اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

آیا تایلند ارزش بازدید در سال 2024 را دارد؟

آیا نمی دانید که آیا تایلند ارزش بازدید دارد؟ این مقاله دلایلی را بیان می کند که چرا تور تایلند را انتخاب کنید

تایلند چندین دهه است که گردشگران را به خود جذب می کند و دلیل خوبی هم دارد. این کشور به خاطر سواحل خیره کننده، غذاهای مجلل، شهرهای پر جنب و جوش و مکان های تاریخی باورنکردنی مشهور است . مقرون به صرفه بودن . “سرزمین لبخند” با تور ارزان تایلند برای بازدیدکنندگان خارج از کشور دلیل دیگری برای محبوبیت آن است.

  • سواحل شگفت انگیز

برای بسیاری از مسافران، یکی از دلایل اصلی که ارزش بازدید از تور تایلند سواحل شگفت انگیز آن در تور پوکت است. این کشور دارای انبوهی از سواحل شنی سفید با حاشیه نخل است که توسط آب های فیروزه ای آرام احاطه شده اند. علاوه بر این، سواحل زیبا را می توان در بسیاری از نقاط تایلند یافت. مقاصدی مانند تورپوکت، کرابی و کوه سامویی سالهاست که جستجوگران خورشید را به خود جذب کرده اند. اگرچه برخی از سواحل در این مناطق توسعه قابل توجهی داشته اند.

پوکت محل ساحل پاتونگ است، که در فصل های پر ازدحام می تواند بسیار شلوغ شود، جواهرات پنهانی مانند Mai Khao نیز در آن وجود دارد. ساحل Mai Khao بخشی از یک پارک ملی است که آن را از توسعه بی رویه محافظت می کند. شما می توانید در بخش هایی از ساحل بدون دیدن کسی قدم بزنید.

  • آب و هوای گرمسیری

یکی از جاذبه های مهم تایلند برای بسیاری از بازدیدکنندگان بین المللی، آب و هوای استوایی آن است. در طول سال گرم می ماند و هرگز زمستان های سرد و برفی را تجربه نمی کند.با این حال، تفاوت های ظریف بیشتری در آب و هوای تایلند وجود دارد. این کشور سه فصل را تجربه می کند: فصل خنک که از نوامبر تا فوریه ادامه دارد، فصل گرم از مارس تا می و فصل مرطوب از ژوئن تا اکتبر.

ساحل آندامان، جایی که مقاصدی مانند پوکت و کو فی فی در آن قرار دارند، فصل باران های موسمی خود را تجربه می کنند، مکان هایی مانند کوه سامویی در خلیج تایلند خشک تر هستند و همچنان جریان ثابتی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کنند.

هیچ مقاله ای در مورد اینکه چرا تایلند ارزش دیدن دارد بدون ذکر غذاهای محلی خوشمزه آن کامل نمی شود. اگرچه رستوران‌های تایلندی و غذای آماده در بسیاری از نقاط جهان به یک منظره رایج تبدیل شده‌اند، اما هیچ چیز بهتر از امتحان کردن غذاهای محلی در منبع خود نیست.معروف ترین لذت آشپزی تایلند، البته غذاهای خیابانی آن است. فراوان، متنوع و کاملاً خوشمزه است. بانکوک به عنوان پایتخت غذاهای خیابانی در نظر گرفته می شود و تعداد بیشماری از فروشنده ها غذاهای آشپزی خود را ارائه می دهند.

  • بانکوک – پایتخت شلوغ تایلند

اگر صحبت از بانکوک شد، پایتخت شلوغ بدون شک یکی دیگر از دلایلی است که تایلند ارزش بازدید را دارد. این شهر پرجنب‌وجوش که ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد، به‌خاطر غذاهای خیابانی، تفریحات شبانه، خرید، جاذبه‌های تاریخی و انرژی افسارگسیخته‌اش معروف است. در سفر بعدی خود به بانکوک، می توانید از کاخ باشکوه گراند و بودای غول پیکر دیدن کنید، مراکز خرید چشمگیر و بازارهای پر جنب و جوش آن را کاوش کنید، از طریق محله چینی ها غذا بخورید، و از یک کوکتل غروب آفتاب در یکی از بارهای روی پشت بام آن لذت ببرید.

تایلند خانه بیش از 1400 جزیره است، اما بازدیدکنندگان واقعاً نمی توانند در بیشتر آنها بمانند. بسیاری از آنها خالی از سکنه هستند و به سادگی فاقد زیرساخت برای سفری بیش از یک روزه هستند. برخی از جزایر نیز بخشی از پارک های ملی هستند و بنابراین برای مسافران ممنوع است. اگر می خواهید تعطیلاتی را داشته باشید که ترکیبی از سواحل زیبا، تفریحات شبانه و فعالیت های زیاد باشد، مکان های محبوبی مانند تور ارزان پوکت تایلند ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. کو سامویی جزیره دیگری است که آرامش و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

  • مکان های تاریخی جذاب

سرزمین هایی که تایلند مدرن را تشکیل می دهند هزاران سال است که شاهد فعالیت های انسانی بوده اند. در نتیجه، این کشور دارای مکان های باستانی و تاریخی بسیار جذابی است که مطمئناً علاقه مندان به تاریخ را به وجد می آورد.نقاط شگفت انگیز متعددی وجود دارد که می توانید فصل های مختلف تاریخ این کشور را کشف کنید. برای آشنایی بیشتر با تاریخ اولیه تایلند، به خرابه‌های پادشاهی باستانی آیوتایا و پارک تاریخی سوکوتای بروید.پایتخت بانکوک همچنین دارای مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی بزرگ است که قدرت، ثروت و دستاوردهای هنری و معماری گذشته این کشور را منعکس می‌کنند. اگر به پایتخت سفر می کنید، حتما مکان هایی مانند کاخ بزرگ و وات فو را در لیست خود قرار دهید.

شهر قدیمی پوکت که در آن می‌توانید با تاریخ جوامع محلی که پوکت را شکل داده‌اند، آشنا شوید. مرکز تاریخی شهر هنوز هم ساختمان‌های اصلی بسیاری به سبک چینی-پرتغالی دارد که به شما احساس می‌کند به گذشته سفر کرده‌اید.

به تایلند لقب «سرزمین لبخندها» داده شده است و دلیل خوبی هم دارد. بیشتر مسافرانی که من می شناسم و از این کشور دیدن کرده اند، در مورد رفتار دوستانه و استقبال مردم محلی اظهار نظر می کنند. این تجربه من نیز بوده است.

  • خرید: از بازارهای محلی تا مگا مال

کسانی که عاشق خرید هستند متوجه می شوند که تایلند برای همه بازارها و مراکز خریدی که این کشور ارائه می دهد ارزش دیدن دارد.بانکوک بدون شک پایتخت خرید است زیرا بازارها و مراکز خرید بسیار جذابی دارد. بازار آخر هفته چاتوچاک بزرگترین و چشمگیرترین بازار شهر است. با 15000 غرفه، می‌توانید تقریباً هر چیزی را زیر نور خورشید پیدا کنیدبازارها هنوز بخش مهمی از فرهنگ تایلندی هستند، بنابراین هر کجا که بروید، احتمالا حداقل یک بازار محلی وجود خواهد داشت.

برخی از محبوب ترین مراکز خرید بانکوک عبارتند از Siam Paragon، MBK Centre، Terminal 21 و ICON Siam. 

  • حیات وحش متنوع

تایلند مقصد مناسبی برای دوستداران طبیعت است زیرا این کشور میزبان صدها گونه مختلف از حیوانات، خزندگان و پرندگان است.

از جمله حیواناتی که به طور بالقوه می توانید در سفر بعدی خود مشاهده کنید، فیل ها، پلنگ ها، ببرها، گیبون ها، ماکاک ها، مارمولک های مانیتور و بسیاری دیگر هستند. آب‌های استوایی این کشور مملو از جانداران دریایی، از جمله پرتوهای مانتا، کوسه‌های نهنگ، و تعداد بی‌شماری از انواع ماهی‌های استوایی است.

آیا تایلند ارزش بازدید در سال 2024 را دارد؟

  • غواصی باورنکردنی

همانطور که در بخش قبل اشاره کردم، آب های اطراف تایلند زیستگاه گونه های دریایی بسیاری است. در کنار آب‌های گرم و دید زیاد، جای تعجب نیست که غواصی دلیل دیگری برای دیدن تور تایلند لحظه آخری برای بسیاری است. برخی از بهترین مقاصد برای غواصی و غواصی عبارتند از پوکت و جزایر اطراف آن مانند جزایر معروف سیمیلان، کو تائو و کو لیپ. چه یک غواص تازه کار یا یک غواص با تجربه، یک سایت غواصی هیجان انگیز برای شما وجود دارد.

  • پارک های ملی خیره کننده

تایلند دارای بیش از 100 پارک ملی است که از زیبایی های طبیعی و حیات وحش این کشور محافظت می کند. پارک ملی Ao Phang Nga است که دارای جزایر کارست چشمگیر، غارهای دریایی و جنگل های حرا است.

معروف ترین سازند سنگ آهک در پارک جزیره جیمز باند نامیده می شود – Khao Phing Kan در تایلندی – که توسط فیلم “مردی با تفنگ طلایی” جیمز باند به شهرت رسید. این پارک در سفرهای یک روزه از پوکت به راحتی قابل دسترسی است.

  • ماساژ تایلندی آرامش بخش

ماساژ تایلندی که قدمت آن به بیش از 2500 سال پیش می‌رسد، جنبه‌های آیورودا و طب سنتی چینی را ترکیب می‌کند. این شامل تکنیک‌های فشار ریتمیک، کشش است که در آن درمانگر از دست‌ها، آرنج‌ها، زانوها و پاهای خود برای اعمال فشار در امتداد خطوط انرژی بدن یا «Sen» استفاده می‌کند. به ماساژ تایلندی لقب «یوگا تنبل» داده اند زیرا ماساژدرمانگر به شما کمک می کند تا بدن خود را با کمترین تلاش از طرف خود بکشید. در نتیجه، این تمرین به کاهش تنش عضلانی، بهبود گردش خون و آرامش ذهن کمک می کند.

نکات منفی:

  • گردشگری بیش از حد

تایلند به لطف محبوبیت پایدار خود قربانی موفقیت خود شده است. این یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است و در بسیاری از مکان ها مانند تور پوکت و تور پاتایا، تعداد گردشگران می تواند به طور قابل توجهی از مردم محلی بیشتر باشد.در نتیجه، جاذبه‌های توریستی و سواحل پرطرفدار می‌توانند چنان شلوغ شوند که بازدیدکنندگان در نهایت از این تجربه بیزار شوند. همچنین، جریان روزافزون گردشگران منجر به توسعه بیش از حد در بسیاری از نقاط کشور شده و مکان‌های بکری را که مردم در وهله اول می‌خواستند تجربه کنند، ویران کرده است.

  • کلاهبرداری ها

حتی با وجود اینکه اکثر افرادی که در تایلند ملاقات می کنید دوستانه و صادق هستند، اقلیت کوچکی وجود دارند که به دنبال استفاده از گردشگران هستند.

اگرچه آب و هوای استوایی تایلند برای برخی لذت بخش است، اما برای برخی دیگر می تواند چالش برانگیز باشد.

جاده های تایلند از مرگبارترین جاده های جهان هستند و اسکوتر سواران و عابران پیاده بیشترین قربانیان را تشکیل می دهند. ترافیک جاده می تواند آشفته باشد و همه به قوانین جاده احترام نمی گذارند. بهتر است از رانندگی در تایلند به طور کلی اجتناب کنید.

بهترین زمان برای رفتن به تایلند چه زمانی است؟

تایلند یک مقصد در تمام طول سال است، اگرچه برخی از دوره‌های سال محبوب‌تر از سایرین هستند. فصل اوج گردشگری بین دسامبر و فوریه است که همزمان با فصل خنک این کشور است. این زمانی است که دما برای سفر راحت‌تر است، رطوبت هوا کم است و به ندرت باران می‌بارد. در نتیجه، این زمانی است که قیمت ها در بالاترین حد خود هستند و مقاصد و جاذبه های محبوب می توانند به شدت شلوغ شوند.

اگر در فصل گرما، بین ماه های مارس و می، به تایلند سفر می کنید، ممکن است بخواهید از شهرهای بزرگ دوری کنید زیرا گرما و رطوبت می تواند گشت و گذار در مناظر را دشوار کند.

اکتبر زمان خوبی برای فرار از جنوب بارانی و رفتن به شمال تایلند است. پس از آن خشک تر می شود و پس از چند ماه مرطوب، جنگل ها سبز و سرسبز به نظر می رسند.

چگونه به تایلند برویم؟

بیشتر گردشگران از طریق هوا به تایلند سفر می کنند ، زیرا این کشور با ده فرودگاه بین المللی به خوبی با سایر نقاط جهان در ارتباط است. بانکوک که دو فرودگاه اصلی را در خود جای داده است، اغلب اولین بندر مورد بازدید بسیاری از مسافران است.

چگونه در تایلند بگردیم؟

یکی از دلایلی که مسافران عاشق تایلند هستند این است که رفت و آمد در آن نسبتا آسان است. در اینجا روش های اصلی حمل و نقل وجود دارد که می توانید برای بازدید از نقاط مختلف کشور از آنها استفاده کنید.

تایلند دارای یک شبکه هوایی داخلی توسعه یافته است که می تواند شما را به بسیاری از مقاصد محبوب برساند. این کارآمدترین و راحت ترین راه سفر است که اغلب مورد علاقه بازدیدکنندگان است. با این حال، این نیز گران ترین است.

آیا تایلند ارزش بازدید در سال 2024 را دارد؟

بانکوک از طریق راه آهن به برخی از مقاصد اطراف تایلند مانند هوا هین و چیانگ مای متصل است. قطارهای تایلند با استانداردهای غربی مقرون به صرفه هستند، اما کند هستند و همیشه راحت نیستند.

  • اتوبوس و مینی ون

این نوع حمل و نقل مقرون به صرفه ترین راه را برای سفر در اطراف تایلند ارائه می دهد.برای سفرهای طولانی تر، اتوبوس های VIP، Super-VIP و کلاس 1 را انتخاب کنید. اینها دارای تهویه مطبوع، توالت داخل و صندلی های راحت تر هستند. مینی ون ها جایگزین محبوبی برای اتوبوس ها هستند. به خاطر داشته باشید که اینها می توانند بسیار شلوغ شوند و رانندگان به دلیل سرعت زیاد و رفتار بی احتیاطی بدنام هستند.

تایلند مقاصد بی شماری را ارائه می دهد که ارزش دیدن را دارند و پوشش همه چیز در یک سفر غیرممکن است. در نهایت، انتخاب باید به ترجیحات شخصی شما و مقدار زمانی که در اختیار دارید بستگی داشته باشد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا