پیام سمیعی به هواداران شاکی استقلال

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه و در واکنش به اعتراض به افزایش سقف بودجه از سوی فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را ارائه داد که به شرح زیر است:

* ابتدا از اینجا شروع کنیم که به نظر شما علت اعتراض برخی به روند افزایش سقف بودجه چیست؟

برای ما هم مشخص نیست چرا برخی برابر تصمیم قانونی فدراسیون فوتبال اینگونه مقاومت به خرج می‌دهند. فدراسیون فوتبال بر اساس قوانین و مقررات و استناد به آیین نامه حاکم بر سقف بودجه با توجه به درآمدزایی باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های آسیایی عینا مفاد قانونی را در نظر گرفته و سقف را برای “همه” نمایندگان ایران افزایش داده چون این چهار باشگاه قرار است از حیثیت فوتبال ملی و جایگاه فوتبال ایران دفاع کنند اما معلوم نیست چرا برخی متوجه نیستند حضور ضعیف در این مسابقات منجر به کاهش هرچه بیشتر سهمیه‌ها در لیگ‌های مختلف آسیایی می‌شود و متاسفانه ترجیح می‌دهند به قیمت تضعیف فوتبال ملی، مانع از اجرای نص قانون شوند. 

در شرایطی که باشگاه‌های آسیایی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری بیش از اندازه‌ای انجام دادند، به نظر می‌رسد اجرای این قانون و افزایش سقف می‌تواند به کمک فوتبال ایران بیاید. نکته ما و سایر دوستان هم دقیقا به همین موضوع برمی‌گردد، اینجا بحث ملی است، حفظ جایگاه برتر ایران در منطقه و عملکرد موفق باشگاه‌های ایران مایه افتخار و غرور ملی خواهد بود. اگر ما با توانمندی فنی مطلوبی وارد مسابقات شویم، می‌توانیم در رقابت با باشگاه‌های تا دندان مسلح منطقه موفق ظاهر شویم و از سهمیه ایران به خوبی دفاع کنیم. این رفتار و هیجانات کاذب اساسا با حفظ منافع ملی همخوانی ندارد. باهمین سقف بودجه افزایش یافته هم کل مبلغ ما اندازه یک بازیکن برخی از تیم های حاضر در مسابقات نیست.

برای مجموعه مدیریتی استقلال همیشه منافع ملی فصل‌الخطاب بوده و هست. آینده فوتبال باشگاهی ایران در گروی موفقیت نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا است. عدم کسب نتیجه مطلوب و ناکامی برابر تیم‌های قدرتمند منطقه نه تنها دلخواه هیچ یک از هموطنان ایرانی ما نیست بلکه همه به دنبال پیروزی و موفقیت نمایندگان ایران زمین در این مسابقات هستند تا پرچم ایران در قاره آسیا به اهتزار در آید. پس ما مثل همیشه مخالف فرافکنی هستیم و با پیروی از قانون بدون توجه به حاشیه به سمت جلو حرکت می‌کنیم تا نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در قاره آسیا باشیم.

* باشگاه استقلال در مکاتبات متعدد خود در هفته‌های اخیر با فدراسیون فوتبال با اشاره به مستندات قانونی و مقررات جاری صراحتا تاکید داشت که افزایش بودجه امتیاز به نمایندگان آسیایی نیست بلکه در آیین نامه مذکور قید شده، این نکته را تایید می‌کنید؟

صراحتا در قانون ابلاغ شده از سوی فدراسیون آمده تمام درآمدهای باشگاه‌ها  ناشی از حضور در آسیا به سقف بودجه اضافه می‌شود، همچنین درآمدهای ۲۰۲۴ نیز شامل این موضوع می‌شود پس خبری از امتیاز ویژه نیست و ما فقط اجرای بدون تنازل قانون را پیگیری می‌کردیم، باشگاه استقلال تا به امروز ثابت کرده همیشه به قانون و قوانین جاری حتی اگر مورد تایید ما نبوده پایبند بوده و هست، ما در مواردی از اجرای بدون کم و کاست قانون لطمه و آسیب نیز خورده‌ایم اما هرگز به سراغ دور زدن قانون آنگونه که در فوتبال شایعه است  نرفتیم. به استناد تمام مدارک و مکاتبات ارسالی به فدراسیون فوتبال در همه مراحل پایبندی خود به قانون را نشان دادیم.
فدراسیون با اجرای قانون به تیم‌های قانونمداری مانند استقلال کمک کرد از طریق  قانونی تا حدی مشکلات خودرا حل کنند. امروزه هواداران به راحتی متوجه می‌شوند چه باشگاه‌هایی به طور قانونی به دنبال حل مشکلات خود هستند.
در دوره دهکده جهانی که همه از همه چیز خبر دارند، هواداران فوتبال به انتشار اخباری مانند آنکه فلان بازیکن خانه یا ماشین خود را فروخت تا به فلان تیم برود به دیده طنز می‌نگرند چون اگر این حرف‌ها جدی زده شده باشد، جز توهین به شعور مخاطب نیست.
باشگاه استقلال به هیچ وجه قصد دامن زدن به حواشی را ندارند و تنها درخواست اجرای قانون را داشته و دارد اما به خاطر همین خواسته قانونی مورد حمله و هجمه قرار می‌گیرد. به صراحت اعلام می‌کنم صبوری باشگاه و هواداران همیشگی نخواهد بود.

* مجموعه مدیریتی استقلال تا به امروز با وجود گلایه‌های فراوانی که داشته هرگز به سمت رفتار فراقانونی نرفته اما اظهارات برخی افراد با دلخوری و واکنش جامعه هواداری استقلال رو به رو شده است.

من به هواداران فهیم باشگاه استقلال کاملا حق می‌دهم تا از برخی صحبت‌ها دلخور شده و مراتب اعتراض خودرا به باشگاه اعلام نمایند. آنها تا به امروز الگوی ایده‌آل هواداری در فوتبال ایران بودند، اما عملکرد و اظهارنظر برخی افراد در این مقطع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. رعایت قانون و اجرای آن توسط فدراسیون فوتبال شاید توسط برخی‌ها جور دیگری تعبیر شود اما تعبیر ما در این مورد، صرفا اجرای قانون مصوب بوده است.  
خیلی جالب است. باشگاه استقلال با اشتباه تأثیرگذار داوری قهرمانی فصل قبل را از دست داد، اما مدیریت آن در دفاع از حقوق استقلال هرگز از ادبیات زشت و ناپسند استفاده نکرد. ضمن تبریک به فدراسیون فوتبال بابت اجرای قانون مصوب، امیدواریم فدراسیون فوتبال در همین مسیر قانونمداری گام برداشته و بابت اجرای قانون خود را بدهکار کسی نداند و در پی لطف به برخی‌ها نباشد. چراکه قطعا در جامعه فوتبالی به عنوان دیگری تعبیر خواهد شد و به تدوام جریان قانون گرایی فدراسیون لطمه خواهد زد. به هواداران فهیم باشگاه استقلال اطمینان خاطر می‌دهیم که خادمان شما درمدیریت باشگاه استقلال اسیر فضاسازی رسانه‌ای نخ نما شده نخواهند شد و با قاطعیت از حقوق استقلال در برابر هر اقدام و صحبت خلاف قانون دفاع خواهند کرد.

258 258

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما