بازتاب آنلاین: به تازگی ویدیویی قدیمی از صحبت های رضا شفیع جام درباره ازدواج و طلاقش در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است. وی در این ویدئو می گوید: من 6 ماه از عمرم را که با زحمت 20 ساله به دست آورده بودم از دست دادم! من و همسرم به دلیل افزایش ناگهانی قیمت طلا از هم جدا شدیم و قیمت طلا به طور مکرر افزایش یافت. و من هم مجبور شدم خانه ام را برای پرداخت مهریه همسرم بفروشم». البته این را هم بگویم که خانواده ما تقریباً خانواده ای است که طلاق در آن کم پیش می آمد، اما به هر حال این اتفاق افتاد که بدون فکر کردن به روزمرگی، 400 سکه یا 500 سکه مهریه تعیین کردید. این که باید به همسرت پول بدهی خیلی خوب نیست.»

حالا این ویدیو بار دیگر بحث مهریه را در بین کاربران ایجاد کرده است. عده ای بر این باورند که نباید زیر بار چنین چهره هایی بر دوش فرد وارد شود و عده ای دیگر این سوال را مطرح کرده اند که اگر مهریه رزق و روزی زن است، رزق و روزی مرد چیست؟ در زیر برخی از واکنش ها را خواهیم دید. با ما همراه باشید.

واکنش کاربران به صحبت های رضا شفیعی جام

حامد نوشت: «وقتی مرد مهریه را قبول کرد و بدبخت شد»

واکنش مردم: خواسته، نباید مهریه می داد، حماقت خودش بود

«هرگاه زن مفاد عقد را نپذیرد و بدبخت شود».

واکنش مردم: جامعه مردسالار، این تقصیر مردان است، چرا زنان نباید از این حقوق برخوردار شوند؟

دادگاه رضا شفیع جم در فضای مجازی آغاز شد

علی: تمام زندگیت را کار کن، سخت کار کن، جمع کن، از این همه آدم خسته می شوی. یکی اگر برای رسیدن به آن حاضر شدی زیر مرگ خودم با چشم بسته امضا کنی، مهریه هر چه باشد، آن وقت طرف شمشیر می رود، این حکایت خیلی هاست.

سوگند: تمام قوانین این مملکت به نفع مردهاست، بعد از مهریه که خودشان قبول می کنند، می گویند حقوق انسانی شان را به زن می دهند، هیچکس از شما پول نمی خواهد.

زهره: وقتی وقت ندارید نمی دانم چه زبان دیگری بگویم مهر نه یعنی بعد از این همه سال هنوز نمیدونن مهریه لازمه یعنی چی؟ نه آقا مهر نه!

سهراب: این جمله که ازدواج برای زنان بد است، شوخی بیش نیست. ازدواج در ایران ثانیه به ثانیه برای مردان هزینه و فشار است.

بحث: خیلی ها می گویند اگر او را مجبور به پذیرش می کردند، ممکن بود قبول نمی کرد. اگر مرد بعد از ازدواج به همسرش اجازه کار نداده یا بدون اجازه از خانه خارج شود، باز هم می گویید که او می توانست رد کند و کسی او را مجبور نکرده است؟

مسعود: این حرفی که نباید قبول می کردند و چرا قبول می کنند حرف کاملی نیست. آنچه در اینجا نقد می کنیم فرهنگ غلط است. فرهنگی که مردان را تحت فشار قرار می دهد و پذیرش چنین شرایطی را منطقی جلوه می دهد. شخصا دخترهایی که باهاشون سر و کار داشتم میگفتن که اگه قبول نکنم بابام قبول نمیکنه یا بقیه منو سرزنش میکنن.

پسر خوب یکی به من نگویید که بی تاثیر بودن مفهوم خانواده را در نسل های جدید می بینید، فکر می کنید چرا امیدی به آن وجود دارد؟

محمد: همه می گویند تقصیر اوست که نباید این همه مهریه را قبول می کرد. آدمی که می خواهد زندگی کند اصلا به این مسائل اهمیت نمی دهد چون در ذهنش می خواهد تا آخر عمر به زندگی خود ادامه دهد.

دادگاه رضا شفیع جم در فضای مجازی آغاز شد

به روز رسانی: خیلی از خانم ها موافق نوشتن خوب نبودند! مثل این است که برگردیم به زنی که در ازدواج اولش حق طلاق نگرفته و الان از شوهرش کتک می خورد و نمی تواند طلاق بگیرد و می گوید تقصیر اوست.

و ستوان: من شخصا دختری را می شناسم که 6 ماه پیش شریک زندگی اش ماند و درخواست طلاق داد و یک سال بعد با جهیزیه اش برای خانواده اش که 25 سال مستاجر بودند آپارتمان خرید. خانه یکی خرابش کرد تا خانه خودشان را داشته باشند!!!!

منبع:برترینها

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما