داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نهنگ‌های اتریوم به طور مداوم به انباشت خود ادامه می‌دهند و سهم آنها از عرضه در گردش افزایش یافته است.

به گزارش رمز ارز نیوز، نهنگ‌های اتریوم اکنون حدود ۴۳ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند. در همین راستا، پلتفرم تحلیلی اینتودبلاک (IntoTheBlock) گزارشی در مورد تمرکز عرضه در گردش اتریوم برای هولدرهای اصلی منتشر کرد. این تقسیم‌بندی شامل سه گروه اصلی خرده‌فروشان، سرمایه‌گذاران و نهنگ‌ها می‌شود.

گروه خرده‌فروشان شامل افرادی است که کمتر از ۰.۱ درصد از عرضه اتریوم را در اختیار دارند و تأثیر زیادی در بازار ندارند. زمانی که دارندگان از این مرز عبور کنند و به محدوده ۱ درصد برسند، نقش مهم‌تری در شبکه پیدا می‌کنند و به گروه سرمایه‌گذاران می‌پیوندند، اما باز هم تأثیر آنها محدود است.

بالاتر از این محدوده، نهنگ‌ها وجود دارند که بیش از ۱ درصد از عرضه اتریوم را در اختیار دارند.

این گزارش نشان می‌دهد که گروه خرده‌فروشان، در حال حاضر تقریباً ۴۸ درصد از عرضه در گردش اتریوم را در اختیار دارند و نهنگ‌ها با سهم ۴۳ درصدی به دنبال این گروه هستند. چند سال پیش، نهنگ‌ها تنها سهم کمی از بازار را در اختیار داشتند، اما اکنون به نظر می‌رسد که علاقه به این رمزارز در حال افزایش است.

این افزایش علاقه از سال ۲۰۲۳، زمانی که ارتقاء شانگهای (Shanghai) انجام شد، شدت گرفته است؛ چراکه ارتقاء شانگهای امکان برداشت دارایی‌های قفل‌شده در قرارداد اثبات سهام (PoS) را فراهم کرد.

در حالی که علاقه نهنگ‌ها ممکن است برای رشد قیمت در آینده موثر باشد، اما تمرکز عرضه در این گروه‌ می‌تواند از جنبه‌های منفی نیز برخوردار باشد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم در محدوده ۲,۳۵۰ دلار معامله می‌شود و در هفت روز گذشته حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما