اخبار روز

10 حقیقت جالب درباره مغز که نمی دانستید / از کوچک کردن مغز تا برداشتن مغز از بینی!

به گزارش بازتاب آنلاین، از آنجایی که مغز یک اندام بسیار پیچیده است، حقایقی وجود دارد که پزشکان و دانشمندان هنوز به طور کامل آن را درک نکرده اند. با این حال، چیزهای شگفت انگیزی در مورد مغز وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد:

1) جراحی های مغز موفقیت آمیز به عصر حجر برمی گردد.

2) مغز یک بزرگسال حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارد.

3) حدود 75 درصد از مغز آب است. این بدان معناست که کم آبی بدن، حتی در مقادیر کم، می تواند بر عملکرد مغز تأثیر منفی بگذارد.

4) در طول فرآیند مومیایی، مصری ها معمولا مغز را از طریق بینی خارج می کردند.

5) مغز انسان در سال اول زندگی سه برابر بزرگتر می شود و تا حدود 18 سالگی به رشد خود ادامه می دهد. با بالا رفتن سن و رسیدن به میانسالی، مغز انسان کوچکتر می شود.

6) سردرد ناشی از یک واکنش شیمیایی در مغز است که در برخی موارد باعث درد در عضلات و اعصاب گردن و سر می شود. مغز نمی تواند درد را احساس کند و فقط سیگنال های درد ارسال شده به آن را تفسیر می کند.

7) مغز انسان حدود صد میلیارد نورون دارد و 20 درصد از اکسیژن و خون بدن را مصرف می کند.

8) این یک افسانه است که مردم فقط از 10 درصد مغز خود استفاده می کنند. در واقع ما از تمام ظرفیت مغز استفاده می کنیم. حتی بیش از 10 درصد از مغز در هنگام خواب فعال است. خواب دیدن گواه این مطلب است.

9) کلسترول کلید یادگیری و حافظه است. با این حال، کلسترول بالا بسته به سن و عوامل دیگر اثرات متفاوتی دارد.

10) اطلاعات برای هر چیزی که می بینیم، فکر می کنیم یا انجام می دهیم، بین نورون های مغز جریان دارد. این نورون‌ها اطلاعات را با سرعت‌های مختلف انتقال می‌دهند و سریع‌ترین سرعت انتقال داده بین نورون‌ها حدود ۲۵۰ مایل در ساعت است.

منبع: خط سلامت

47232

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا