اخبار روز سینما جهان

مکرن رییس جمهور فرانسه: دلون کاری کرد که تا دنیا بتواند با او رویاسازی کند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، او اغلب نقش های عاشقانه ایفا می کرد و در شاهکارهایی چون «روکو و برادرانش» و «زورو» بازی می کرد و لقب «مرد بریژیت باردو» را به خود اختصاص داد. (بریژیت باردو بازیگر افسانه ای فرانسوی است که در بسیاری از فیلم های فرانسوی و هالیوودی ایفای نقش کرده است)

خانواده وی با انتشار بیانیه ای خبر درگذشت وی را منتشر کردند و گفتند که وی در کمال آرامش و در کنار خانواده اش دار فانی را وداع گفت.

آلن مدتی بود که از لنفوم سلول B که نوعی سرطان است رنج می برد و همچنین در سال 2019 دچار ایست قلبی شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در بیانیه ای در X نوشت: “موسیو کلاین یا روکو، یوزپلنگ یا سامورایی، آلن دلون نقش های افسانه ای ایفا کرده و دنیا را به رویا تبدیل کرده است. او چهره فراموش نشدنی خود را به امانت گذاشت تا زندگی ما را زیر و رو کند. “مالیخولیایی، معشوق و… بیشتر از اینکه یک ستاره باشد، آلن یادگاری از فرانسه بود.”

«رشیدا داتی» وزیر فرهنگ فرانسه نیز درباره آلن نوشت: ما معتقدیم که او جاودانه است… استعداد، کاریزما و… باعث شد از کودکی با سینمای هالیوود گره بخورد؛ اما فرانسه را انتخاب کرد.

فیلیپ لابرو کارگردان و نویسنده مشهور فرانسوی نیز نوشت: خداحافظ یار قدیمی. مجموعه ای فوق العاده از فیلم ها، شخصیتی جذاب. کلمه زیبا برای توصیف استعداد شما کافی نیست. او ستاره نهایی و یک سامورایی بود» (اشاره به فیلم سامورایی که یکی یکی از فیلم های معروف آلن است.

۵۷۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا