سبک زندگی

شیر طلایی چیست؟ – اخبار آنلاین

به گزارش پی ام آپ، شیر زردچوبه در منوی برخی کافه ها به عنوان جایگزینی سالم و بدون کافئین برای قهوه تبلیغ می شود، اما این نوشیدنی در واقع نسخه ای از نوشیدنی سنتی هندی «هالدی دوده» است. درمان خانگی برای سرماخوردگی.

به گزارش ایسنامحققان روش موثری را برای در دسترس قرار دادن نسخه گیاهی ابداع کرده اند که خواص مفید مواد تشکیل دهنده را حفظ کرده و عمر مفید آنها را افزایش می دهد.

آنتونی سوریامیهارجا، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه جورجیا، می گوید: “این یک نوشیدنی عالی است؛ به خصوص اگر بیرون سرد باشد یا بیمار باشید. زردچوبه حاوی ترکیب فعال زیستی کورکومین است. کورکومین یک پلی فنول است که محققان در حال بررسی پتانسیل آن هستند. دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.” اگر بتوانیم ترکیبات زیست فعال مانند کورکومین را به شیرهای گیاهی اضافه کنیم تا آنها را به سطح تغذیه ای مشابه شیر گاو برسانیم، چرا که نه؟

با این حال، جداسازی کورکومین از زردچوبه دشوار است و اغلب به روش‌های استخراج پیچیده نیاز دارد که شامل حلال‌های آلی، چندین روز و انرژی زیادی است. علاوه بر این، این ترکیب با گذشت زمان از بین می رود و طول عمر آن کاهش می یابد.

بنابراین با الهام از شیر طلایی، Suryamiharja و همکارانش تصمیم گرفتند تا بررسی کنند که آیا راهی برای استخراج کورکومین و حفظ آن در شیر گیاه وجود دارد یا خیر. آنها ابتدا پودر زردچوبه را به محلول قلیایی اضافه کردند که pH بالای آن باعث حل شدن بیشتر کورکومین و استخراج آسانتر آن می شود. سپس این محلول قرمز تیره به نمونه شیر سویا اضافه شد و به رنگ زرد تیره در آمد. Suryamiharja و همکارانش محلول را روی pH خنثی تقریباً هفت تنظیم کردند.

درست مانند اسیدهای با pH پایین، بازهای با pH بالا برای مصرف ناخوشایند هستند. به اصطلاح شیر طلایی خنثی شده را می توان همانطور که هست مصرف کرد، اما برای حفظ بیشتر آن، محققان با حذف آب از محلول از طریق خشک کردن انجمادی، پودر شیر طلایی فوری تولید کردند.

این روش نه تنها کورکومین را از زردچوبه کارآمدتر از روش‌های موجود استخراج می‌کند، بلکه کورکومین موجود در قطرات روغن شیر سویا را نیز محصور می‌کند. این بدان معنی است که وقتی کورکومین مصرف می شود، بدن ما آن را به عنوان چربی درک می کند و آن را هضم می کند. علاوه بر این، کورکومین کپسوله ای از آن در برابر هوا و آب محافظت می کند و عمر مفید آن را افزایش می دهد.

اگرچه این مطالعه به دلیل محتوای اسید آمینه بالای آن به طور خاص بر روی شیر سویا متمرکز بود، اما محققان می‌گویند که می‌توان آن را برای سایر شیرهای گیاهی نیز به کار برد تا گزینه‌هایی را برای کسانی که به سویا آلرژی دارند ارائه کند. علاوه بر این، روش استخراج مبتنی بر pH را می توان بر روی انواع ترکیبات گیاهی با سهولت و کارایی مشابه استفاده کرد. به عنوان مثال، زغال اخته سرشار از آنتوسیانین است. یکی این یکی دیگر از پلی فنول های محلول در آب است.

اگرچه قبل از عرضه شدن شیر طلایی در فروشگاه ها به تحقیقات بیشتری نیاز است، نتایج اولیه امیدوارکننده است. Suryamiharja گزارش داد که شیر طلایی این مطالعه طعم خوبی داشت.

این گروه تحقیقاتی امیدوار است که نتایج تحقیقات بتواند ترکیب شیمیایی پشت نوشیدنی طلایی را توضیح دهد و ارزش غذایی آن را برای کسانی که از نوشیدنی لذت می برند افزایش دهد.

5455

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا