اخبار تهران

۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تهران اختصاص یافت

به گزارش بازار، «محمد آذرپناه» از تخصیص 2.76 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مشاغل داخلی استان تهران در سال 1403 خبر داد که برای پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به بانک امل ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به تعیین نسبت اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات بر اساس شاخص های تعیین شده با توجه به اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، به صاحبان مشاغل خانگی پرداخت می شود. مادران فعال در زمینه مشاغل خانگی که فرزندان بیشتری دارند خواهند بود.

آذرپناه می گوید از خانه کار می کند یکی یکی از روش های تکمیلی اشتغال و کسب درآمد در خانواده است، اظهار کرد: امروزه مشاغل خانگی در همه کشورهای دنیا نهادینه شده و پیروان زیادی دارد و رویکرد توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت را تقویت می کند.

وی با اشاره به استقبال همه ساله مشاغل خانگی از تسهیلات مشاغل خانگی گفت: با توجه به جامعه هدف شناسایی شده از سوی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال مبلغ 260 میلیارد ریال وام به خانه مشاغل مستقر و کارهای مورد نظر بسیج سازندگی و 30 درصد به ذینفعان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تاکید بر اعلام وام مشاغل خانگی در سال جاری اظهار داشت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه https ثبت نام کنند: //smkh.mcls.gov. ir و آنها می توانند یکی از رشته های صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدات دامی، ماهیگیری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایر، تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعتی-خدماتی) و فعالیت های فرهنگی و هنری.

وی افزود: بر این اساس بانک مرکزی بخشنامه ای به بانک های عملیاتی از جمله بانک ملی، بانک توسعه تعاون، صادرات، بازرگانی، ملت، سپه، رفاه، مهریران، رسالت و پست بانک ابلاغ کرده است. امکانات در 1403. es

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از خدمات اشتغال‌زایی از جمله مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و حمایتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری ها و بانک های پرداخت کننده تسهیلات اشتغال زایی، نظارت میدانی در طرح های دارای تسهیلات انجام می شود.

آذر پناه تصریح کرد: سقف وام برای وام های شخصی (خوداشتغالی) برای ایجاد اشتغال 150 میلیون تومان و برای کارفرمایان (حمایت) حداکثر چهار میلیارد تومان با نرخ چهارصد درصد است.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا