بازگشت جودو روی ریل قهرمانی

بازگشت جودو روی ریل قهرمانی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در حالی از روز هشتم شهریورماه به میزبانی کشور کره جنوبی و در شهر «مونگ یونگ» با حضور ۱۷ کشور آغاز شده بود که امروز(یک شنبه) یازدهم شهریورماه این رقابت ها به پایان رسید.

تیم ملی پسران کشورمان در  چارچوب این رقابت ها با ترکیب ۱۰ جودوکار حضور پیدا کرد و در مجموع موفق به کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز شد. در بخش دختران  نیز جودو بانوان با دونماینده حضور پیدا کرده بود که هر دو جودوکار از رسیدن به مدال بازماندند.

امروز(یک‌شنبه) در روز پایانی مسابقات جوانان آسیا، تیم ملی پسران موفق به کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز شد. طی دو روز گذشته نیز تیم ملی نوجوانان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا و  دو مدال برنز شدند.

در مجموع و در جدول رده بندی این رقابت ها جوانان و جوانان کشورمان در رده های پنجم این رقابت ها قرار گرفتند.

نتایج مسابقات جوانان آسیا به شرح ذیل است:

نقره الیاس پرهیزگار

در مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا،  امروز در وزن ۸۱-کیلوگرم، الیاس پرهیزگار در نخستین مبارزه به مصاف «قانزوریک» از کشور مغولستان رفت و با شکست این جودوکار، مبارزات خود را شروع کرد.

پرهیزگار در دومین مبارزه موفق به  شکست نماینده کشور عربستان شد. وی‌ در نیمه نهایی نماینده کره جنوبی را شکست داد و به فینال این رقابت ها دست یافت. الیاس در فینال به مصاف نماینده قرقیزستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره جوانان آسیا دست یافت.

چوپان نقره ای شد

در وزن ۹۰-کیلوگرم، امیرعباس چوپان قرعه اول استراحت داشت و در نخستین مبارزه به مصاف « السلمان» از کشور کویت رفت و با شکست حریف خود، مبارزه اش را آغاز کرد. 

در نیمه نهایی نیز با ضربه فنی نماینده کره جنوبی را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. در فینال این رقابت ها چوپان بازی را مقابل نماینده ازبکستان واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت ها بسنده کرد.

نیک سرشت و مظلوم تاریخ سازی کردند

در وزن ۱۰۰-کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت در بازی نخست به مصاف «راکویا» از کشور هندوستان رفت و این جودوکار را شکست داد. در دور دوم نیز نماینده قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی جودوکاری از کشور چین تایپه را از پیش رو برداشت. نیک سرشت در فینال به مصاف نماینده ازبکستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره دست یافت.

وی به عنوان نخستین جودوکار در تاریخ این رشته است که در کشورمان موفق به کسب دو مدال در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا شده است. وی روز گذشته در رده سنی نوجوانان موفق به کسب مدال برنز شده بود و امروز (یکشنبه) با کسب مدال نقره، دومین مدال خود را در یک رویداد آسیایی کسب کرده است. 

محمد مهدی مظلوم دیگر نماینده کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم است که در قرعه نخست با استراحت روبرو بود. وی نیز در نخستین مبارزه به مصاف« بازانتیک» از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکار شکست خورد. مظلوم در دومین مبارزه مقابل نماینده تاجیک به برتری دست یافت و به جدول شانس مجدد راه یافت و برای رسیدن به مدال برنز با عباس موحد مبارزه کرد و در نهایت مظلوم موفق به کسب مدال برنز شد.

وی روز گذشته در رده سنی جوانان موفق به کسب مدال طلا  شده بود و این دومین مدال خود در قهرمانی  آسیا است. وی نیز همچون نیک سرشت در تاریخ جودو ایران اتفاق جذابی را رقم زد و به عنوان دومین جودوکار تاریخ کشورمان موفق شد در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا مدال کسب کند.

لازم به ذکر است،امیرحسین شهیدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن است که در نخستین مبارزه به مصاف« آلتاشاقان» از کشور مغولستان رفت و با شکست مقابل این جودوکار از گردونه رقابت ها حذف شد.

در وزن ۱۰۰+کیلوگرم، امیرعباس موحد در بازی اول با قرعه استراحت روبرو بود. وی در نخستین مبارزه به مصاف «هانگ» از کشور چین تایپه رفت و این جودوکار را شکست داد. در دور دوم مقابل قهرمان آسیا از کشور قرقیزستان بازی را واگذار کرد.وی برای رسیدن به مدال برنز  مقابل مظلوم بازی را واگذار و به مدال نرسید.

روز گذشته(شنبه) در نخستین روز از این مسابقات در وزن ۶۶- کیلوگرم علی تقی زاده در اولین مبارزه باید به مصاف «المازیک» از کشور قرقیزستان رفت و در نخستین مبارزه بازی را واگذار و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

در بخش بانوان نیز، هانیه عباس زاده نماینده وزن ۵۷-کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه به مصاف «فاتانا» از کشور قطر رفت و این جودوکار را شکست داد. عباس زاده در دومین مبارزه مقابل نماینده قرقیزستان بازی را واگذار  کرد.  وی در جدول شانس مجدد با شکست مقابل نماینده هندوستان از گرونه رقابت ها کنار رفت.

سمیرا خاک خواه نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم  در نخستین مبارزه «فیزا» از اندونزی را شکست داد. وی در دومین مبارزه مقابل نماینده قرقیزستان بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت.

خاک خواه در جدول شانس مجدد با شکست مقابل دومین نماینده کشور قرقیزستان از گردونه مسابقات کنار رفت.

لازم به ذکر است، تیم ملی نوجوانان نیز در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا طی دو روز گذشته موفق به کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز شدند.

هدایت تیم ملی نوجوانان پسران برعهده محمد جناب زاده است، وحید بنا نیز به عنوان مربی کنار تیم حضور دارد.

هدایت تیم ملی جوانان برعهده ایوب رستمی است. محمدرضا غفاری نیز مربی است.

در بخش دختران اعزامی به این رقابت ها نیز،معصومه جعفری به عنوان سرمربی کنار تیم حضور دارد.

مصطفی  کریمی نیز به عنوان سرپرست تیم ملی در کنار ملی پوشان حضور دارد.

257 251

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما