درخواست بازنشستگان از رئیس‌جمهور برای همسان‌سازی حقوق‌ها/ اعتبارات افزایش یابد

درخواست بازنشستگان از رئیس‌جمهور برای همسان‌سازی حقوق‌ها/ اعتبارات افزایش یابد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، یک کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی افزایش حقوق را اولویت نخست بازنشستگان دانست.
 رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته خود با مردم با بیان اینکه می‌توانم هر ماه یک بار با شما صحبت کنم و مشکلی ندارم، گفت: آمادگی داریم که حرف مردم را بگوییم و حرف آنها را بشنویم. شاخص دولت ما، رضایت مردم است.

پزشکیان در بخشی از سخنانش با بیان اینکه گندم‌کاران، پرستاران، معلمان و بازنشستگان مشکل دارند، افزود: ناترازی‌هایی در برق و انرژی و محیط زیست هم داریم و این موضوع کاملا روشن است و نیاز به شرح دادن من ندارد.

اکبر شیرمحمدی در این زمینه  با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم و توجه و اهتمام وی بر حل مشکلات مردم و به ویژه بازشستگان افزود: مهمترین در خواست بازنشستگان از دولت چهاردهم افزایش حقوق است، حقوقی که متناسب با مخارج زندگی و معیشت آنها و جوابگوی نیاز آنها در سالمندی باشد.

 

افزایش اعتبارات و همسان سازی حقوق درخواست بازنشستگان از رئیس جمهور است

این کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه دکتر پزشکیان در سخنان خود همواره برتامین اعتبارات برای رفع مشکلات مردم و اجرای طرح های جدید تاکید دارد، گفت: در مورد بازنشستگان و مسائل مربوط به آنها هرگونه پرداخت چه در بحث افزایش و همسان سازی و چه دیگر موارد مانند رفاهیات حتما باید تامین اعتبار لازم انجام شود تا این افزایش حقوق در مسیر جبران هزینه زندگی بازنشستگان موثر باشد.

شیرمحمدی ادامه داد: برخی از مصوبات مانند همسان سازی و کمک های رفاهی در بودجه عمومی کشور بار مالی ایجاد می کند بنابراین باید محل این اعتبارات دیده شود و در عین حال جلوی هزینه های اضافی هم گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین مالی اعتبارات فوق بسیار مهم است، گفت: باید مسیری در نظر گرفته شود و در تصویب هر قانونی موضوع تامین اعتبار آن دیده شود چراکه اگر این چنین نباشد اجرای آن ممکن نیست و همچنین مجلس هم دراین خصوص باید توجهات لازم را داشته باشد.

در پرداخت رفاهیات به بازنشستگان بین دستگاه ها تبعیض نباشد

وی ادامه داد: در موضوع رفاهیات و پرداخت های مناسبتی به بازنشستگان برخی از دستگاه ها پرداخت هایی دارند اما برخی دیگر از دستگاه ها هیچگونه پرداختی دراین زمینه ها ندارند بنابراین در کنار افزایش حقوق که اولویت اصلی بازنشستگان است باید این موضوع رفع تبعیض شود و پرداخت ها به صورت یکنواخت باشد.

شیرمحمدی تاکید کرد: دراین خصوص قانون باید اجازه دهد که بازنشستگان بتوانند از امکانات رفاهی دستگاه خود استفاده کنند.

بیمه تکمیلی خواسته مهم بازنشستگان است

این کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه بعد از افزایش حقوق که اولویت نخست بازنشستگان است، برخورداری از بیمه تکمیلی نیز از خواسته های مهم بازنشستگان است، گفت: دولت باید تلاش کند که هزینه درمان اعم از بیمه پایه و تکمیلی در یک مسیر قرار بگیرد و تامین شود تا بازنشستگان در بحث درمان با مشکلات کمتری مواجه باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :