بر اساس اعلام بانک مرکزی پس از اتمام اربعین حسینی از پنجم تا بیست و یکم شهریور در این ماه امکان استرداد ارز وجود دارد و زائران می توانند ارز باقیمانده خود را در همان بانکی که آن را خریداری کرده اند به نرخ روز مرکز مبادلات طلا و ارز ایران بفروشند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، کامیار چگانی – کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی – با اشاره به اینکه از ابتدای فروش ارز اربعین در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر اقدام به فروش ارز اربعین کرده اند. وی گفت: امسال با توجه به توسعه زیرساخت های لازم، تقریباً 97 درصد از این ارزها به صورت آنلاین و از طریق سامانه های معرفی شده توسط بانک های عامل تهیه می شود.

کامیار چگانی با بیان اینکه در اربعین حسینی سال گذشته حدود یک میلیون نفر ارز دریافت کردند، اظهار کرد: امسال 50 درصد افزایش ارز از طریق شبکه بانکی را به ثبت رساندیم، همچنین در سال گذشته نیمی از زائران اقدام به خرید ارز کردند ارز آنلاین، امسال این رقم 97٪ است.

وی در ادامه تاکید کرد: بانک های عملیاتی در روزهای آینده باید در استان های منتهی به مبادی خروجی کشور به عراق شعبه داشته و ارز مورد نیاز زائران را تامین کنند.

کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه ارز اربعین به زائران تا یک روز مانده به اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: بعد از اربعین حسینی از پنجم تا بیست و یکم شهریور در این ماه به زائران امکان بازگشت ارز داده شد. در صورت بازگشت زائران از سفر زیارتی و تمایل به انجام آن، می توانند ارز باقی مانده خود را در همان بانکی که آن را خریداری کرده اند، به نرخ روز مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران بفروشند.

لازم به ذکر است فروش ارز اربعین امسال به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام شد و از این رو ارز اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایران، در سال 1386 در شعب و باجه های پست بانک به فروش رسید. و 280 شعبه بانک ملت زائرین اربعین حسینی (ع) با 221 شعبه بانک صادرات، 189 شعبه بانک سپه، 106 شعبه بانک تجارت و 63 شعبه بانک پارسیان ارائه می شوند.

باید گفت؛ بیشترین ارز اربعین ابتدا توسط بانک ملی و سپس پست بانک و سپس توسط بانک سپه به زائران حسینی ارائه شد. بانک های صادرات، ملت، تجارت و پارسیان نیز در رتبه های بعدی عرضه ارز اربعین قرار دارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما