رانا پلاس اتوماتیک به‌زودی توسط ایران خودرو عرضه خواهد شد

اخبار جدید از عرضه این سدان با گیربکس شش سرعته DAE خبر می‌دهند. این گیربکس هم‌اکنون در تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و شاهین پلاس اتوماتیک نصب شده است. همچنین نصب این گیربکس در پژو ۲۰۷ اتوماتیک باعث شد تا رانندگان تجربه رانندگی بهتری نسبت به گیربکس‌های AL۴ قدیمی داشته باشند. بنابراین جایگزینی گیربکس AMT با گیربکس شش سرعته DAE را می‌توان یک تغییر مثبت در راناپلاس اتوماتیک دانست.

تغییرات بیشتر برای رانا پلاس اتوماتیک

یکی دیگر از مواردی که در نسخه نهایی این سدان تغییر خواهد کرد، فرم کنترلر تعویض دنده است. در نسخه‌ای که در نمایشگاه خودروهای سال ۱۴۰۲ به نمایش درآمد، یک کنترلر گرد برای تعویض دنده در نظر گرفته شده بود که با گیربکس AMT هماهنگ می‌شد. با ان حال در نسخه نهایی از کنترلر متفاوتی استفاده شده است. همچنین این خودرو به شیفترهای تعویض دنده مجهز خواهد بود. شیفترهای تعویض دنده یکی از مواردی هستند که در برخی خودروهای مونتاژی حذف شده‌اند. دلیل حذف این آپشن، سخت‌گیری سازمان استاندارد بر نصب GSI یا راهنمای تعویض دنده است. خوشبختانه ایران‌خودرو در رانا پلاس اتوماتیک این قابلیت را نصب کرده است و مشتریان امکان استفاده از شیفترهای تعویض دنده را دارند.

انتظار می‌رود راناپلاس اتوماتیک، جایگزین رانا پلاس پانوراما شود. نسخه پانوراما از رانا پلاس به موتور TU۵P و گیربکس شش سرعته دستی مجهز بود که تولید آن مدتی است متوقف شده است. ترکیب گیربکس DAE و موتور TU۵P در راناپلاس اتوماتیک، این خودرو را از نظر فنی در سطح تارا اتوماتیک V۴ LX قرار می‌دهد. البته ایران‌خودرو سعی خواهد کرد برای محافظت از جایگاه تارا اتوماتیک V۴، آپشن‌های کمتری را در راناپلاس اتوماتیک برای مشتریان در نظر بگیرد تا همچنان تقاضا برای خرید تارا اتوماتیک وجود داشته باشد.

منبع: تحلیل بازار

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما