حراج شمش طلا فقط توسط مرکز مبادله انجام می‌شود

حراج شمش طلا فقط توسط مرکز مبادله انجام می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ایرج نیازی در واکنش به اخباری مبنی بر آغاز فعالیت حراج شمش طلا توسط بخش خصوصی با همکاری این بانک گفت: فعالیت رسمی بانک کارگشایی در این حوزه، فقط با تعامل و همکاری مرکز مبادله ارز و طلای ایران است که به‌طور رسمی انجام می‌گیرد و با این مرکز تفاهم‌نامه داریم. بر این اساس بانک کارگشایی به جز این مرکز که تحت نظارت بانک مرکزی است، هیچ فعالیت دیگری در بحث حراج شمش طلا با بخش خصوصی ندارد.

وی در خصوص این شائبه که گفته شده حراج توسط بانک کارگشایی برگزار می‌شود، ادامه داد: بانک‌های کارگشایی در سراسر کشور خدماتی را برای مشتریان حقیقی و حقوقی در دستور کار دارند که طبق آن مشتریان می‌توانند طلا یا شمش خود را به‌صورت امانی در این بانک بگذارند. در نتیجه هیچ فعالیت مستقلی مبتنی بر حراج شمش با همکاری بخش خصوصی به جز تعامل و همکاری با مرکز مبادله در این بانک صورت نمی‌گیرد. در واقع ما به‌صورت رسمی فقط با مرکز مبادله ایران حراج را انجام می‌دهیم و هیچ فعالیت غیر رسمی در این بخش انجام نمی‌شود. البته پیش از این فعالیت‌هایی در این خصوص انجام می‌شد که با توجه به راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در چارچوب قوانین بانک مرکزی، متوقف شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، نیازی گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند در بانک کارگشایی افتتاح حساب داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که بخش خصوصی در یکی از شعب ما برای برگزاری حراج شمش اقدام کرده باشد. در واقع بخش خصوصی تنها می‌تواند در بانک کارگشایی، افتتاح حساب داشته باشد، اما نمی‌تواند ادعا کند با همکاری ما اقدام به حراج شمش طلا خواهد کرد؛ چراکه فعالیت در این خصوص نیاز به کسب مجوز قانونی از بانک مرکزی دارد و فعلا نیز فقط مرکز مبادله ایران عهده دار برگزاری حراج است.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما