اخبار روز

معافیت و کسری خدمت سربازی.


به گزارش مانیبان، سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا درباره موارد کوتاهی خدمت سربازی گفت: طبق قانون مدت خدمت سربازی 24 ماه است و این 24 ماه به 21 ماه تبدیل شده است. خدمتی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شده است، نیروهای مسلح می توانند در موارد خاص این مدت را افزایش یا کاهش دهند. البته ستاد کل نیروهای مسلح نیز نوع خدمت در مناطق مختلف را مشخص کرده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: طبق تعریف ستاد کل نیروهای مسلح از نوع خدمت سربازان در مناطق مختلف، افرادی که تا شعاع 200 کیلومتری محل خود در شهر خود خدمت می کنند. محل سکونت که بومی محسوب می شوند باید 21 ماه خدمت کنند. فراتر از این فاصله، شما یک سرباز غیر بومی محسوب می شوید که باید 18 ماه خدمت کنید.

وی تصریح کرد: افرادی که در مناطق مرزی خدمات ارائه می کنند مدت خدمت آنها 15 ماه و افرادی که در مناطق صعب العبور یا عملیاتی خدمات ارائه می کنند مدت خدمت آنها 14 ماه است. همچنین افرادی که قبلاً از کسر خدمت استفاده می کردند برای هر فرزند 3 ماه بود، اما از سال گذشته با تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح 3 ماه برای فرزند اول، 4 ماه برای فرزند دوم و 5 ماه برای فرزند دوم. فرزند سوم و همچنین 2 ماه برای ازدواج نظامیان بازنشسته در نظر گرفته شده است.

سردار مهری خاطرنشان کرد: بنابراین در بسیاری از موارد کسر خدمت در نظر گرفته شده است. همچنین افرادی که از نظر علمی و فناوری نخبه هستند تنها به مدت 4 ماه آموزش نظامی می بینند و سپس به ادامه پروژه و طرح تحقیقاتی می پردازند. برای این افراد محدودیتی وجود ندارد، می توانند طرح تحقیقاتی خود را هم در بخش و هم در واحد نظامی ارائه دهند و پس از اتمام پروژه تحقیقاتی، کارت انفصال به آنها داده می شود.

وی ادامه داد: سایر افرادی که می خواهند قبل از خدمت سربازی کوتاه مدت باشند می توانند 6 ماه قبل از خدمت سربازی پروژه های تعریف شده برای آنها در نیروهای مسلح را بپذیرند و از یک ماه تا 21 ماه خدمت کوتاه مدت دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره قانون سرباز قهرمان گفت: بر اساس این قانون کلیه افرادی که موفق به کسب مقام اول تا سوم در کلیه رشته های ورزشی با مکاتبه با وزارت ورزش و جوانان می شوند دارای کارت ویژه هستند. برای این افراد مجوز صادر شده و ممکن است از شمول قانون مستثنی شوند. از سربازان قهرمان استفاده کنید.

سردار مهری خاطرنشان کرد: تا سال گذشته بیش از 60 نفر از این قانون استفاده و معاف شدند و خوشحالیم که ذینفعانی که در چند هفته اخیر در بازی های المپیک شرکت کرده اند از این فرصت استفاده کرده و از این تسهیلات و شرایط برای آنها بهره مند شوند. . . به وجود آمده است، به نفع.

وی ادامه داد: علاوه بر بازی های المپیک، افرادی که در بازی های آسیایی و بین المللی مدال آور هستند می توانند از این قانون بهره مند شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا