فرصت‌های جدید ایران در جشنواره فیلم هند برای معلولین

در این ملاقات  بنا به اعلام آمادگی NFDC ایجاد بخش ویژه با موضوع افراد دارای معلولیت، از خانم فاطمه (فتانه) امیری مسئول برگزاری جشنواره فیلم معلولین در ایران نیز دعوت به عمل آمد تا به صورت آن لاین شرکت کند و مقرر شد طی نامه رسمی فیلم‌ها به جشنواره معرفی شود. در ادامه در خصوص دعوت از آقای مجید مجیدی کارگردان معروف کشورمان در این رویداد نیز تبادل نظر شد.

همچنین بنا به مذاکره قبلی در خصوص برگزاری هفته فیلم ایران در مرکز NFDC نیز در ماه دسامبر 2024 نیز آخرین وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه خانم جیتا گوش پیشنهاد حضور سینمایی کشورمان هجدهمین بازار فیلم در حاشیه جشنواره IFFI را مطرح و اعلام کرد این بازار، فرصتی بسیار مناسبی جهت ارائه محصولات و دستاوردهای صنعت سینمای ایران به مخاطبان هندی و بین المللی است. وی افزود که تخمین زده می شود که نزدیک به 20 هزار نفر از این جشنواره از  کشورهای مختلف جهان حضور داشته باشند.

خانم جیتا گوش همچنین در ادامه سخنان خود گفت که قرار است در این جشنواره قسمتی به نام گالا پرمنیوم به منظور کارگردان‌های که خواستار اکران فیلم آنها در هند برای اولین بار هستند اجرا شود و این کار می‌تواند نقشی مهم برای شناساندن خود به صنعت فیلم هند و دنیا محسوب شود.

یادآوری می‌شود خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران بمبئی پس از هماهنگی با اداره کل همکاری‌های رسانه و فضای مجازی، با جشنواره بین المللی فیلم پرواز (بر اساس مسائل معلولیت)، با هدف حضور در بخش فیلم‌های مربوط به معلولیت از ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم گوا (IFFI) تفاهم کرد تا مدیر این جشنواره، فیلم‌های برگزیده جدید را در اختیار خانه فرهنگ قرار دهد تا با توجه به بحث و گفتگو با مدیر NFDC در خصوص ارائه این فیلم‌ها همچنین امکان حضور مدیر جشنواره فیلم پرواز در شهر محل برگزاری جشنواره (گوا) فراهم شده و تا نمایش فیلم‌های ایرانی در این موضوع همراه با جلسات تخصصی در محل جشنواره برگزار شود.

فیلم‌های پیشنهادی از جشنواره پرواز به شرح زیر است:

 

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما