اخبار روز

چند داروی گیاهی برای آسم را بشناسید!

آسم یک بیماری مزمن تنفسی است که با پاسخ بیش از حد راه های هوایی به انواع محرک ها مشخص می شود. این پاسخ بیش از حد منجر به التهاب و انسداد راه هوایی می شود. آسم یک اختلال حمله است که در فواصل زمانی معینی رخ می دهد. به طور معمول، حملات آسم ماهیت کوتاه مدت دارند و هر حمله بیش از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد.

طبق رژیم غفاری، با هر نفس، هوا به طور طبیعی از طریق بینی به حلق و از آنجا به مجاری تنفسی و در نهایت وارد ریه ها می شود. در ریه ها کیسه های زیادی با دیواره ای پر از رگ های خونی وجود دارد که از طریق آنها اکسیژن هوا وارد جریان خون می شود.

علائم آسم زمانی رخ می دهد که راه های هوایی ملتهب می شوند و ماهیچه های اطراف آنها منقبض می شوند. علاوه بر این، راه های هوایی با مخاط پر می شود، که به این معنی است که هوای کمتری وارد ریه ها می شود. این رویدادها منجر به حملات آسم همراه با سرفه شدید و گرفتگی قفسه سینه شده است.

علائم آسم

علائم آسم عبارتند از:

  • سرفه خشک یا با خلط کم
  • نفس نفس زدن
  • تنگی همان
  • احساس فشار در قفسه سینه
  • خستگی

علل و محرک های آسم

همان ماده ای که باعث حمله آسم می شود، محرک آسم نیز می باشد. محرک واکنش‌هایی در بدن ایجاد می‌کند که در نهایت راه‌های هوایی را باریک می‌کند و باعث حمله آسم می‌شود و تنفس را دشوار می‌کند..

شایع ترین محرک های آسم عبارتند از::

  • مواد آلرژی زا در فضای باز مانند چمن، چمن، گرده درختان و گیاهان

موادی که باعث افزایش حساسیت و واکنش بیش از حد سیستم ایمنی می شوند، حساس کننده یا آلرژی نامیده می شوند. بیشتر آلرژن هایی که باعث آسم می شوند از طریق هوا منتقل می شوند و باید به مقدار کافی در هوا وجود داشته باشند تا حالت حساسیت ایجاد کنند. پس از تعیین حساسیت، بیمار در برخوردهای بعدی واکنش شدیدتری به ماده حساسیت زا نشان می دهد، به طوری که مقادیر کمی از آلرژن منجر به بدتر شدن قابل توجه بیماری می شود. این شکل از آسم ناشی از آلرژن ها، آسم آلرژیک نامیده می شود. اغلب فصلی است و اغلب در کودکان و نوجوانان رخ می دهد.

  • آلرژن های داخلی مانند موی حیوانات، گرد و غبار، کپک
  • مواد مضر مانند دود، بخارات شیمیایی یا بوهای تند

علل محیطی آسم معمولاً مربوط به شرایط آب و هوایی است که باعث افزایش غلظت آنتی ژن ها و آلاینده ها در هوا می شود. این شرایط معمولاً در شهرهای بزرگ صنعتی و مناطق شلوغ شهری رخ می دهد و اغلب با نوسانات دما و سایر عواملی که باعث راکد شدن توده های هوا می شوند، همراه است. اگرچه در این شرایط همه افراد جامعه دچار مشکلات تنفسی می شوند، اما فرد مبتلا به آسم بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

  • سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها

فعالیت بدنی می تواند باعث آسم شود و همچنین می تواند حمله آسم را بدتر کند. تنفس در هوای سرد در حین ورزش شدت حملات آسم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، در حالی که تنفس در هوای گرم و مرطوب می تواند حملات آسم را کاهش یا متوقف کند. بنابراین، فعالیت‌های ورزشی مانند اسکیت روی یخ، اسکی و هاکی روی یخ نسبت به شنا در یک استخر سرپوشیده و گرم، اثر محرک قوی‌تری بر سیستم تنفسی دارند.

  • شرایط آب و هوایی مانند هوای سرد، بسیار خشک، بسیار مرطوب یا باد می‌آید
  • برخی داروها

برخی از افراد مبتلا به آسم به مصرف آسپرین یا برخی داروهای ضد التهاب حساس هستند و مصرف آسپرین باعث حمله آسم در این افراد می شود..

در برخی موارد استنشاق ماده ای که به طور مرتب در محیط کار وجود دارد منجر به آسم می شود که اصطلاحاً به آن آسم شغلی می گویند. تقریباً 200 ماده در محل کار برای تحریک آسم وجود دارد، از جمله: رزین ها، چسب ها و لاستیک خام، آنزیم های بیولوژیکی و برخی مواد شیمیایی، به ویژه ایزوسیانید که در رنگ آمیزی اسپری استفاده می شود..

عفونت های تنفسی شایع ترین علت حملات حاد آسم هستند. تحقیقات نشان داده است که عفونت های تنفسی با منشا ویروسی باعث حملات حاد آسم می شوند و هیچ مدرکی دال بر نقش عفونت های باکتریایی در این پدیده وجود ندارد..

در حال حاضر اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد عوامل روانی می توانند باعث بدتر یا کاهش آسم شوند

عواملی که می توانند باعث آسم یا آلرژی شوند

  • اگر از یک بیماری آلرژیک مانند اگزما، آلرژی غذایی یا تب یونجه رنج می برید، به این بیماری آتوپیک می گویند.

  • سابقه خانوادگی آسم یا بیماری های آتوپیک

  • برونشیولیت – یک عفونت شایع ریه در کودکان

  • قرار گرفتن در معرض دود تنباکو در دوران کودکی

  • سیگار کشیدن در دوران بارداری

  • زایمان زودرس (قبل از 37 هفته) یا وزن کم هنگام تولد

  • برخی از افراد نیز ممکن است به دلیل کارشان در معرض خطر ابتلا به آسم باشند.

درمان آسم با داروهای گیاهی

برخی از انواع داروهای گیاهی برای آسمآنها می توانند به تسکین علائم این بیماری و کاهش حملات آسم کمک کنند. استفاده از این گیاهان در کنار داروهای تجویز شده باعث بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری می شود. گیاهانی که حاوی آنتی اکسیدان هستندمانند بتاکاروتن و ویتامین ها سی و E آنها می توانند به کاهش التهاب در راه های هوایی ریه کمک کنند.

من از آن خسته شده اممی توان آن را داروی گیاهی آسم نامید. این گیاه به دلیل وجود ماده ای به نام آلیسین دارای خواص ضد التهابی بسیار خوبی است. این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی نیز شناخته می شوداز آنجایی که آسم به عنوان یک بیماری التهابی شناخته شده است، مصرف سیر می تواند مفید باشدمی تواند به روش های مختلف به بیماران آسم کمک کند.

زنجبیل یکی یکی دیگر از گیاهان دارویی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و در درمان آسم شدید موثر است. استفاده از این گیاه دارویی بسیار آسان است. شما می توانیدمی توانید از آن به عنوان طعم دهنده استفاده کنیداز آن در وعده های غذایی روزانه خود استفاده کنید. همچنین، مانند بسیاری از گیاهان دارویی، اردیبهشت ماهمی توانید از چای او استفاده کنید.

مصرف عسل به دلیل خاصیت ضدالتهابی برای بیماران آسمی توصیه می شوداین بیماران معمولاً سرفه دارند و استفاده از عسل در گذشته برای درمان گلودرد و سرفه رایج بوده است. این ماده شیرین به طرز قابل توجهی شیرین استمی تواند ترشح بزاق را تحریک کند. زمانی که بزاق بیشتری ترشح می شودباش، راه را تحریک کنحجم هوای ریه کاهش می یابد. این در نهایت منجر به این می شودتا فرد کمتر سرفه کند.

  • گیاهان سرشار از امگا 3

یکی سایر داروهای گیاهی کهدانه کتان می تواند آسم را درمان کند. این گیاه منبع بسیار خوبی از امگا 3 است. اگر نمی خواهید در رژیم غذایی خود ماهی بخورید، می توانیدمی توانید از این گیاه استفاده کنید. روغنکوسه امگا 3 مهمی تواند به کاهش التهاب کمک کندبهبود هوای ریه ها و بهبود عملکرد آنها در افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است. این دانه سبزیجات همچنین سرشار از مواد معدنی منیزیم است. منیزیم حاصل از انقباض و تحریک اندام هااز بیماری های مختلف ریوی جلوگیری می کند. این همچنین حملات آسم را کاهش می دهد.

این گیاه دارای خواص آنتی بیوتیکی بسیار قوی است و در رژیم غذایی افراد مبتلا به آسم استفاده می شودتا در برابر التهاب مقاوم تر باشد. از این گیاه معمولاً به شکل نوشیدنی کاهش وزن استفاده می شود.

نوشیدنی موثر برای درمان آسم

علاوه بر داروهای گیاهی موثر در درمان آسم، نوشیدنی و میوه هایی هستند که برای درمان آسم تجویز می شوند. را نوشیدنی میوه ها عبارتند از:

را نوشیدنی از جمله مواردی مانند ویتامین ها بتقویت کننده مغز، اعصاب و قلب، جلوگیری از یبوست مزمن، جلوگیری از ریزش و سفیدی مو، تحریک متابولیسم سلول های زنده و فعالیت پیاز مو، کاهش سطح کلسترول خون، تسکین بیماری های تنفسی و آسم، متعادل کننده و تنظیم کننده قند خون ضربان قلب.

را نوشیدنی تقویت کننده حافظه، تقویت کننده قلب و عروق خونی، اشتها آور، کمک به هضم غذا، اثر ضد نفخ، درمان یرقان، پاک کننده کبد و خاصیت دافع صفرا است. نوشیدنی به عنوان یک داروی قوی ضد صرع که عفونت های عصبی را از بین می برد و از احتقان جلوگیری می کند همان مورد نیاز است.

  • نوشیدنی نعناع

نعناع خواص زیادی دارد از جمله تسکین گلودرد، سرفه و تقویت مجاری تنفسی. نوشیدنیشربت و استشمام عطر نعنا برای کسانی که از آسم یا یبوست رنج می برند همان توصیه می شود.

  • نوشیدنی آویشن

آویشن یک داروی طبیعی برای سرماخوردگی، گرفتگی صدا، سرفه و یک درمان گیاهی کلی برای یبوست است. همان است

میوه های موثر در درمان آسم

انگور سیاه خاصیت تسکین و پیشگیری از علائم آسم و مشکلات تنفسی را دارد. آسم و مشکلات تنفسی معمولاً در اثر عفونت های ناشی از ورود گرد و غبار و آلاینده ها به دستگاه تنفسی ایجاد می شود.

انگور قرمز دارای ارزش های دارویی مهمی است که می تواند آسم را درمان کند. اثر مرطوب کنندگی انگور زیاد است، رطوبت ریه ها را افزایش می دهد و در نتیجه آسم را درمان می کند. انگور میوه ای با ارزش درمانی بالا برای آسم محسوب می شود.

مصرف منظم آب سیب می تواند از احتمال ابتلا به آسم، یک بیماری آلرژیک با حساسیت بالا جلوگیری کند. حتی سیگاری‌های معمولی نیز می‌توانند برای محافظت از خود در برابر بیماری انسدادی ریه به این میوه تازه خوشمزه اعتماد کنند. مصرف آب سیب زرد و روغن معطر برای درمان بیماری های تنفسی مانند احتقان قفسه سینه، گلودرد، آسم، آنفولانزا، سرماخوردگی، یبوست همان و برونشیت مفید است.

سیب قرمز حاوی ترکیباتی است که ممکن است به مبارزه با آسم کمک کند. سیب های غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. پوست سیب حاوی فلاونوئیدی به نام کورستین است که ممکن است به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. سیب از این دو طریق بر آسم و واکنش های آلرژیک تاثیر می گذارد. سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است به تنظیم پاسخ های سیستم ایمنی و محافظت در برابر آسم کمک کند..

این میوه خوشمزه پاییزی برای درمان آسم بسیار مفید است.

آسم بیماری است که گاهی اوقات به دلیل رعایت نکردن برخی توصیه‌های بیمار شروع به حمله می‌کند و زمان کوتاهی طول می‌کشد تا وضعیت به حالت عادی برگردد. یکی یکی از موثرترین راه های درمان آسم پرهیز از غذا است. از غذاهای شور و غذاهای حاوی مواد افزودنی و همچنین غذاهای سرخ شده و چرب خودداری کنید. برای اینکه افراد بیمار حملات کمتری داشته باشند و از عوارض بیماری رنج ببرند، بهتر است برنامه غذایی داشته باشند که همه این موارد را در نظر بگیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا