پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

خبرگزاری دانشجو: محمد خزایی در برنامه فیلم هفت گفت: ممنوعیت کار در هیچ دولتی ربطی به جهت گیری ندارد.

ممنوعیت ربطی به وزارت آموزش و پرورش در هیچ دوره ای از حکومت ندارد و یک مکان قضایی باید حکم صادر کند.

خزایی که شب گذشته در برنامه سینمایی هفت حضور داشت، اظهار کرد: 300 نفر ممنوع الفعالیت در سینما نداریم و این خبر را اشتباه اعلام کردند. حتی 30 نفر هم از سوی دولت ممنوع الفعالیت در عرصه سینما نیستند. از آقای سعید حجاریان خواهش می کنم که سفید کاری نکنند. نگذارید بگویم خود آقای حجاریان در آن دوره با هنرمندانی مثل بهرام بیضایی و … چه کرد.

مدیرعامل سازمان سینمایی سیزدهم کشور افزود: از شما می خواهم که ادامه تحصیل دهید. وقتی وارد سینما شدم حدود 400 نفر ممنوع الورود شدند. ممنوعیت هیچ ربطی به وزارت آموزش و پرورش در هیچ دوره ای از دولت ندارد و یک مکان قضایی باید حکمی صادر کند که بر اساس آن یک هنرمند ممنوع الکار شود و این تصمیم شخصی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: تا جایی که امکان داشت سعی کردیم دستگاه های امنیتی وارد فضای سینما نشوند و خودمان با هنرمندان به گفت و گو پرداختیم. ما خودمان با نزدیک به 2000 هنرمند گفتگو کردیم تا مشکلات آنها را حل کنیم، اما برخی از هنرمندان پرونده آنها را کاملاً بیمه کرده بودند و از کنترل ما خارج بود. در این شرایط خود آقای اسماعیلی جلسات متعددی برای حل مشکلات هنرمندان برگزار کرد و با نهادهای مختلف رایزنی کرد. برخی از این 30 نفر ممنوع الکار مربوط به هنرمندان کشف حجاب هستند.

برخی از این هنرمندان خارج از کشور هستند و مدام علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند. مثلاً در کشور ما #حجاب قانون دارد و نمی توان قول داد که حسن خلق داشته باشیم. بارها اعلام کرده ایم که اگر برخی هنرمندان حجاب را رعایت کنند، فضای کار خواهند داشت، اما برخی آن را قبول ندارند. ما هم نمی توانیم فیلم بدون حجاب را روی پرده سینما نشان دهیم. آقای امیر جدیدی منعی برای کار ندارند و به تازگی برای سمت جدید خود قرارداد بسته اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما