همچنین یارانه نقدی سایر خانوارهای مشمول (دهک چهارم تا نهم) به ازای هر نفر 300 هزار تومان طبق روال معمول 30 هر ماه واریز می شود./اقتصاد آنلاین

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم ارسال اطلاعات اینترنتی 51 دستگاه و عدم ارائه اطلاعات از سوی 3 دستگاه و همچنین عدم اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی، فرصتی برای ارزیابی مناسب بودن متقاضیان برای اعشار وجود دارد. استفاده از شاخص های دقیق، هدفمند و موثر در دسترس نیست

این رگولاتور ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و برخورد با تخلفات، اعلام کرد: دستگاه ها نسبت به اطلاع رسانی دقیق و کامل به منظور برقراری عدالت و شفافیت اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

یارانه نقدی دهک های اول تا سوم

یارانه دهک های اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی به ازای هر نفر 400 هزار تومان است و 25 هر ماه این مبلغ را دریافت می کنند. کمک هزینه تشویقی که به صورت وام خرید برای اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می شود، مبلغ 620000 تومان می باشد.

یارانه نقدی دهک های چهارم تا هفتم

برای دهک های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی اعمال می شود که سی ام هر ماه قابل واریز و برداشت است. علاوه بر این، یارانه تشویقی نیز این گروه از مشمولان را قادر می سازد تا سقف 520 هزار تومان وام دریافت کنند.

کمک نقدی دهک های هشتم و نهم

خانوارهای دهک هشتم و نهم مشمول دریافت یارانه 300 هزار تومانی هستند اما یارانه تشویقی دریافت نمی کنند.

مرجع تقلیل خانوار، پایگاه «پایگاه رفاه ایرانیان» است که اطلاعات خانوار شامل تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی همه اعضای خانواده بر اساس آزمون واسا است و نتیجه این آزمون رتبه است. خانوار در بین تمام خانوارهای کشور

تغییر در رفتار مالی خانوار یکی این یکی از عوامل اصلی تغییر مالیات بر درآمد شخصی است. در برخی موارد، گردش مالی بالا ممکن است به دلایل خاصی قابل اعتراض باشد و منجر به مشکلاتی شود که توسط وزارت کار قابل حل است. اما بهتر است خانوارهای معمولی برای حفظ عشر خود از معاملات کلان که ربطی به دخل و خرج آنها ندارد پرهیز کنند و رفتار مالی خود را اصلاح کنند.

این در حالی است که اگرچه نقص هایی از جمله در حوزه املاک در معاملات چک وجود داشت، اما به منظور کاهش تعداد اشتباهات، امکان درخواست تجدیدنظر برای خانوارهای معترض نیز در نظر گرفته شد و در صورت وجود متولیان عشر در وزارتخانه. کارگران وظایف خود را انجام می دهند، هر گونه ایراد تغییر را می توان به صورت اعشاری مطرح و پیگیری کرد.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران زیر نظر وزارت رفاه گفت: پس از اعمال داده های جدید، برخی خانوارها به دهک های بالا و برخی به دهک های پایین منتقل شدند. هیچ تغییری برای حدود 13 میلیون خانوار وجود نداشت. افرادی که قطعاً از دهک پایین به صدک بالاتر رفتند مشمول دریافت یارانه نبودند.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 50 درصد مردم به عشر خود اعتراض داشتند که در به روز رسانی داده ها رفع شد. در برخی از خانواده ها تغییراتی در تعداد افراد ایجاد شد. این تغییرات فرمول فنی و پیچیده ای دارد و اندازه خانوار را در محدوده اعشاری و صدک تغییر می دهد.

این مقام مسئول توضیح داد: به عنوان مثال فردی خودرویی داشت که 6 ماه پیش فروخته بود و به دلیل به روز نبودن اطلاعات بانک اطلاعاتی آن خودرو همچنان در اطلاعات رفاهی خانوار دیده می شد و در حال عشریه بود، اما اکنون با خودروی جدید به روز رسانی، بر اساس اطلاعات افراد فعلی و جدید، صدک ها و یک دهم خانوار تغییر کرده است. البته این داستان برعکس هم صادق است و ممکن است فردی در سال گذشته چیزی را از نظر مالی خریداری کرده باشد که این موضوع بر عشر فرد نیز تاثیر می گذارد.

محمدی بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که اگر عدد اعشاری فردی در حال حاضر 6 باشد به این معنا نیست که پیوسته است و ممکن است در به روز رسانی 6 ماهه آینده تغییر کند. آرزوی ما این است که داده های این پایگاه هر 6 ماه یکبار به روز شود. اگر این اتفاق بیفتد و شناسنامه اقتصادی مردم به روز شود، می تواند به سیاست های رفاهی جامعه نیز کمک کند.

علیرضا محمدی توضیح داد: بر اساس قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موظف است سالی دو بار (هر 6 ماه یکبار) اطلاعات ثبت شده، دقیق و معتبری که از دستگاه های مختلف سرشماری و گسترش خانوار دریافت می کند، به روز کند. . .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آخرین به روز رسانی به اعداد اعشاری در دی این کار در سال گذشته انجام شد، مرحله بعدی در اوایل شهریور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یارانه بگیران فعلی طبق آخرین به روز رسانی یارانه دریافت می کنند و افرادی که معترض و ناراضی از پرداخت عشر خود هستند، در زمان به روز رسانی اطلاعات اعتراض آنها بررسی و تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما