به گزارش بازتاب آنلاین، حجت الاسلام محسنی آژه ای در بخشی از بیانات خود در سلسله نشست های خود با اعضای کمیسیون ها و فراکسیون های شورای اسلامی به موضوع نهاد نمایندگی اشاره کرد. یکی یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد و گفت: از ابتدای انقلاب که در دادگاه انقلاب خدمت می کردم، بر حضور و نقش موثر وکلا در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و قضایی تاکید کردم. حتی در سال 62 که مشکل مرتبط با نهاد وکالت در مراجع ذیربط شکل گرفت، با استناد به قوانین و مقررات حاکم بر روند رسیدگی به پرونده و کشف اگر مؤثر باشد، حقیقت را پیش ببرید.

همشهری در خبری نوشت: رئیس قوه قضاییه افزود: البته متولیان امر و اعضای صنف باید شأن و ارزش هر صنفی را رعایت کنند. این در مورد همه حرفه ها صدق می کند، برخی از وکلا واقعاً پول زیادی به دست می آورند. تنها در یک مورد وکیل مبلغی معادل کل حقوق و مزایای دریافتی یک قاضی مجرب از ابتدای دوره قضاوت (به نرخ روز) دریافت کرده است. به عبارت دیگر، اگر یک قاضی با تجربه با بیش از 40 سال سابقه کار در دادگستری در تمام این بیش از 40 سال حقوقی معادل حقوقی که امروز دریافت می کند داشته باشد، تنها در یک مورد با درآمد این وکیل برابری می کند. .

رئیس کل دادگستری افزود: یکی یکی دیگر از مشکلات مربوط به وکلا این است که گاهی یک وکیل 20 تا 30 پرونده را در یک نوبت به عهده می گیرد که گاهی منجر به طولانی شدن روند رسیدگی در دادگاه می شود. این نیز یکی از دلایل تاخیر در روند است.

محسنی آژه ای توضیح داد: یکی یکی دیگر از عوامل تأخیر در رسیدگی، مربوط به موضوع خبرگان در دادرسی است که بارها در این مورد صحبت کرده ام. اختلاف فاحش بین برخی کارشناسان، دیر رسیدن نظرات کارشناسی و غیره؛ با کمک شما باید اقدامات عاجل برای حل مشکلات این حوزه و کوتاه کردن روند انجام دهیم.

233217

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما