بحران سرطان در مردان؛ افزایش 93 درصدی مرگ و میر

این مطالعه نشان داد که این افزایش در مردان 65 سال به بالا و در کشورها و مناطق با شاخص توسعه انسانی پایین یا متوسط ​​بیشتر بود.

گزارش کردن مهر هابتامو ملی بیزویهو، نویسنده ارشد این مقاله، از دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، گفت: “رویکرد هماهنگ چند بخشی، و همچنین همکاری ملی و بین المللی، برای بهبود نتایج کنونی سرطان و معکوس کردن افزایش پیش بینی شده در بار سرطان تا سال 2050 ضروری است.” به سلامتی “

بیزویهو در یک بیانیه خبری افزود: «اجرا و گسترش پوشش همگانی سلامت، گسترش زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی و ایجاد دانشکده‌های پزشکی با بودجه عمومی، و بورسیه‌های تحصیلی برای آموزش متخصصان پزشکی و بهداشت عمومی می‌تواند مراقبت و برابری سرطان را بهبود بخشد.»

تیم او با مشاوره از داده های رصدخانه جهانی سرطان، بیش از 30 نوع مختلف سرطان را در 185 کشور و منطقه در سراسر جهان برای پیش بینی تجزیه و تحلیل کرد.

در ماه فوریه، سازمان بهداشت جهانی بیش از 35 میلیون مورد جدید سرطان را تا سال 2050 پیش بینی کرد. این افزایش 77 درصدی نسبت به 20 میلیون مورد پیش بینی شده تا سال 2022 است. هم مرد و هم زن از 115 کشور در این نظرسنجی شرکت کردند.

گزارش WHO نشان می دهد که عوامل متعددی ممکن است در افزایش خطر در آینده نقش داشته باشند، از جمله:

پیری و رشد جمعیت

تغییر در مواجهه افراد با عوامل خطرزای محیطی به ویژه آلودگی هوا

مصرف سیگار و الکل

چاقی

در آخرین مطالعه، محققان خاطرنشان کردند که سیگار کشیدن و مصرف الکل نیز از عوامل خطر رایج قابل اصلاح در بین مردان هستند.

نویسندگان این مطالعه افزودند، عوامل دیگری که ممکن است به توضیح اینکه چرا مردان نسبت به زنان نرخ سرطان بالاتری دارند، کمک کند شامل مشارکت کمتر در فعالیت‌های پیشگیری از سرطان و استفاده ناکافی از غربالگری و درمان است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما