اخبار ارز دیجیتال

قیمت توکن همستر کامبت (HMSTR) در بازار پیش از عرضه سقوط کرد!

افت شدید تقاضا، معاملات بازار پیش از عرضه همستر کامبت (Hamster Kombat) را با چالش جدی روبرو کرده است. وب سایت کریپتو نیوز (Crypto.news) در گزارش جدیدی به بررسی دلایل سقوط قیمت همستر کامبت در معاملات پیش از عرضه و پیامدهای احتمالی آن برای آینده این ارز دیجیتال پرداخته است.

افت چشمگیر قیمت و چالش‌های پیش رو

به گزارش ارز دیجیتال، قراردادهای معاملات آتی همستر کامبت (HMSTR) در بازار پیش از عرضه در روز ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) به پایین‌ترین سطح تاریخی خود یعنی ۰.۱۵۸۶ دلار رسید که نسبت به بالاترین قیمت این ماه، بیش از ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با این حال، قیمت همستر کامبت در معاملات امروز بازار پیش از عرضه تا ۰.۱۵۵۶ دلار کاهش یافته که کمترین قیمت ثبت شده در تاریخ آن است. البته باید این را هم در نظر داشت که عملکرد این معاملات در بازار پیش از عرضه، شاید نشانگر کامل وضعیت بازار پس از راه‌اندازی رسمی توکن HMSTR نباشد.

یکی از دلایل این امر، محدود بودن معاملات آتی به صرافی او‌کی‌اکس (OKX) و حجم پایین معاملات است. داده‌های این پلتفرم نشان می‌دهد که میزان قراردادهای باز تنها ۲۹۵,۷۲۰ توکن HMSTR بوده و حجم معاملات ۲۴ ساعته به ۳۸۹,۰۰۰ توکن رسیده است.

گفتنی است که طبق گفته این صرافی، قراردادهای فیوچرز بازار پیش از عرضه، اغلب پیش از عرضه توکن در بازار معاملات اسپات به مشتریان تحویل داده می‌شوند و به دلیل اینکه زمان دقیق عرضه توکن مشخص نیست، هنوز نمی‌توان زمان سررسید این قراردادهای آتی را مشخص کرد.

با این حال، خطر افت بیشتر قیمت در صورت عرضه اولیه در شرایط فعلی بازار که اکثر آلت کوین‌ها در رکود به سر می‌برند، وجود دارد.

علاوه بر این، تقریباً تمام توکن‌های مبتنی بر مدل تپ تو اِرن (tap-to-earn) که اخیراً عرضه شده‌اند، با کاهش قیمت دو رقمی مواجه شده‌اند. به طور خاص، توکن نات کوین (Notcoin) از بالاترین سطح خود که در ماه ژوئن به ثبت رسید، بیش از ۶۸ درصد سقوط کرده است. این عملکرد می‌تواند نشانه‌ای از آینده احتمالی همستر کامبت پس از عرضه اولیه باشد.

نشانه‌های کاهش فعالیت و چالش‌های آینده

معاملات آتی همستر کامبت در شرایطی انجام می‌شود که نشانه‌هایی از کاهش فعالیت و توقف رشد اکوسیستم این پروژه دیده می‌شود.

برای نمونه، رشد کانال یوتیوب این پلتفرم تقریباً متوقف شده است. پس از رسیدن به بیش از ۳۰ میلیون مشترک در عرض تنها یک ماه، حالا تعداد کل مشترکان این کانال تا به امروز به ۳۵ میلیون کاربر رسیده است که نشانگر توقف نسبی رشد همستر کامبت است. همستر کامبت که ادعا می‌کند بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد، با چالش‌های مهمی روبرو است. بزرگترین چالش، حفظ مشارکت کاربران پس از ایردراپ، راه‌اندازی توکن و امکان فروش توکن‌های HMSTR خواهد بود.

در گذشته، بسیاری از پروژه‌های بلاک چینی با شرایط مشابهی روبرو شده‌اند که در آن اشتیاق اولیه از بین رفته است. برای مثال، شیبا اینو (Shiba Inu)، یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌ها، در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۰.۰۰۰۰۸۸ دلار رسید و از آن زمان تاکنون ۸۵ درصد افت کرده و به ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار رسیده است و عملاً هیچ اشتیاقی پیرامون آن وجود ندارد و بازار راکدی دارد. به طور مشابه، دیسنترالند (Decentraland) که زمانی در سال ۲۰۲۱ روزانه هزاران کاربر فعال داشت، اکنون کمتر از ۱,۰۰۰ کاربر ماهانه دارد.

جمع‌بندی

همستر کامبت علیرغم اشتیاق اولیه و رشد سریع، با چالش‌های جدی در حفظ ارزش و جذب کاربران برای آینده مواجه است. عملکرد ضعیف قراردادهای آتی بازار پیش از عرضه و کاهش رشد در پلتفرم‌های اجتماعی، خطر افت قیمت پس از عرضه اولیه را نشان می‌دهند. هر چند نمی‌توان این موارد را به عنوان فاکتورهای تعیین کننده قطعی درباره آینده همستر کامبت پس از ایردراپ در نظر گرفت.

به هر حال، آنچه مشخص است، این است که تجربه پروژه‌های مشابه نشان می‌دهد که حفظ ارزش و مشارکت کاربران در بلندمدت، چالش اصلی پیش روی همستر کامبت خواهد بود. موفقیت این پروژه به توانایی آن در حفظ جذابیت و کاربردپذیری در بازار رقابتی ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا