اخبار روز

پیام سفیر ایران در پاکستان درباره سپردن مسئولیت حفاظت از شخصیت های شیعه پاکستان به خود/پیشنهادی درباره آیت الله منتظری و عبدالله نوری

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی مورخ 8 اسفند. مرداد خواندن 1380;

آقا [مهدی] نوذری روستای بهرمان نوق آمد. وی از عدم همکاری مسئولان اجرایی استان در اجرای کامل مصوبات بخشداری و شهرستانی بودن بهرمان گلایه کرد و گفت: به دلیل اختلاف فردوسیه و اسماعیل آباد هنوز نهادهای شهرداری ایجاد نشده و به صورت روستایی اداره می شود. آنها نتوانستند محل ناحیه دوم نوق را تعیین کنند.

آقای سراج[الدین موسوی]سفیر ما به پاکستان آمد. وی گفت: ما مسئولیت حفظ شخصیت های شیعه را به عهده خودمان گذاشته ایم. هم هزینه ها کاهش می یابد و هم رضایت افزایش می یابد. پیشنهاد شده است که رهبری در مورد آیت الله [حسینعلی] منتظری و آقای [عبدالله] نور، راحتی و محدودیت ها را حذف کنید.

عصر آقا [ژاک] دیوف، رئیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) آمد. او یک مسلمان اهل سنگال است. وی گفت: 14 درصد از بودجه این سازمان کاهش یافته است و آنها عملاً هیچ کار قابل توجهی برای تغذیه گرسنگان انجام نداده اند. حدود 800 میلیون نفر در سراسر جهان گرسنه هستند و کشورهای توسعه یافته حاضر به انجام کار زیادی برای حل این مشکل نیستند و گاهی اوقات، زمانی که کمک می کنند، مستقیماً با دولت های مربوطه کار می کنند. برای گرفتن امتیاز به جای کمک از فائو.

در سالگرد جنگ اجباری با صداوسیما مصاحبه داشتم. در مورد علل و عوامل جنگ و طولانی شدن آن و موفقیت های دفاعی صحبت کردم. برای تشییع جنازه آن مرحوم [علی] محدی ساوجی در مسجد ارگ بودم. من به فرزندانش دلداری دادم. امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره فلسطین تشکیل جلسه داد و قطعنامه پیشنهادی اعراب با استقبال مثبت روبرو شد. شب در دفترم ماندم. عفاف و فاطی در سفرند.

27219

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا