نوشیدن مکرر قهوه سلامت قلب را به خطر می اندازد

این نوشیدنی ها همگی حاوی کافئین هستند و یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

گزارش کردن مهر به گزارش MedicineNet، به گفته محققان، میزان روزانه کافئین ذکر شده در این مطالعه معادل چهار فنجان قهوه، 10 قوطی نوشابه یا دو نوشیدنی انرژی زا است.

محققان دریافتند که مصرف روزانه این مقدار کافئین به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون را در طول زمان افزایش می دهد.

افرادی که بیشترین میزان نوشیدنی (600 میلی گرم در روز) را مصرف می کردند، پس از یک آزمایش گام سه دقیقه ای، حتی پس از 5 دقیقه استراحت، به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون را افزایش دادند.

محقق اصلی دکتر از کالج پزشکی و بیمارستان زیدوس در داوود، هند. نانسی کاگاتارا گفت: «به دلیل تأثیرات کافئین بر سیستم عصبی خودمختار، مصرف منظم کافئین ممکن است افراد سالم را در معرض خطر فشار خون بالا و سایر حوادث قلبی عروقی قرار دهد. . “افزایش آگاهی از این خطرات برای بهبود سلامت قلب برای همه مهم است.”

برای این مطالعه، محققان 92 فرد سالم بین 18 تا 45 سال را انتخاب کردند. از همه شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف کافئین آنها سؤال شد و یک آزمایش گام سه دقیقه ای برای بررسی سلامت قلب آنها انجام دادند.

نتایج نشان داد که تقریباً 20 درصد از شرکت کنندگان بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کردند.

کاگاتارا گفت: “مصرف منظم کافئین می تواند سیستم پاراسمپاتیک را مختل کند و منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب شود.”

فشار خون بالا با افزایش خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن کلیوی و زوال عقل همراه است. به گفته محققان، این بیماری به مرور زمان قلب را ضعیف می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما