اخبار روز سینما

مروری بر همکاری های مشترک نیکی کریمی و امیر آقایی این فصل را با من بخوانید.

نیکی کریمی از اواخر دهه 60 در سینما به شهرت رسید و این موفقیت را با اجرای آثار مهم دهه 70 ادامه داد. او در سال‌های فعالیت در شبکه‌های سینما، تلویزیون و نمایش خانگی تجربه همکاری با بازیگران زیادی را داشت. یکی از جمله امیر آقایی بود. آقایی یکی از بازیگرانی بود که از زمان حضورش در سینما و تلویزیون در دهه 80 این دو بازیگر در دو فیلم «زن دوم» و «چهارشنبه 19» به شهرت رسید اردیبهشت ماهو سریال آقازاده به صورت مستقیم در دو فصل مختلف سریال سرزمین مادری به ایفای نقش پرداختند. آقایی در فصل اول این سریال نقش کوتاهی داشت و کریمی یکی از بازیگران اصلی فصل دوم و دوم بود. فصل سوم سریال آنها یک همکاری مشترک دیگر به عنوان کارگردان و بازیگر داشتند. این اتفاق افتاد این فیلم در فیلم «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی می گذرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، از میان همکاری های مشترک نیکی کریمی و امیر آقایی، «چرخه 19 اردیبهشت ماه» و «آقازاده» موفق تر بودند، نقدی بر آثار مشترک این بازیگر داریم.

همسر دوم چیرو الوند | 1386

اولین دیدار امیر آقایی با نیکی کریمی در فیلم «زن دوم» بود.

اولین همکاری نیکی کریمی و امیر آقایی در فیلم «زن دوم» به کارگردانی سیروس الوند رخ داد. آقایی نقش مردی را بازی می کرد که به دلیل بیماری همسرش مهتاب با بازی نیکی کریمی سعی می کند از او جدا شود تا مانع خوشبختی او نشود. سال ها بعد، وقتی مهتاب در زندگی با مرد دیگری شکست خورد، دوباره او را ملاقات کرد و به او کمک کرد تا به زندگی بازگردد. آقایی در اوایل دهه 80 با بازی در فیلم «ارتفاع پست» خود را به مردم معرفی کرد و در سریال «اولین شب آرامش» و «زن دوم» از اولین کارهای او در سینما بود. در واقع بازیگران اصلی این فیلم نیکی کریمی و محمدرضا فروتن بودند و آقایی به عنوان یک بازیگر تازه کار آنها را همراهی می کرد. او نقش مردی مریض را بازی می کرد که مدام روی ویلچر می نشست و نمی توانست لبخند را از روی لبانش پاک کند. یکی یکی از نقاط قوت این فیلم شد. «زن دوم» کار بسیار موفقی است نبود و در سال 2017 او جایگاه خاصی در صفحه نمایش پیدا نکرد.

چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه | وحید جلیلوند 1392

نیکی کریمی و امیر آقایی تاکنون در سه فیلم و یک سریال با هم کار کرده اند یکی نیکی کریمی کارگردان یکی از آنها به نام بود
وحید جلیلوند در مرکز فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه» نیکی کریمی و امیر آقایی را راهنمایی می کند.

اولین فیلم وحید جلیلوند با نام «چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه”، یک نمایش سه قسمتی بود که قسمت های آن با حضور شخصیتی به نام جلال آشتیانی با بازی امیر آقایی به هم مرتبط می شود. نیکی کریمی در اولین قسمت این فیلم در نقش زنی به نام لیلا که با امیر همبازی بود ظاهر شد. آقایی تصمیم گرفته بود 30 میلیون از دارایی خود را به نیازمندان اهدا کند و این تصمیم را در روزنامه ها به دلیل مشکل همسرش که در اثر تصادف از کار افتاده بود، اعلام کرده بود. به این ترتیب زندگی لیلا و مشکلات همسرش در این فیلم بسیار طولانی است. نبود اما از ابتدای فیلم این اتفاق افتاد و ماجراهای آنها در قسمت های دیگر ادامه یافت. «چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه فیلم فوق‌العاده‌ای بود که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر جوایز بسیاری را از آن خود کرد و بعدها آقایی به یکی از بازیگران ثابت آثار جلیلوند تبدیل شد.

آقازاده بهرنگ توفیقی 2019

نیکی کریمی و امیر آقایی تاکنون در سه فیلم و یک سریال با هم کار کرده اند یکی نیکی کریمی کارگردان یکی از آنها به نام بود
سریال جنجالی آقازاده تا اینجای کار آخرین همکاری امیر آقایی و نیکی کریمی است.

شخصیت اصلی سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی نیما بحری با بازی امیر آقایی بود. آقای پولداری که دختران زیادی با نزدیک شدن به او می خواستند به مقامی برسند. نیکی کریمی در این سریال نقش تینا را بازی می کند. یکی او در نقش یک دوست صمیمی نیما بحری را بازی کرد. در ابتدای سریال رابطه بین آنها تعریف خاصی نداشت و بازی نیکی کریمی نسبتاً مرموز به نظر می رسید، اما کم کم تصور می شد تینا زمانی در جوانی با نیما صمیمی بوده است، اما حالا بعد از گذشت سال ها اینطور است. ناامید چون به جایی که می خواست نرسیده و آشفته است. تینا به عنوان هنرمند و نوازنده معرفی شد. زنی که حتی اگر وارد سیستم نیما نمی شد می توانست به جایگاه مهمی برسد. کریمی غم و حسرت این شخصیت را در هاله ای از بی تفاوتی نشان داده بود و درک جزییات احساسات او بسیار سخت بود. خود کریمی در مصاحبه ای دلیل پذیرش این نقش را پیچیدگی آن عنوان کرد. کریمی سعی کرده بود در مرز خیر و شر نقش تینا را بازی کند و موفق شده بود. بازی امیر آقایی در نقش نیما بحری یکی از بزرگترین نقاط قوت سریال بود. «آقازاده» پس از اکران با استقبال خوبی مواجه شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا