اخبار روز

ما هرگز غزه را ترک نخواهیم کرد

در حالی که تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس ادامه دارد، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد تا زمانی که اسرای صهیونیست به طور کامل آزاد نشوند، این رژیم هرگز نوار غزه را ترک نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، در حالی که طرف های میانجی به طور همزمان در تلاش برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه بودند، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم کنترل امنیتی نوار غزه را در اختیار دارد و می تواند این کار را انجام دهد. هر وقت بخواهد وارد این منطقه شود.

وی با بیان اینکه «تا زمانی که اسرا به طور کامل آزاد نشوند هرگز غزه را ترک نخواهیم کرد» خواستار آن شد که محور فیلادلفیا (محور صلاح الدین) تحت کنترل اسرائیل بماند.

کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه ای مشترک در پایتخت قطر پایان این مذاکرات را اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات ارشد سه کشور به عنوان میانجی در مذاکرات فشرده با هدف دستیابی به توافق بر سر آتش بس در نوار غزه و آزادی زندانیان شرکت کردند. این گفتگوها در فضایی جدی و سازنده انجام شد

اما امروز رسانه های صهیونیستی از سفر آتی هیئت تشکیلات خودگردان فلسطین به نمایندگی از نوار غزه به قاهره خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این زمینه اعلام کرد: هیئتی از تشکیلات خودگردان فلسطین به سرپرستی «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و «مجید فرج» مدیر سازمان آزادیبخش فلسطین سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف). به گفته این سازمان، وی به نمایندگی از نوار غزه عازم قاهره خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا