به گزارش بازتاب آنلاین روزنامه جامهوری اسلامی، وی نوشت: از فردی که در ستاد انتخابات ریاست جمهوری و مناظره با رقبا در هیئت ملا متقیان متقیان ایستاد و قول داد که در نهی‌البلاغه چه کرد. بخوانید.» این کمپین انتخاباتی او همچنان امیدوارکننده است و در عین حال از حرف هایش عدول نکرده است، اما نشانی از تحقق این وعده ها در زندگی مردم و در حوزه اقتصادی وجود ندارد.

شرکت با دکتر رئیس جمهور می شود پزشکیان اوضاع کمی آرام شده است، مردم کمی امیدوار هستند، رئیس جمهور و برخی از مقامات دولت او می گویند ما به وعده هایی که در انتخابات دادیم پایبند هستیم، اما این کافی نیست. از انتخابات پانزدهم تیردو ماه و نیم تا پایان مرداد یک ماه پیش زمان تشکیل دولت چهاردهم بود. اگرچه این مدت برای تحقق بسیاری از وعده ها کافی نیست، اما زمان مناسبی برای توقف روش های اشتباه گذشته، جلوگیری از معاملات اشتباه و جلوگیری از افزایش قیمت است. مردم می پرسند چرا تغییری ایجاد نمی شود؟

در شهریور ماه اول پادشاهی چهاردهم تعدادی از اقلام روزمره از جمله نان گران شد. این افزایش قیمت برای کسانی که حقوق های نجومی می گیرند و درآمدهای کلان و بی حساب دارند اصلا اهمیتی ندارد، اما یقه سفیدها، کارگران و فقرا را به خاک سیاه می کشاند.

در کشوری که نفت دارد، علاوه بر صاحبان شرکت‌های با درآمد خوب و شرکت‌های ثروتمند، بقیه مردم نیز باید از پرداخت مالیات معاف باشند. می گویید برای فروش نفت مشکل داریم؟ این مشکل را با تغییر سیاست خارجی حل کنید تا بتوانید نفت بفروشید. تا زمانی که مسائلی مانند تحریم‌ها، FATF و سیاست خارجی نامتعادل حل نشود، یا نمی‌توانید نفت بفروشید یا مجبور خواهید بود آن را زیر قیمت بفروشید و حتی برای وصول قیمت با مشکل مواجه شوید. این به کشور آسیب می زند و مردم را هر روز فقیرتر می کند.

آقای رئیس جمهور! شما در مصاحبه خود مثل همیشه بر وحدت ملی تکیه کردید که فی نفسه و به نفع کشور مطلوب است، اما تحقق چنین آرمانی با حضور عناصر تندرو در بدنه اداری حکومت و دولت امکان پذیر نیست. دستانشان در تصمیم گیری و نهادهای موثر در چرخش امور کشور. با حضور این مردم وحدت ملی فقط سراب خواهد بود و صحبت از آن فقط شعار خواهد بود.

از شما انتظار نمی رود که با کسی درگیر مشاجره و درگیری شوید و روش اجتناب از درگیری شما روش خوبی است، اما برای پیشبرد موفقیت آمیز اهداف خود باید موانع را در مسیر آشتی ملی از بین ببرید. حضور افراطیون بزرگترین مانع است.

این را هم بدانید که آرامش نسبی کنونی مردم تا زمانی که در برابر تغییرات مورد انتظار از تحقق خواسته های خود ناامید نشوند ادامه خواهد داشت. تسهیل ارتباطات، کاهش فشار مادی، عدالت، رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی از اولین انتظارات مردم است. اینها همچنین الزامات مهمی دارند که هنوز هیچ نشانه ای از در نظر گرفتن آنها در اقدامات شما نشان نمی دهد.

آنها باید فرمت معمول مصاحبه های رسمی با روسای جمهور را بشکنند تا بهتر با مردم صحبت کنند و در مورد خواسته های ملت بیاموزند. هنگام مصاحبه با رسانه ملی، خود را به قالب معمول آن رسانه محدود نکنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک خبرنگار آزاد از رسانه های دیگر در مصاحبه خود با رسانه ملی حضور داشته باشد تا از نگرانی های مردم آگاه شوید.

23302

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :