جهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا / علت چیست؟

جهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا / علت چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در بازارهای جهانی شاهد نوسانات افزایشی و کاهشی بسیاری در مورد قیمت اونس جهانی طلا بودیم؛ اما در مجموع هر اون طلا افزایش ١۵ دلاری را تجربه کرد و در حال حاضر ٢۵١٨ دلار را به عنوان آخرین نرخ، تا این لحظه ثبت کرده‌ است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی از یک سو و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل از سویی دیگر، سبب شد که علیرغم نیمه تعطیل بودن بازار سکه و طلا در این هفته، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در این بازار باشیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت:،هذ قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴۵٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٣ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ٣٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای در پایان هفته، ٣٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته ٢٣ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان (نیم سکه) و ١۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان (ربع سکه) معامله شد که به ترتیب نیم سکه ٢۵٠ هزار تومان و ربع سکه ٢٠٠ هزار تومان نسبت به بهای خود در ابتدای هفته، افزایش بها داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ١٠٠ هزار تومان افزایش قیمت به هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان افزود: هر گرم طلای ١٨ عیار نیز تحت تأثیر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و افزایش نرخ ارز، ٢١ هزار تومان رسد قیمت در یک هفته اخیر داشته و سه میلیون و ۶۴٨ هزار تومان در ازای هر گرم معامله شده است. 

وی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت انواع قطعات سکه، حباب سکه نیز افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ٩۵٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت حباب سکه در ابتدای هفته ٢۵٠ هزار تومان رشد داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اتمام ایام محرم و صفر، ابراز امیدواری کرد که بازار با ورود به ماه ربیع‌الاول، رونق خود پیدا کند و از رکود حاکم بر بازار کاسته شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما