اخبار روز

زمان واریز 30 میلیون تومان به حساب بازنشستگان!

با وجود ابلاغ آیین نامه تناسب و بازه زمانی بیش از دو هفته ای، هنوز مقررات قانونی جدید برای بازنشستگان کشوری ابلاغ نشده است.

ظاهرا جداول مربوطه هنوز ایجاد نشده و مستمری بگیران بر اساس کارمندان معادل طبقه بندی نشده اند.

انتظار بازنشستگان این است که رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه در ماه جاری با اعطای وام مناسب، اجرای تناسب را میسر کند.

محمد کردی رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز با بیان اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه باید حقوق بازنشستگان بر اساس فرمول 30-30-40 تناسب شود و از ابتدای سال جاری اجرایی شود، تصریح کرد: فروردین، اردیبهشت ماه و خرداد به عنوان علی الحساب در مجموع سه میلیون تومان دریافت خواهید کرد، مابقی را باید با تدوین آیین نامه اجرایی و صدور تصمیمات جدید برای احقاق حقوق بازنشستگان استفاده کنید، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

انتظار طولانی برای واریز وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران کارگری

اگرچه پنج ماه از سال گذشته است، اما هنوز فاز اول وام بازنشستگان پرداخت نشده است.

مروتی، کارگر بازنشسته از تاخیر در پرداخت وام 30 میلیون تومانی کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

وی گفت: با وجود گذشت پنج ماه از سال، هنوز فاز اول وام ضروری بازنشستگان پرداخت نشده است. یعنی از 500 هزار نفری که وعده این وام داده شده، 40 هزار نفر هنوز وام خود را دریافت نکرده اند.

به گفته این کارگر بازنشسته، تاخیر در بازپرداخت وام ضروری بازنشستگان را ناامید کرده است. مستمری بگیری که بیش از 5 ماه منتظر وام 30 میلیون تومانی است، امیدی به صندوق ندارد.

مروتی ادامه داد: این وام برای مدت زمان لازم ضروری است و باید سریع بازپرداخت شود.

لازم به ذکر است احمد اسفندیاری (معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی) اعلام کرد که طی روزهای آینده مرحله اول وام 30 میلیون تومانی به حساب مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی واریز می شود. .

این سازمان پیش از این اعلام کرده بود که امسال به حدود 500 هزار مستمری بگیر وام پرداخت خواهد شد.

کارت اعتباری 150 میلیون خبر خوب برای همه بازنشستگان

یکی یکی از برنامه های مددکاری اجتماعی بانک رفاه کارگران «کالای رفاه» است که برای خرید کالا به حقوق بگیران این گروه پرداخت می کند. بانک رفاه این وام را در قالب کارت اعتباری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می کند.

بانک رفاه کارگران وام ۱۵۰ میلیون تومانی خرید کالا در قالب کارت اعتباری برای کارگران، مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهیه کرده است.

افرادی که وام 150 میلیونی دریافت می کنند تنها امکان خرید کالا و محصولات مورد نیاز خود را در فروشگاه ها در صفحه حساب بانک رفاه کارکاران دارند. برای تضمین این وام، متقاضیان باید فیش حقوقی خود را ارائه دهند. نرخ سود این وام 18 درصد و اقساط آن در مدت 26 ماه قابل پرداخت است.

طبق شرایط اعلام شده، هر قسط این وام 5 میلیون و 422 هزار و 859 تومان و سود آن 45 میلیون و 222 هزار و 936 تومان است.

در پایان مهلت تعیین شده برای پرداخت اقساط، وام گیرنده در مجموع 195 میلیون و 222 هزار و 936 تومان به بانک پرداخت کرده است. لازم به ذکر است پرداخت اقساط این وام به صورت غیرحضوری از طریق سایت بانک رفاه امکان پذیر است.

بانک رفاه کارگران علاوه بر این طرح وام، وام های دیگری را با نرخ سود متفاوت و شرایط بازپرداخت منعطف در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این مجموعه علاوه بر ارائه تسهیلات، در زمینه های سپرده، تسهیلات و تعهدات ریالی، خدمات ارزی، بانکداری الکترونیک و سامانه های سیار نیز به مشتریان خدمات ارائه می کند.

وام برای بازنشستگان

شرایط اخذ وام بازنشستگان

پرداخت، فاکتور و کارمزد، استعلام شبا و ضمانت ارز، ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، زمانبندی تحویل سکه، سجام و کارگزاری از دیگر خدمات ارائه شده در این مجموعه است.

بانک رفاه به منظور تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات و حمایت بهتر از مشتریان خود، طرح تسهیلاتی را با نام «امید رفاه» ایجاد کرده است. این فرصت نیاز به سپرده گذاری ندارد و با هزینه چهار درصد در اختیار متقاضیان واجد شرایط است.

اگر می خواهید 30 میلیون تومان وام بدون پیش پرداخت از بانک رفاه دریافت کنید باید اعتبار مورد نیاز بانک را داشته باشید. پس از دریافت وام مذکور، فرد می تواند ظرف 24 ماه نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام نماید.

علاوه بر اشخاص حقیقی، شرکت های وابسته به بانک رفاه نیز می توانند برای دریافت این تخفیف اقدام کنند. بنابراین برای این نوع شرکت سقف تسهیلات 100 میلیون تومان و کارمزد آن 6 درصد است.

مبلغ اقساط سقف وام 30 میلیون تومانی با کارمزد ثابت و مدت بازپرداخت یک میلیون و 363 هزار و 636 تومان است. کل سود وام 1 میلیون و 800 هزار تومان است. جمع سرمایه گذاری و سود آن 31.800.000 تومان می باشد.

میزان اقساط سقف وام 100 میلیون تومانی با کارمزد ثابت و مدت بازپرداخت 4 میلیون و 432 هزار و 61 تومان است. کل سود وام 6 میلیون و 369 هزار و 465 تومان است. مبلغ اقساط و سود آن 106 میلیون و 429 هزار و 465 تومان است.

یکی یکی از برنامه های رفاهی بانک رفاه کارگران «کالای رفاه» است که برای خرید کالا به حقوق بگیران این گروه پرداخت می کند. بانک رفاه این وام را در قالب کارت اعتباری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می کند.

بانک رفاه 150 میلیون تومان وام خرید کالا در قالب کارت اعتباری برای کارکنان، مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهیه کرده است.

افرادی که وام 150 میلیونی دریافت می کنند تنها امکان خرید کالا و محصولات مورد نیاز خود را در فروشگاه ها در صفحه حساب بانک رفاه کارکاران دارند. برای تضمین این وام، متقاضیان باید فیش حقوقی خود را ارائه دهند. نرخ سود این وام 18 درصد و اقساط آن در مدت 26 ماه قابل پرداخت است.

طبق شرایط اعلام شده، هر قسط این وام 5 میلیون و 422 هزار و 859 تومان و سود آن 45 میلیون و 222 هزار و 936 تومان است.

در پایان مهلت تعیین شده برای پرداخت اقساط، وام گیرنده در مجموع 195 میلیون و 222 هزار و 936 تومان به بانک پرداخت کرده است. لازم به ذکر است پرداخت اقساط این وام به صورت غیرحضوری از طریق سایت بانک رفاه امکان پذیر است./منبع: بانک اول

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا