اخبار روز سینما جهان

سرنوشت تلخ بازیگر اوشین در ۵۵ سالگی

آتسوکو یوشیکو تاناکا (به ژاپنی: 田中 好子؛ زاده ۸ آوریل ۱۹۵۶ – درگذشته ۲۱ آوریل ۲۰۱۱) بازیگر و خواننده ژاپنی بود. او بین سال های 1972 تا 2011 کار می کرد.

بیوگرافی یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

به گزارش آنلاین، یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو بازیگر ژاپنی است. او همچنین به عنوان شناخته شده است یکی او یکی از اعضای مشهور گروه پاپ Candies بود. زمانی که تاناکا عضو Candies بود، با نام مستعار “سو” (スーちゃん، سو چان) شناخته می شد. این گروه در سال 1978 در اوج محبوبیت خود منحل شد. تاناکا همچنین خواهر شوهر بازیگر معروف ماساکو ناتسومه بود.

تاناکا در آداچی توکیو به دنیا آمد. او برنده جایزه بهترین بازیگر زن در چهاردهمین دوره جوایز فیلم هوچی برای فیلم باران سیاه در گودزیلا شد.

در سال 1991، او با تاجر Kazuo Odate ازدواج کرد. او در سال 1992 به سرطان سینه مبتلا شد و توانست برای مدتی این بیماری را درمان کند. اما دوباره در اکتبر 2010، سرطان او بازگشت. تاناکا در 21 آوریل 2011 در سن 55 سالگی درگذشت.

فیلمبرداری

گودزیلا در برابر بیولانته (۱۹۸۹) – آسوکا اوکوچی

باران سیاه (۱۹۸۹) – یاسوکو

تلویزیون

توتسوجکی! هیومن؟! (2016، NTV، سریال توکوساتسو) – هوشیاما رومیکو

اوشین (2013، NHK) – هاتسوکو سن 55-60

توکوگاوا ایه یاسو (2016، NHK) – آیامه

بیاککوتای (2016، NTV) – یاماموتو یاکو

درباره داستان سریال اوشن

این سریال 297 قسمتی بر اساس داستان واقعی مردی به نام کازئو وادا ساخته شده است. او مالک فروشگاه های زنجیره ای Yaohan بود که از صفر شروع به کار کرد و سپس درآمد کسب کرد. اوشین در واقع با هدف ایجاد انگیزه در توسعه اقتصادی ساخته شد و البته اولین سریال ژاپنی بود که بعد از انقلاب روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت.

سریال اوشین در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و بارها از شبکه های مختلف تلویزیونی دنیا پخش شده است. حتی برخی «اوشین» را معروف ترین شخصیت زن ژاپنی در جهان می دانند.

اوشین مظهر خانواده بود. او در دوران کودکی رنج های زیادی کشید، به دلیل فقر شدید با بی مهری های پدر مواجه شد و حتی برای رفع نیازهای اولیه خود که غذا است، مجبور شد دور از خانواده زندگی کند.

اما هیچ کدام از این مسائل باعث نشد که پدر و مادرش را فراموش کند یا آنها را ترک کند. او همیشه به پدر، مادر و سایر اعضای خانواده عشق می ورزید و در هر شرایطی از نظر پدرش اطاعت می کرد.

صبر اوشین حتی در سنین پایین هم ادامه داشت و به عنوان همسر و مادر فرزندانش تمام تلاش خود را برای تامین معاش خانواده به کار می برد. در واقع برای اوشین قلب گرم خانواده در اولویت بود و شاید همین نکته راز ماندگاری این سریال ژاپنی باشد.

«سال‌های دور از خانه» که به زندگی یک دختر فقیر در طول جنگ جهانی دوم می‌پردازد، نوشته سوگاکو هاشیدا و کارگردانی مشترک ۸ کارگردان از جمله هیرویوکی ایگوچی، هیهاچیرو کوبایاشی، مینورو تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتاکا یوشیمورا و جیرو آباتا. . تهیه کننده این اثر یوکیکو اوکاموتو و کوئیچی ساکادا آهنگساز سریال اوشین بودند.

این سریال در 60 کشور دنیا پخش شد و بیش از 62 درصد مخاطب داشت. در سال های بعد انیمیشن هایی از این مجموعه برای کودکان ساخته شد و حتی اخیرا در سال 2012 نسخه سینمایی آن از فیلم اوشن ساخته شد.

البته پخش آن در این کشورها بسیار موثر بوده است، البته خود ژاپنی ها نیز چندان به آن اعتقاد نداشتند. آنها معتقد بودند که نیازی نیست داستان فقر و بدبختی آنها در دنیا دست به دست هم بدهد و تصویری ناخوشایند از این کشور که امروز یکی یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان است.

اما اوشین از همه مرزها عبور کرد و آنقدر اهمیت یافت که پلی در ژاپن به نام او نامگذاری شد و ویتنامی ها خدمتکاران زن خود را “اوشین” نامیدند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا