اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

به زودی با پزشکیان در مورد مساله غزه تماس خواهم گرفت

درحالی که مذاکرات آتش‌بس در غزه، هفته گذشته بدون نتیجه مطلوب پایان یافت، «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی اعلام کرد که به زودی و به درخواست همتای قطری خود با «مسعود پزشکیان» رییس جمهور ایران در مورد این مذاکرات تماس خواهد گرفت.

 

به گزارش ایرنا، انور ابراهیم امروز (یکشنبه) با بیان اینکه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر گفت‌وگو کرده است، اظهار داشت: ان‌شاءالله به زودی با رییس جمهور ایران و نمایندگان جنبش حماس به درخواست شیخ محمد (نخست وزیر قطر) برای تسهیل مذاکرات صلح تماس خواهم داشت.

 

وی در حساب ایکس خود نوشت که این تماس را همچنین برای برقراری آتش بس در غزه و تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین انجام می‌دهد.

 

نخست وزیر مالزی ضمن اشاره به اینکه نخست وزیر قطر، وی را در جریان آخرین تحولات در خاورمیانه قرار داده است، اظهار داشت: شیخ محمد بر فرصتی حیاتی برای حصول نتایج مثبت در مذاکرات جاری آتش بس میان فلسطین و اسرائیل و بر اهمیت اقدام سریع برای بهره برداری از این لحظه تاکید کرد.

 

کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس که از روز پنجشنبه در دوحه آغاز شده، روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این دور از مذاکرات را اعلام کردند.

 

در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت‌وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت‌وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

 

درحالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تن دادن به طرح مورد توافق تاکید دارد. با این حال، قرار است دور درگیری از مذاکرات هفته آینده در قاهره برگزار شود.

 

سامی ابوزهری از مسوولان ارشد حماس با اشاره به مذاکرات روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه قطر گفت: مذاکرات و توافق واقعی در جریان نیست و ما فقط شاهد تلاش برای تحمیل خواسته های اسرائیل و آمریکا به مقاومت هستیم.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا