بازگشت مجیدی بی‌احترامی به استقلال است!

بازگشت مجیدی بی‌احترامی به استقلال است!

نظرتان راجع به اتفاقات اخیر استقلال و مسائل مربوط به جواد نکونام چیست؟

برای صحبت در این رابطه باید به گذشته نگاه کنیم. هفته دوم و سوم سال گذشته که من به عنوان کارشناس حضور داشتم گفتم نکونام باید خویشتنداری کند و واکنش هایش عجولانه نباشد. الان هم می گویم باید خویشتنداری کند تا این اتفاقات رخ ندهد و این اتفاقات را مدیریت کند. دستیاران جواد نکونام در این مدت هیچ کمکی نه از لحاظ فنی و نه از لحاظ مدیریت به تیم استقلال نکرده اند و به این تیم آرامش نداده اند. به علاوه که این تیم حتی سرپرست هم نداشته و آقای خواجه گیری به عنوان سرپرست فعالیت می کرد. زمانی که دکتر خطیر و آقای مهدی هژبری در استقلال بودند، این تیم در حال سر و سامان گرفتن بود و داشت شکل می گرفت که اجازه ندادند این کار ادامه پیدا کند. آقای نکونام با این رفتارها باعث شد تا تیم وارد حاشیه شود و آرامش از بین برود و وقتی وارد حاشیه بشوی نمی توانی مربیگری بکنی. جواد نکونام با اینکه در لالیگا بازی کرده اما سبک بازی تیمش به لالیگا نمی خورد و همین باعث شد فصل گذشته به راحتی قهرمانی را از دست بدهیم. پس از آن بهانه ها شروع شد که پول نداریم، صاحب نداریم. بدتر از آن کسی که باعث اخراج علی خطیر شد الان سرپرست مدیرعاملی استقلال شده است. خداراشکر در حال حاضر هلدینگ خلیج فارس مالک استقلال شد و این تیم صاحب پیدا کرد و بهانه ها گرفته شد. پس از آن اخباری منتشر شد که پسر مدیر هلدینگ بازیکن می گیرد و این برای همه سوال است که چرا جواد نکونام در برابر این اتفاقات سکوت کرد؟ فرشید سمیعی در حال حاضر نقش مثبتی در استقلال ایفا نمی کند و از او به عنوان ماشین امضا استفاده می کنند. چون نتوانسته حواشی استقلال را مدیریت کند. بحث آتیلا حجازی و مهدی هاشمی نسب مدیریت نشد تا استقلال وارد حواشی بیشتری شود. حتی حرف های سخیفی در چند ماه اخیر راجع به استقلال منتشر شد مبنی بر رانت و دلالی و جادوگری که سمیعی هیچ کدام از این ها را مدیریت نکرد.

پس از نظر شما مشکل باشگاه استقلال در مدیریت است؟

از زمانی که فرشید سمیعی مدیرعامل شده تنش در تیم زیاد شده و تیم وارد حاشیه شده است. هرچه سریع تر سمیعی باید از این یتم برود زیرا مشکل تیم اوست و ماندنش به نفع استقلال نیست. او کسی بود که باعث شد خطیر از این تیم کنار گذاشته شود. در مورد جواد نکونام هم خودش بهتر می داند برود یا بماند. به نوعی خودش صلاح خودش را می داند. بعضی مواقع رفتن بهتر از ماندن است و در بعضی مواقع ماندن بهتر از رفتن!

فکر می کنید این مشکلات چگونه حل می شود؟

قبل از هر چیزی سمیعی باید از این باشگاه برود. با جوی که در این باشگاه وجود دارد اصلا آینده خوبی در استقلال نمی بینم و فکر نمی کنم اتفاق خوبی بیفتد. با این اتفاقات بهتر است نکونام یا برود یا تغییرات به وجود بیاورد. تمام باشگاه های بزرگ کمیته فنی قوی دارند و باشگاه استقلال نیز می بایست کمیته فنی قوی تشکیل دهد تا بتواند کمک فنی به این بکند. در زمان امیر قلعه نویی در استقلال، میرشاد ماجدی، ستار همدانی، مجید صالح، حمید بابازاده، ایمان عالمی و بنده همکاری داشتیم و استقلال توانست قهرمانی به دست بیاورد. نمی دانم چرا الان می ترسند آدم بزرگ کنارشان بگذارند. وقتی کمک بزرگ کنارت نمی آوری طبیعتا نتیجه نمی گیری و این کار باعث می شود بد بازی کنی. تیم استقلال اصلا خوب بازی نمی کند و اصلا بازی هایش لذتبخش نیست. بازی با استقلال خوزستان که باختیم، در بازی قزوین هم شانس آوردیم با دو پنالتی بردیم که من در مورد همین پنالتی ها هم بحث دارم. اگر خودم سرمربی استقلال بودم همه چیز را تغییر می دادم. الان هم می گویند هاشمی نسب می خواهد برگردد. مگر خانه قمر خانم است؟ هر کسی دوست دارد می رود و هر موقع دوست دارد برمی گردد. صحبتم با آقای شهریاری است که حالا که متولی استقلال شدید چرا نظارت ندارید؟ شما کارمند باشگاهید. برای باشگاه و مردم کار می کنید. پولی که صرف می کنید پول مردم و بیت المال است. دلیل نظارت نکردن را نمی دانم. نمی دانم چه دستی در کار است که تمام کسانی که در استقلال مثبت کار کردند و کمک کردند یکی یکی کنار گذاشته شدند. دلیل کنار گذاشتن دلسوزان باشگاه چیست؟ حجت کریمی که به استقلال کمک زیادی کرده بود و خود جواد نکونام را آورده بود را اخراج کردند. فتح الله زاده ای که آنقدر برای استقلال افتخار آفرید و جام کسب کرد را کنار گذاشتند. علی خطیر که مشکلات باشگاه را حل کرده بود و به این تیم کمک می کرد را کنار گذاشتند. یک زمانی منصور پورحیدری به خاطر مردم با عصا به استادیوم می آمد. ناصر حجازی و امیر قلعه نویی به خاطر مردم در استقلال زحمت می کشیدند. اما این ها دارند از مردم دریغ می کنند. این ها از لحاظ عاطفی، فوتبال را از بین برده اند. باید در هلدینگ تغییر به وجود بیاید. مدیریت مشخص شود. نکونام باید تمرکزش را روی تیم بگذارد و از مسائل حاشیه ای دوری کند. اگر نیاز به کمک دارد دستیار بگیرد. نوع تمرینات را در بخش هجومی تغییر دهد تا شکل فوتبالی تیم تغییر کند. سبک استقلال اصلا خوب نیست. یعنی چه که جلالی سانتر کند و بلانکو بپرد و سر بزند. امسال هم رامین رضاییان را خریده اند. باید سبک بازی را در خط جلویی تیم تغییر دهند. در تیم ملی هم همینطور است، مثلا اگر خط حمله ما متکی به طارمی و آزمون باشد اگر آنها را ببندند قطعا نمی توانیم کاری انجام دهیم. در استقلال هم با توجه به اینکه تاکتیکش مشخص است می توانند با بستن بازیکنان تاثیرگذار، این تیم را قفل کنند. جواد نکونام با تمرین می تواند خطوط دفاعی حریف را باز کند و با تمرینات مداوم و تغییر تاکتیک می تواند موفق شود. زمانی تیم های استقلال و پرسپولیس همیشه جزء ۳ تیم بالای جدول بودند و همیشه حداقل ۳ گل از حریفانشان پیش بودند. در استقلال الان این جمله صدق می کند: دیوانگی یعنی تکرار یک اشتباه و انتظار نتیجه متفاوت داشتن…

این روزها شایعاتی هم درباره بازگشت فرهاد مجیدی شنیده می شود!

من فرهاد مجیدی را خیلی خیلی خیلی دوست دارم اما او چند بار تیم استقلال را ول کرده و رفته است. متوجه نمی شوم خبر آمدن فرهاد از کجا می آید. به نظر من خود فرهاد نباید بگذارد این اخبار درباره او منتشر شود. اصلا اشاعه دادن خبر بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال بی حرمتی به استقلال است. او ۴ دفعه تیم را ول کرد و رفت. نباید مثل هاشمی نسب ول کند و برگردد. برای من عجیب است که همه اینها می گویند ولی نعمتمان مردم هستند ولی کارشان چیز دیگری است و عملشان متفاوت است. فرهاد مجیدی برای مربی ها آلترناتیو شده و نامش پس از هر مربی مطرح می شود. اینها استقلالی نیستند. مدیریت استقلال باید تغییر کند و آدم های دلسوز بیایند. اگر خودم سرمربی استقلال بودم در این مقطع نمی ماندم. مدیریت استقلال باید تغییر کند. حجت کریمی تنها کسی بود که سمیعی را اخراج کرد و نمی دانم چگونه برگشت و مدیر شد. این آدم ها باعث شدند تا حجت کریمی استعفا کند. قبلا کمیته فنی قوی بود و به تیم از لحاظ فنی کمک می کرد. الان تیم به مشکل خورده چون بزرگتر ها فوتبال را کنار گذاشته اند و در تیم بزرگتر نیست. در گذشته هزینه می شد. جلسات برگزار می شد اما الان خبری از آن نیست. باید با بزرگترها جلسه برگزار کنند، با لیدرها جلسه برگزار کنند. مشکل ما این است که هزینه نمی کنیم. ۱۲ سال پیش در برنامه ۹۰ به عادل فردوسی پور گفتم مشکل فوتبال ما مشکل فرهنگی است و الان فردوسی پور حرف من را تایید می کند. اتفاقات بازی استقلال خوزستان بسیار تاسف آور و عجیب بود. باید ببینیم که چه اتفاقی افتاده که هواداران خوزستانی گفته اند استقلال را به خاطر نکونام به فولاد اره نا راه نمی دهیم. در حالی که نکونام برای آن ها جام قهرمانی آورده است. ما باید مشکلات فرهنگی را حل کنیم و اگر کنترلی نباشد در آینده نیز به مشکل می خوریم. باید ببینیم چگونه ساکت الهامی که ۶ ماه محروم شده بود یک شبه با لابی محرومیت ۶ ماه اش برطرف می شود. من فکر می کنم حتی نتیجه اتفاقات باشگاه مس نیز مثبت نشود. اگر مثبت شد باید برای فوتبال خوشحال شد. من فکر می کنم پرونده باشگاه مس با کدخدامنشی تمام می شود. وقتی یک سیب خراب در سبد باشد، بقیه سیب ها نیز خراب می کند. پس باید جلوی این سیب های خراب گرفته شود. در این صورت مردم تشکر می کنند.

نظرتان در مورد مسابقات لیگ نخبگان چیست؛ به نظرتان استقلال نتیجه می گیرد؟

فوتبال ما در آسیا مقام نمی آورد. فوتبال ما لاکپشتی حرکت می کند و سیر صعودی ندارد. شرایط، بسیار سخت است. زمانی تیم سوم ما هم در آسیا مقام می آورد ولی الان درجا می زنیم. نه تنها درجا می زنیم بلاکه در حال عقب گردیم. فوتبال ما در هزینه و پول جلو زده است ولی در ساختار بسیار عقبیم. در حال حاضر فوتبالیست ها حرفه ای پول می گیرند ولی آماتور زندگی می کنند. من این را به خود آقای درویش هم گفتم. دم اقای درویش گرم که به برنامه فوتبال برتر آمد و گفت فوتبالی که بار فنی ندارد چرا باید گران بشود. چه کسی گران می کند، پیدا کنید پرتقال فروش را… دلیل گران شدن فوتبال ما و پیشرفت نکردن آن دلالی هاست که باعث افزایش رقم قرارداد ها و پسرفت فوتبال کشورمان شده است.

251 251

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما