اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

رئال مادرید در آستانه بحران؟ آنچلوتی از عملکرد تیمش شوکه شده است

سرمربی رئال مادرید پس از تساوی شب گذشته مقابل مایوروکا نشان داد اصلا از عملکرد بازیکنانش راضی نیست؛ مثل تمام هواداران رئال که انتظار داشتند در حضور امباپه تیمشان فصل جدید لالیگا را قدرتمندانه شروع کند.

به گزارش فارس، جدی، خیلی جدی! چهره کارلو آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی سون مویکس نشان داد که از عملکرد تیمش پس از تساوی مقابل مایورکا اصلا راضی نبوده. او این مسئله را پنهان نکرد. او پشت هیچ بهانه ای هم پنهان نشد. کارلتو به صراحت گفت: ما خوشحال نیستیم، می‌توانستیم خیلی بهتر عمل کنیم. او می‌توانست به داور، گرما، اولین بازی لالیگا یا جو ورزشگاه اشاره کند ولی هیچ چیزی غیر از تیمش نگفت. مستقیم از تیمش انتقاد کرد!

زیرا مادرید پیام واضحی از مایورکا دریافت کرد. یکی که به آن‌ها می‌گوید در این لیگ، مهم نیست که چقدر بازیکنِ محبوب هستید و بازیکنان بزرگی دارید، باید برای کسب امتیاز سخت تلاش کنید، به خصوص خارج از خانه. آراساته، سرمربی مایوروکا می دانست که چگونه نقص‌های مدعی اول قهرمانی را کشف کند و آنچلوتی نیز به وضوح متوجه شد که مشکلات کجاست.

پرسینگ!

«فشار و پرسینگ پس از از دست دادن توپ». این چیزی است که سرمربی رئال مادرید به عنوان مشکل محرز و بدیهی تیمش گفت. رئالی‌ها به خصوص در نیمه دوم وقتی توپ را از دست دادند تلاشی برای بازگرداندن توپ نداشتند. مایورکا به غیر از آخرین مرحله از بازی، آن هم زمانی که ساعت به دشمن مادریدی‌ها بدل شود،‌مایوروکا احساس راحتی می‌کرد و به دنبال پیوند بین دفاع و خط میانی خود بود. بلینگام نیز در اواسط بازی به وینیسیوس، امباپه و رودریگو گفت که باید حملات را به یک فرصت گلزنی بدل کرد وگرنه برگشتن به عقب بسیار سخت است. 

چیزی که بلینگام سعی در فهماندن به هم‌تیمی‌هایش داشت، زهردار بودن مقابل دروازه بود،‌ اینکه باید مهاجمان رئال از تک‌فرصت‌ها گل بسازند.

رئال مادرید در آستانه بحران؟ آنچلوتی از عملکرد تیمش شوکه شده است

کناره‌ها بدون کمک!

نمایش کارواخال و مندی در کناره‌ها کافی نبود، آنها به کمک نیاز داشتند و کمتر بازیکنی از خط جلو و میانی توانست کمک‌رسان کناره‌ها برای بستن نفوذ حریف بشود. این چیزی بود شبیه به آنچه که در سپتامبر سال گذشته در متروپولیتانو رخ داد بود، آن بازی که مادرید چیزهای زیادی از آن آموخت و اصلاح کرد.

بسّه تک‌روی!

مادرید یک خط تهاجمی پر از استعدادهای ناب دارد. بازیکنانی که می‌توانند به تنهایی با یک حرکت درخشان، روندِ مسابقه را تغییر دهند. اما این خطر نیز وجود دارد که این بازیکنان در این وسوسه قرار بگیرند که وقتی مسابقه پیچیده می شود، باید خودشان آن را حل کنند. این اتفاقی است پس از گل تساوی مایوروکا رخ داد. به خصوص در مورد وینیسیوس. مهاجم برزیلی که تک به تکی بسیار خوب داشت ولی تصمیم‌های نادرست و حرکات اضافه باعث شد تا موقعیت هدر برود. امباپه و رودریگو وقتی بازی پیچیده شد، خیلی بهتر نبودند.

سایه کروس

این چیزی است که مادرید می داند باید بر آن غلبه کند. باید تیم متفاوتی باشد که به معنای تیمِ بدتر نیست اما در حال حاضر مکانیسم‌های زیادی وجود دارد که به بازیکنی مثل کروس نیاز دارد که نمی توان بدون فکر کردن به پست شماره 8 این مدل بازی را ادامه داد. در حال حاضر، برای این روند، حضور مودریچ کلیدی به نظر می رسد.

آقایان مهاجم؛ در دفاع شرکت کنید!

شوامنی و والورده کار بزرگی در خط میانی پیش رو دارند، زیرا کمک از طرف بازیکنان جلو چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد. با اینکه باید این کار را انجام دهند ولی به نظر می‌رسد فراتر از تلاش‌های بلینگهام در ریکاوری، سه نفر در خط جلو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ضدحمله به سرعت منفجر شوند و برای همین چیز زیادی برای خط دفاعی ندارند.

رئال مادرید در آستانه بحران؟ آنچلوتی از عملکرد تیمش شوکه شده است

تعهد دفاعی

وقتی همه ما روی دفاع متمرکز هستیم، کار آسان تر است زیرا کیفیت ما را بسیار بالا می‌برد. این جمله کارلتو در نشست خبری بود زیرا که سرمربی ایتالیایی می‌داند در فوتبال امروزی اگر تیم توانایی حرکت در سطح بالایی از تعهد دفاعی را نداشته باشد، انباشت استعداد در خط جلو چندان فایده ای ندارد.

تغییرات در ترکیب

موضوعی که در هفته‌های بعدی موضوعی غالب و بسیار مهم خواهد بود. براهیم دیاز، بهترین بازیکن پیش فصل و بخش خوبی از فصل گذشته، تنها هفت دقیقه در دو بازی رسمی داشته است: پنج دقیقه در ورشو (سوپرجام) و دو دقیقه در پالما (بازی شب گذشته با مایوروکا). 

از طرف دیگر بازیکنانی مثل گولر نیز روی نیمکت هستند که بازی دادن به آنها،‌ آن هم چند دقیقه اصلا راضی کننده نخواهد بود و کارلتو نیز می‌داند کارِ آسانی ندارد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا