ظرفیت مدارس برای دانش آموزان اتباع/ زمان دریافت کتاب‌های درسی اعلام شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت مدرسه به اتباع مجاز گفت: در برخی نقاط تعداد دانش آموزان اتباع بیش از ۲۰ درصد حد مجاز ثبت نام این دانش آموزان است.

به گزارش بازتاب آنلاین، علی فرهادی با حضور در برنامه صف اول به مهم‌ترین مسائل نظام تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی پرداخت.

فرهادی در ابتدا در خصوص روش‌های تأمین نیروی انسانی گفت: نیاز واقعی آموزش و پرورش به نیروی انسانی بیش از میزان افرادی است که تاکنون جذب کرده‌ایم. اضافه تدریس شاغلین و بازنشستگان یکی از روش‌های جبران کمبود نیروی ماست. در سال گذشته قانونی داشتیم که معلمان بازنشسته بیش از ۸ ساعت در هفته نمی‌توانند تدریس داشته باشند. این قانون با مصوبه سران قوا به ۲۴ ساعت در هفته افزایش پیدا کرد. در نتیجه ۳۴ هزار نفر نیروی انسانی با این قانون جبران شد.

وی با بیان اینکه اضافه تدریس شاغلان هم راه دیگر جبران کمبود نیرو است گفت: حتی مدیرانی داریم که در نوبت صبح مدیر یک مدرسه هستند و در نوبت عصر هم همان مدرسه را مدیریت می‌کنند. با این سیاست و با جذب نیرویی که در طول سال تحصیلی گذشته داشتیم خوشبختانه امسال کمبود معلم نخواهیم داشت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ شهریور به مدارس توزیع می‌شود، گفت: دانش‌آموزان از ۲۴ شهریور تا اول مهر امکان دریافت کتاب‌های درسی را دارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما