خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی توبیت

صرافی توبیت امکان معامله در بازار فیوچرز را به صورت سفارش های مختلف فراهم کرده است و کاربران ایرانی می توانند بدون نیاز به احراز هویت در این پلتفرم معامله کنند. همچنین این صرافی دارای 2 نسخه از اپلیکیشن اندروید و ios است که معامله گران می توانند در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز به فیلتر شکن به اپ توبیت مراجعه کرده و معاملات خود را مدیریت کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل با انواع سفارشات در صرافی توبیت و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در توبیت آشنا شویم. از این رو با ما تا انتها این بلاگ همراه باشید.

آشنایی با انواع سفارشات در توبیت

معاملات فیوچرز در صرافی توبیت یکی از ابزارهای مهم در بازارهای مالی است که درک آن برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اهمیت زیادی دارد. معامله گران با استفاده از بخش فیوچرز صرافی توبیت می توانند انواع سفارش را با استفاده از اهرم های متنوع استفاده کنند. در این صورت با میزان سرمایه کمتر می توان حجم بیشتری از کوین ها را خرید و فروش نمود. از این رو با ما در این بلاگ همراه باشید تا به طور کامل با انواع سفارشات در توبیت آشنا شوید.

بازار

معامله گران با استفاده از سفارش بازار یا مارکت (Market Order)، در همان قیمتی که ارز قرار دارد، می توانند خرید و فروش انجام دهند. به عنوان مثال، می خواهید سریعا بیت کوین را خریداری کنید در هر قیمتی که در حال حاضر قرار دارد. برای این منظور از سفارش مارکت استفاده کرده و کارمزد بالاتری نسبت به سفارش لیمیت می پردازید.

لیمیت

هنگامی که در بخش فیوچرز، قیمتی را لیمیت گذاری (Limit Order) کرده و ثبت می کنید. نمی توانید آن ارز را در همان لحظه خریداری کرده و نمودار ارز پس از رسیدن به قیمت مد نظر، سفارش شما را باز می کند. در این نوع سفارش شما قیمت باز شدن پوزیشن ها را تعیین کرده و در این صورت کارمزد کمتری نیز می پردازید. به عنوان مثال، شما می خواهید در محدوده قیمتی 30 دلار بر روی بیت کوین سفارش خرید انجام دهید. شما سفارش خود را ثبت کرده و در صورتی که قیمت بیت کوین حتی در حد 20 ثانیه نیز محدوده 30 دلار را لمس کند، سفارش شما فعال خواهد شد.

استاپ

معامله گران در سفارش استاپ و تریگر تعیین کننده نقطه ورود مناسب و متناسب با نوع بودجه و سرمایه خود هستند. در این صورت اگر در هنگام پر شدن سفارش، قیمت نامناسب باشد، پوزیشن انجام نمی شود.

معاملات استاپ اکثرا در هنگام انتشار اخبار توسط معامله گران حرفه ای سفارش گذاری می شود.

چرا که ریسک معامله را کمتر خواهد کرد. به عنوان مثال، در نماد بیت کوین، هنگام شروع سشن نیویورک و انتشار اخبار امکان نوسان شدید وجود دارد. معامله گر می تواند برای ترید خبری خود و کاهش ریسک، نقطه ورود به معامله را به صورت بای استاپ و سل استاپ بر روی نقاط حمایتی و مقاومتی تنظیم کند.

چرا که می داند اگر بیت کوین نقطه حمایت مهم را رد کند، قطعا با کاهش قیمت و اگر نقطه مقاومتی را بشکند با افزایش قیمت روبرو است. از این رو سفارش بای استاپ و سل استاپ در صورتی فعال می شود که آن نقطه شکسته و تاییدیه صعود و نزول صادر شود.

آموزش خرید و فروش در توبیت

یکی از برتری های صرافی توبیت در برابر پلتفرم های دیگر، امکان کاهش کارمزد در معاملات فیوچرز و اسپات است. در صرافی توبیت سطح بندی های متفاوتی از 0 تا 6 با بالارفتن حجم معاملات به وجود آمده و معامله گران می توانند با بیشتر کردن میزان سود و یا سرمایه خود در توبیت سطح خود را افزایش دهند. در این صورت کارمزدها با تخفیف های فوق العاده محاسبه می شود.

اما توبیت فارسی علاوه بر محیطی برای ثبت نام، به پلتفرمی برای آموزش تبدیل شده است و در وب سایت رسمی توبیت فارسی می توان به راحتی تمامی بخش های مختلف صرافی را مشاهده کرد. از این رو برای دیدن آموزش تصویری خرید و فروش از سایت توبیت فارسی دیدن کنید.

چگونه در توبیت سفارش خرید و فروش ایجاد کنیم؟

برای شروع معاملات در صرافی توبیت باید ابتدا نوع معامله خود را مشخص کنید. چرا که صرافی توبیت دارای بخش های مختلف اسپات، فیوچرز و کپی تریدینگ است.

اکثر معامله گران به دنبال معاملات اهرم دار در بازار فیوچرز صرافی توبیت هستند. در بخش فیوچرز صرافی توبیت 2 مدل معاملات فیوچرز ارائه شده است که عبارتند از:

  1. یو اس دی تی پرپچوال USDT Perpetual

  2. لایت پرپچوال Lite Perpetual.

بخش یو اس دی تی پرپچوال مخصوص معامله گران حرفه ای و در مقابل معامله لایت پرپچوال برای افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود.

در بخش معاملات فیوچرز می‌توانید نمودار ارز مورد نظر و امکانات مختلفی همچون اهرم را مشاهده کنید. البته ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند انواع اندیکاتورهایی همچون فیبوناچی، تایم فریم های مختلف خط روند و شکل نمودارهای شمعی بالای صفحه نمودار برای تحلیل دقیق تر برای شما فراهم شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل با انواع سفارشات در بازار فیوچرز صرافی توبیت آشنا شدیم. صرافی توبیت در سال 2020 تاسیس شده و اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور جهان کاربر دارد. این صرافی احراز هویت را الزامی نمی‌داند؛ بنابراین کاربران ایرانی در معرض هیچ گونه خطری قرار نخواهند گرفت. همچنین، صرافی توبیت توجهی به آی پی کاربران ندارد؛ بنابراین کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند از این صرافی بدون نیاز به احراز هویت معامله کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما