اخبار روز

اوکراین بیش از یک سال است که برای حمله به روسیه آماده می شود

NBC News به نقل از یکی از مشاوران ارشد دولت اوکراین گزارش داد که کی یف از مدتی پیش در حال برنامه ریزی برای حمله به روسیه بوده است.

به گزارش ایسنا، در 6 آگوست، اوکراین بزرگترین حمله خود را به خاک روسیه به رسمیت شناخته شده بین المللی از زمان آغاز درگیری در فوریه 2022 انجام داد. پیشروی به سمت منطقه کورسک به سرعت توسط ارتش روسیه متوقف شد، اما نیروهای اوکراینی هنوز تعدادی شهر در منطقه مرزی را در اختیار دارند.

به گفته این مشاور دولت آمریکا، ایده حمله به روسیه “بیش از یک سال است” در کیف بیان شده است.

او گفت که هدف از این عملیات منحرف کردن توجه روسیه از سایر بخش‌های خط مقدم، به‌ویژه دونباس است، جایی که نیروهای مسکو از ابتدای سال به طور پیوسته در حال پیشروی هستند.

NBC News حمله به منطقه کورسک توسط مقامات اوکراینی را “یک قمار مخاطره آمیز” خواند.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی یادآور شد که این هفته ارتش روسیه از بازپس گیری سه شهر از نیروهای کی یف در منطقه دونتسک روسیه خبر داد و به شهر استراتژیک کراسنوآرمیسک نزدیک شد که جمعیت آن تخلیه اعلام شد.

در این گزارش آمده است: «حالا سوال این است که اوکراین تا چه زمانی می‌خواهد و می‌تواند قلمرو تحت کنترل خود در منطقه کورسک را بدون قربانی کردن مناطق مرکزی شرقی حفظ کند.»

اوایل این هفته ژنرال آپتی آلودینوف، فرمانده نیروهای ویژه اخمت جمهوری چچن روسیه، گفت که اطلاعات دریافتی از ارتش روسیه نشان می دهد که هدف واقعی حمله اوکراین، تصرف نیروگاه هسته ای کورسک بوده است. وی افزود که کی یف انتظار دارد نیروهایش تا 11 اوت به این هدف دست یابند.

ژنرال آلودینوف گفت که حمله رعد اسا توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خنثی شد، که قرار بود از تصرف نیروگاه هسته ای کورچاتوف اطمینان حاصل کند و مذاکرات با اولتیماتوم برای ترک برخی مکان ها یا انجام کاری برای روسیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که از آغاز تهاجم به منطقه کورسک، کی یف 3160 سرباز و چند صد واحد تجهیزات نظامی شامل 44 تانک، 43 نفربر و سه فروند هیمار را از دست داده است. چندین سامانه حامل ساخت وزارتخانه ایالات متحده تاکید کردند: عملیات نابودی سازمان‌های مسلح اوکراین ادامه دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا