پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد

پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان طی نشست خبری با حضور مسئولان و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد.

به گزارش صفحه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان صبح بیست و یکم است. شهریور 1403 با حضور روح الله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان، رضا زنده دل شهردار و دبیر جشنواره، امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه. ، ابراهیم خوشحال، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، محمدعلی صادق حسنی، مدیر اجرایی جشنواره و جمعی از مدیران، رسانه ها و هنرمندان تئاتر لاهیجان.

محمدعلی صادق حسنی رئیس انجمن نمایش استان نیز با تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین شهرستان و نمایندگان رسانه ها و هنرمندان در سخنانی کوتاه گفت: این جشنواره با حمایت ویژه برگزار می شود. مسئولان و مردم در روز دوشنبه «امیدواریم امسال هم جشنواره خوبی داشته باشیم.

در ادامه رضا زنده دل، شهردار لاهیجان و دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان ضمن ارائه گزارشی از گروه های نمایشی شرکت کننده و روند اجرای این جشنواره گفت: 155 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از با بررسی هیئت داوران، 15 اثر برای اجرا در بخش «پایتخت‌ها و فرزندان مختلف» انتخاب شدند.

مدیر جشنواره سیزدهم اذعان داشت: در سال های گذشته نمایش ها فقط در بخش کشوری انتخاب می شد اما امسال یک بخش استانی و بین المللی نیز خواهیم داشت که از کشورهای ترکیه، عراق و روسیه شرکت می کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، مدیر کل فرهنگ و معارف اسلامی و کلیه مسئولین شهرستان و همچنین حمایت های فرهنگی امام جمعه، هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده هنر برای ترویج شهری و برجسته کردن مسائل و موضوعات مدنی.

ابراهیم خوشحال رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این مراسم گفت: عملکرد مدیریت شهری لاهیجان نسبت به شهرهای هم رده بسیار متفاوت بوده و اقدامات موثری از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود: شهرداری لاهیجان در عرصه های مختلف فرهنگی، مذهبی و ورزشی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

روح الله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان نیز از زحمات دست اندرکاران جشنواره تئاتر خیابانی شهروان قدردانی کرد.

سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره گفت: لاهیجان علاوه بر جاذبه های گردشگری به جریان و گفتمان اجرای نمایش های نمایشی تبدیل شده است و این مرهون تلاش و حضور است. توسط هنرمندان

وی افزود: حضور هنرمندان و مهمانان خارجی در این برهه نقطه عطفی برای این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تبریک روز سینما و تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره. وی گفت: این جشنواره در سه روز با اجراهای فراوان در شهرستان برگزار می شود.

وی افزایش آثار در این جشنواره را یکی از نقاط قوت آن عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم شهری پویا داشته باشیم به شهروندانی فهیم و دغدغه مند نیاز داریم و جشنواره شهروندی دقیقا همین کار را انجام می دهد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری فراوان هنرهای نمایشی افزود: این جشنواره باید ادامه داشته باشد.

در پایان این نشست خبری که با حضور جمعی از دست اندرکاران فرهنگی، هنری و رسانه ای شهرستان برگزار شد، از پوستر جشنواره رونمایی شد.

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از 26 تا 28 شهریور 1403 در هفت نقطه در سطح شهر به سرپرستی رضا زنده دل شهردار لاهیجان برگزار می شود.

پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد.

عکس: ابوالفضل شکری

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما