اخبار روز

جزئیات دستگیری ۷ ​​مدیر و کارمند کرمان به اتهام فساد مالی

رئیس کل دادگستری کرمان از دستگیری هفت مدیر و کارمند دولت به اتهام ارتشاء و قاچاق سوخت در آن استان خبر داد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از علنی قاضی کل استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این زمینه اعلام کرد: اخیراً گزارش هایی مبنی بر فساد مالی در بین تعدادی از مسئولان، کارکنان و کارشناسان اداره سومات شرکت های نفتی منتشر شده است. و پمپ بنزین ها در بحث رشوه خواری و قاچاق سوخت به نظر می رسد در این رابطه تحقیقات قضایی انجام شده است.

وی افزود: در بازرسی از منازل دو نفر از متهمان پرونده بیش از 700 سکه طلای تمام بهار کشف شد. یکی 400 سکه از متهمان و 300 سکه از منزل متهم دیگر کشف شد.

وی اظهار داشت: همچنین از منازل متهمان پرونده یک کیلوگرم طلای مذاب و حدود 50 ربع سکه کشف و این اموال از طریق ارتشا به دست آمده است.

وی اعلام کرد: متهمان پرونده به جرایم ارتکابی اعتراف کردند.

حمیدی تصریح کرد: اعضای این باند در سه سال گذشته بیش از 40 میلیون لیتر گازوئیل را از کشور خارج کرده اند.

وی دامنه گزارش های دریافتی از این اقدامات در شهرستان های جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب را افشا کرد.

حمیدی با بیان اینکه با بررسی دستگاه قضایی جهات جدیدی از این موضوع کشف شد، گفت: با بررسی های انجام شده پرونده ای در این خصوص در دستگاه قضایی استان تشکیل و در حال بررسی است.

وی بیان کرد: اکنون هفت تن از مقامات دولتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت کهنوج، رودبار جنوب و جازموریان به اتهام دریافت رشوه در قاچاق سوخت دستگیر و تحقیقات مقدماتی از آنان آغاز شده است.

حمیدی با بیان اینکه متهمان این پرونده با دریافت رشوه، قاچاق سوخت را تسهیل می کردند، افزود: این افراد با جعل فاکتور و ثبت مشخصات حدود 60 دستگاه خودروی راهسازی که وجود خارجی نداشتند، سهمیه سوخت خود را به دست آوردند و به قاچاقچیان سوخت منتقل کردند. ”

رئیس قاضی استان کرمان بیان کرد: این پرونده در مرحله اول تحقیقات توسط بازپرس دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است و قطعا افراد دیگری نیز در این پرونده دخیل خواهند بود.

حمیدی تاکید کرد: هر فردی اعم از دولتی و غیردولتی در این پرونده نقش داشته باشد بازجویی و برای رسیدگی به این پرونده برخورد قانونی خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا