اخبار روز

روسیه مذاکرات محرمانه با اوکراین بر سر آتش بس را رد کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره «برچیدن تلاش‌های مخفی آتش‌بس» در اوکراین را رد کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه و پس از انتشار گزارش های رسانه های آمریکایی مبنی بر شکست مذاکرات غیرمستقیم مسکو و کی یف بر سر آتش بس پس از حمله اوکراین به کورسک، یک مقام روسی این گزارش را رد کرد و گفت که چنین مذاکراتی انجام نشده است. برگزار شود

دیروز (شنبه) نشریه آمریکایی “واشنگتن پست” در گزارشی به نقل از دیپلمات های آگاه نوشت که اوکراین و روسیه باید هیئت هایی را در ماه جاری به دوحه بفرستند تا در مورد توافق پایان دادن به حملات به تاسیسات و زیرساخت های انرژی و قدرت چانه زنی مذاکره کنند. حمله اوکراین به کورسک مذاکرات از مسیر خارج شد.

دیپلمات ها و مقامات مذکور اظهار داشتند که این مذاکرات غیرمستقیم محرمانه که قرار بود با میانجیگری قطر انجام شود، به دلیل حملات غیرمنتظره اوکراین به کورسک روسیه شکست خورد.

این مقامات بدون فاش کردن نام خود به واشنگتن پست گفتند: “برخی از افراد حاضر در این مذاکرات امیدوار بودند که این دور از مذاکرات بتواند به توافق جامع برای پایان دادن به جنگ منجر شود.”

یک دیپلمات آشنا به مذاکرات گفت: پس از حمله اوکراین به کورسک، مقامات روسیه دیدارهای خود با مقامات قطری را به تعویق انداختند و هیئت روسی این اقدام را تشدید تنش توصیف کرد: «کیف نیز هیچ هشداری در مورد فرامرزی خود ندارد». حملات به قطر منتشر شد.

در همین راستا، دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در پاسخ به پرسش‌های واشنگتن پست، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست دوحه به دلیل اوضاع خاورمیانه به تعویق افتاد، اما به این شکل برگزار می‌شود. یک ویدئو کنفرانس در 22 اوت شهریور) برگزار خواهد شد.»

کرملین تا کنون از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است. اما اکنون خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفته است که «هیچکس (اوکراین و روسیه) مذاکرات را قطع نکرد زیرا چیزی برای وقفه وجود نداشت.

وی افزود: هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی بین روسیه و رژیم کی یف در مورد امنیت زیرساخت های حیاتی غیرنظامی وجود نداشت.

اوکراین تاکنون به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور در 12 اوت (22 مرداد) به اظهارات خود پرداخت. مرداد) نقل شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ای گفت تا زمانی که اوکراین به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد، مذاکرات صلح میان دو کشور برگزار نمی‌شود.

پوتین توضیح داد: ظاهراً دشمن در تلاش است تا موقعیت خود را در مذاکرات آینده بهبود بخشد، اما چه مذاکره‌ای با کسانی که به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی حمله می‌کنند یا تأسیسات هسته‌ای را تهدید می‌کنند، می‌توانیم داشته باشیم؟ چه گفتگویی می توانیم با آنها داشته باشیم؟

در این زمینه، زاخارووا گفت: “شما نمی توانید در مورد صلح با افرادی صحبت کنید که چنین کاری را آغاز می کنند.”

در هفته های اخیر، وضعیت جنگ در اوکراین بدتر شده و ارتش این کشور حملات برق آسا را ​​در منطقه کورسک روسیه انجام داده است. این حملات ارتش اوکراین را که در حال حاضر با کمبود نیرو و مهمات دست و پنجه نرم می کند، در وضعیت خطرناک تری قرار می دهد زیرا روسیه وعده اقدامات متقابل را داده است و نیروهای مسلح این کشور در روزهای اخیر در میدان نبرد پیشروی کرده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا