فوری / طرح تازه دولت برای بازار خودرو / واردات خودرو آزاد خواهد شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، وی افزود: «چندی پیش آقای محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهور گفتند که قرعه‌کشی برای خرید خودرو می‌باید حذف شود و از قرار معلوم دولت چهاردهم هم می‌خواهد تغییراتی را در سطح تصمیم‌گیری در این صنعت ایجاد کند که باید منتظر باشیم و ببینیم دستور عمل آن‌ها چیست، هرچند که ما هم در مجلس کار نظارتی و قانون‌گذاری خود را به جد دنبال خواهیم کرد.»

نماینده جلفا و مرند تصریح کرد: «موضوعی که بر همه روشن و واضح است، حمایت چنددهه‌ای از صنعت خودرو و خروجی نه چندان خوب در این عرصه است. البته باید بگویم که حمایت ما از قطعه‌سازان، شایسته نبوده است. برای نظم دادن به صنعت و بازار خودرو، نیازمند یک کار مطالعاتی جدی هستیم، یعنی باید ببینیم در گذشته چه کارهایی با چه خروجی‌هایی انجام شده است و با آن کارکردها، نقشه راه آینده را ترسیم کرد.»

حبیب‌زاده اظهار داشت: «صنعت خودروی ما نوسان‌های زیادی داشته است و متأسفانه در بخش کیفیت خودرو، خودروسازان عملکرد ضعیفی داشته‌اند. چه معنی دارد که مشتری، خودرو نو را تحویل بگیرد و چند روز بعد به نمایندگی مراجعه کند و بگوید این قطعات، که گاهی قطعات اصلی است، درست کار نمی‌کند. یعنی فرد، هم هزینه بالا کرده و هم رضایت نسبی ندارد که این اتفاق واقعاً پس از گذشت دهه‌ها از کارکرد صنعت خودروسازی جای تأمل دارد.»

وی یادآور شد: «تصمیم‌گیری در صنعت و بازار خودرو ضروری است و ما در مجلس نوپای دوازدهم حتماً روی این موضوعات حساس هستیم و در تلاشیم کارهایی صورت دهیم که اثرات آن در جامعه دیده شود که البته اراده دولت هم در این راستا بسیار کلیدی است.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: «کار مطالعاتی و سپس کارِ کارشناسی لازمه پیگیری هر عیب و ایرادی است. مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان یکی از مراکز مهم پژوهشی کشور، در این رابطه کار کرده است و چندی پیش این روند را در قالب یک نامه دریافت کردم، اما باید بگویم کار مطالعاتی و داشتن نقشه راه در این راستا ضرورتی است که همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌نفع باید انجام دهند و به باور من، کارهای مطالعاتی‌ای که تاکنون صورت گرفته، کافی نبوده است.»

حبیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: «واردات خودرو چند سالی است که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در این راستا، قانون‌گذاری هم صورت گرفته است و مطمئن باشید در این دوره مجلس و دولت، این کار مهم صورت خواهد گرفت. باید رقابت ایجاد شود و بین عرضه و تقاضا تعادل به وجود آید. افزایش کیفیت، عرضه به موقع خودرو و ایجاد قیمت‌های بهتر از گذشته برای مردم، تا حدی در گرو فرآیند واردات خودروست که ان‌شاا… با قاطعیت موضوع را دنبال خواهیم کرد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما