامانه هوشمند سوخت ارسال می شود و از صدور اسناد حمل و اعلام وضعیت دستی خودداری می شود. و به این ترتیب شاهد کاهش چشمگیر مصرف نفت و گاز در بخش حمل و نقل خواهیم بود.

ویسکرمی با بیان اینکه از جمله چالش های اجرای طرح سپهتن و سیپاد، نبود سرمایه گذار و پیمانکار برای اجرای پروژه انتخاب نشدند، وی ادامه داد: انتخاب پیمانکار یکی از مواردی است که باعث تاخیر در اجرای پروژه شده است و امیدواریم با اجرای این امر پروژه در اسرع وقت شاهد دریافت واقعی اطلاعات عملکرد ناوگان حمل و نقل دیزلی و کاهش مصرف نفت و گاز در بخش حمل و نقل کشور خواهیم بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما