دانستنی ها

15 ویژگی «کیوی» که نمی دانستید

خواص و فواید میوه کیوی گوشت کیوی دارای رنگ سبز بسیار روشن و طعمی منحصر به فرد است. (ترکیبی از شیرین، ترش، تند، ملایم و اسیدی).

طبق رژیم غفاری، این طعم یادآور ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه شیرین و توت فرنگی است و حاوی مقدار زیادی سیاه دانه است که به آن بافتی ترد می دهد. گوشت کیوی دارای رنگ سبز بسیار روشن و طعم بی نظیری است.

(ترکیبی از شیرین، ترش، تند، ملایم و اسیدی). طعم آن یادآور ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه شیرین و توت فرنگی است و حاوی مقدار زیادی سیاه دانه است که به آن بافتی ترد می دهد.

خواص کیوی به جوانسازی پوست کمک می کند

کیوی نه تنها یک میوه خوشمزه و مغذی است، بلکه یک ماده طبیعی عالی برای مراقبت از پوست است.

خواص کیوی برای پوست

ویتامین های C و E آنتی اکسیدان هستند، این مواد برای تقویت و احیای سلامت پوست ضروری هستند، به علاوه کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که آن را به یک ملین عالی تبدیل می کند. مصرف منظم آب کیوی به شما کمک می کند تا پوستی سالم و روشن داشته باشید زیرا در دفع سموم و مواد اضافی از بدن موثر است. کیوی به بازسازی سلول های پوست کمک می کند: ویتامین E موجود در کیوی پوست را مرطوب نگه می دارد. این ماده برای تجدید سلول های پوست و ایجاد انعطاف پذیری و جوانی آنها استفاده می شود.

خواص کیوی که به سفت شدن پوست کمک می کند

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن استحکام خود می کند و ما را مجبور به انجام کارهای شدید (مثل روی آوردن به محصولات پوستی گران قیمت، حتی جراحی) می کند تا سالم بماند. بهتر و هوشمندانه تر است که به جای آن از کیوی استفاده کنید. استفاده از کیوی له شده روی پوست به انتقال مواد مغذی مهم به لایه های درم پوست کمک می کند و در حفظ استحکام پوست موثر است. ویتامین C که در کیوی به وفور یافت می شود، ماده ای مهم برای تولید کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که برای استحکام و کشسانی پوست ضروری و ضروری است. این ماده به درمان خراش ها و بریدگی ها کمک می کند. همچنین از زبری پوست جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از ماسک کیوی در ماه های زمستان راه حل خوبی برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته است. کیوی از بیماری های پوستی جلوگیری می کند: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در کیوی از بیماری های پوستی و سرطان محافظت می کند. همچنین به حفظ سلامت غشای سلولی کمک می کند.

خواص کیوی برای کنترل تولید بیش از حد سبوم

باور کنید این تنها مشکل دخترانی نیست که پوست چرب دارند. به آن روغن، چسبندگی و آکنه و جوش های سرسیاه را اضافه کنید. تولید بیش از حد سبوم را سرزنش کنید. کیوی در کنترل تولید سبوم بسیار موثر است. کیوی برای کاهش و درمان روند پیری: کیوی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را که روند بازسازی را متوقف می کنند، مسدود می کند. این ماده علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پیری و خطوط را به تاخیر می اندازد.

خواص کیوی که با کیوی از آسیب آفتاب جلوگیری می کند

کیوی سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه های مضر خورشید مبارزه می کند و از آسیب های خورشید جلوگیری می کند. همچنین طبیعت خنک کننده آن ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد. برای تسکین فوری، چند تکه کیوی را روی ناحیه آفتاب سوخته قرار دهید تا خنک‌کننده شود. این ویژگی های کیوی شما را شگفت زده خواهد کرد.

خواص کیوی که به افزایش زیبایی کمک می کند

ویتامین C موجود در کیوی نیز به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. کمک به درمان و روشن کردن سیاهی زیر چشم: این یک عارضه رایج امروزه است. تقریبا همه خانم ها به دنبال درمان های طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم خود هستند. می توانید با کمک یک تکه کوچک کیوی آن را بردارید. برگ های کیوی را روی چشم های خود بگذارید و 10 تا 15 دقیقه استراحت دهید. پس از برداشتن کیوی، صورت خود را با آب ساده بشویید. انجام هر روز این کار به روشن شدن حلقه های سیاه زیر چشم کمک می کند.

خواص کیوی برای مبارزه با ریزش مو

میوه هایی مانند کیوی که سرشار از ویتامین های C و E هستند می توانند به مبارزه با ریزش مو و حفظ سلامت مو کمک کنند. کیوی سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه استوایی حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه رشد مو را تسریع می کند. همچنین سرشار از آهن است، یک ماده مغذی ضروری برای تقویت سلامت مو. به کلاژن سازی در پوست سر کمک می کند: کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به کلاژن سازی در پوست سر کمک می کند. ویتامین C همچنین جذب مواد مغذی را در پوست سر تسهیل می کند و موهای شما را تغذیه می کند.

خواص کیوی برای رفع خشکی و زبری مو

مقدار بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن دانه کیوی، مو را بدون سنگین کردن آن مرطوب می کند. این روغن برای خشکی و زبری بسیار مناسب است. علاوه بر این، مصرف منظم کیوی رگ های خونی را تقویت می کند. بیماری های خشکی پوست سر مانند شوره سر و اگزمای پوست سر را درمان می کند. همچنین از التهاب پوست سر جلوگیری می کند.

خواص کیوی که از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند

مس موجود در کیوی رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از سفیدی زودرس مو جلوگیری می کند. کیوی به مبارزه با سرطان کمک می کند: برای پیشگیری از سرطان کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کیوی سرشار از ویتامین C است که برای ما مفید است زیرا رادیکال‌های آزاد را که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و حتی منجر به سرطان می‌شوند، مسدود می‌کند. فقط یک کیوی می تواند 77 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند که مقدار زیادی است. در واقع، کیوی حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به ترکیب پرتقال و لیمو است. علاوه بر این، خوردن کیوی ممکن است به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. گوشت این میوه خوشمزه حاوی فیبر محلول است که به رشد باکتری های مفید در روده بزرگ کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

خواص کیوی برای دستگاه گوارش

کیوی با تغذیه و عمل به عنوان یک پروبیوتیک هرگونه عدم تعادل در دستگاه گوارش را اصلاح می کند. علاوه بر این، این میوه استوایی حاوی اکتینیدین است، آنزیمی که پروتئین ها را تجزیه می کند و به هضم کمک می کند. کیوی که به کاهش وزن کمک می کند: آیا نمی دانید کیوی چقدر برای کاهش وزن مفید است؟ کیوی یک راه حل عالی برای کاهش وزن است، اما تاثیری بر طعم غذای شما نخواهد داشت. کیوی چند کالری دارد؟ 100 گرم کیوی تنها 55 کالری دارد و طعم بی نظیر آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. کیوی همچنین حاوی فیبر محلول است که باعث کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری می شود.

خواص کیوی که از اختلالات تنفسی جلوگیری می کند

مصرف ویتامین C اغلب برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم یا سرفه مزمن توصیه می شود. کیوی به دلیل فراوانی این ماده مغذی ضروری برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مناسب است. دستگاه تنفسی را آرام می کند و علائمی مانند خس خس سینه و احتقان بینی را کنترل می کند.

کیوی دیابت را کنترل می کند

خوشبختانه، یکی یکی از میوه هایی است که افراد دیابتی می توانند بدون نگرانی از سلامتی خود بخورند و این به دلیل فیبر و فروکتوز بالای آن است. کیوی دارای شاخص گلیسمی بسیار پایین (فقط 53) است که از افزایش سطح قند خون جلوگیری می کند. علاوه بر این، کیوی حاوی اینوزیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

کیوی به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند: خوردن یک کاسه کیوی راه خوبی برای مبارزه با بد خلقی و دلسردی است. این میوه گرمسیری سرشار از سروتونین است که به بهبود حافظه، یادگیری و خلق و خوی کمک می کند. مصرف منظم کیوی اشتهای شما را تنظیم می کند و خواب را برای شما راحت می کند. خوردن کیوی یک راه خوب برای پیشگیری از افسردگی است. کیوی برای محافظت و بازیابی

خواص کیوی برای سلامت استخوان ها

افرادی که استخوان های ضعیف و شکننده دارند باید کیوی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. این میوه به ویژه سرشار از ویتامین K و مواد معدنی کلسیم است که برای سلامت استخوان ها ضروری است. این مواد به کاهش خطر آسیب استخوان و پوکی استخوان کمک می کنند.

کیوی به کنترل فشار خون کمک می کند: همانطور که قبلا ذکر کردیم، پتاسیم بالای کیوی با مسدود کردن اثرات سدیم در بدن به تعادل الکترولیت ها کمک می کند. بنابراین، کیوی ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشد. کیوی برای تقویت سیستم ایمنی: ویتامین C موجود در کیوی می تواند به تقویت ایمنی بدن شما کمک کند. کیوی حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین E است که به افزایش تعداد سلول های T و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

خواص کیوی برای متعادل کردن قلیایی بدن

مواد معدنی موجود در کیوی به خنثی کردن اسید اضافی معده کمک می کند و شما را از ناراحتی و حالت تهوع نجات می دهد، اما این تعادل به سلامت معده محدود نمی شود. تعادل اسید/قلیایی از پوست جوان، خواب خوب، انرژی بالا و سیستم ایمنی قوی حمایت می کند.

فواید کیوی برای کودکان

کیوی برای کودکان نیز انتخاب خوبی است. همچنین ممکن است برای کودکان مفید باشد زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و سایر مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، آهن و سدیم است. خوردن یک کیوی 230 درصد نیاز روزانه کودکان به ویتامین C را تامین می کند. این به تقویت سیستم ایمنی، افزایش جذب آهن و بهبود زخم ها کمک می کند.

این میوه به دلیل داشتن فیبر زیاد، یبوست را کاهش می دهد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی را کاهش می دهد. کیوی همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی ضروری است که به ترمیم DNA و محافظت در برابر سرطان کمک می کند. مصرف روزانه کیوی ممکن است خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

کیوی همچنین سطح چربی خون را کاهش می دهد و برای سلامت کلی مفید است. اگر می خواهید کودک خود را با این میوه آشنا کنید، این کار را در 8 تا 10 ماهگی انجام دهید. از آنجایی که کیوی ماهیتی اسیدی دارد، انجام هر کار دیگری می تواند به بدن شما آسیب برساند. سلامت کبد با مصرف کیوی: کیوی یکی این یکی از بهترین درمان ها برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این میوه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به مخلوط لیمو و پرتقال است و بنابراین از کبد در برابر آسیب محافظت می کند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را مسدود می کند و به بازسازی سلول ها کمک می کند، بنابراین برای کبد مفید است. این مهم است زیرا کبد تنها عضوی است که می تواند بافت آسیب دیده را با سلول های جدیدتر و سالم تر جایگزین کند.

کیوی به بهبود زخم های دهان کمک می کند

کیوی برای افراد مبتلا به زخم های دهان (یک بیماری دردناک که در آن تاول هایی در دیواره های داخلی دهان یا زبان ایجاد می شود) توصیه می شود. این وضعیت همچنین باعث مشکل در خوردن غذاهای شور یا تند و حتی نوشیدن آب می شود. کیوی با محتوای بالای ویتامین C خود باعث کاهش تاول و بهبود وضعیت در عرض چند روز می شود.

کیوی چه عوارضی دارد؟

خوردن کیوی کاملا بی خطر است، اگرچه موارد بسیار کمی از آلرژی مشاهده شده است.

مصرف بیش از حد کیوی

1. آلرژی: آلرژی و حساسیت به کیوی می تواند در برخی افراد واکنش های جدی ایجاد کند. اغلب این آلرژی با اسهال، تورم خفیف، درد شکم و خارش در دهان همراه است. در موارد شدیدتر، فرد ممکن است شوک آلرژیک را تجربه کند. در چنین شرایطی باید فوراً با پزشک مشورت کنید. این واکنش آلرژیک در کودکان بیشتر از بزرگسالان است. علاوه بر این، افرادی که به گرده، لاستیک و گیاهان حساسیت دارند، بیشتر به کیوی حساسیت دارند.

2. التهاب دهان با مصرف زیاد کیوی: مصرف بیش از حد کیوی به دلیل ماهیت اسیدی آن ممکن است باعث التهاب دهان شود. این التهاب توسط کریستال های سوزنی کلسیم و اکتینیدین ایجاد می شود.

3. خوردن زیاد کیوی باعث اسهال می شود: اگرچه کیوی به دلیل داشتن فیبر بالا یک ملین طبیعی محسوب می شود، اما مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال شود.

4. تداخلات دارویی: افرادی که از داروهای مسدودکننده بتا استفاده می کنند باید از خوردن بیش از یک کیوی در روز اجتناب کنند زیرا این می تواند سطح پتاسیم را به سطوح خطرناکی برساند. این افزایش ناخواسته در سطح پتاسیم می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

5. عوارض مصرف زیاد کیوی و احتمال لخته شدن خون

کیوی روند لخته شدن خون را در بسیاری از افراد کند می کند و این عامل می تواند آسیب جدی به افراد مبتلا به اختلالات خونریزی وارد کند. همچنین اگر قصد جراحی دارید بهتر است حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف کیوی را قطع کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا