اخبار روز

حداقل و حداکثر سن بازنشستگی اعلام شد


به گزارش مانیبان، بر اساس حکمی از سوی محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس هیئت مدیره دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تعیین شد. اعضای هیات علمی در رده های استاد آموزشی یا دستیار پژوهشی، استاد آموزشی یا پژوهشی، دستیار آموزشی یا پژوهشی، دانشیار آموزشی یا پژوهشی، استاد آموزشی یا پژوهشی، عضو هیات علمی نمونه کشوری با رتبه کاردانی. استاد، عضو هیأت علمی نمونه کشوری با درجه استادی، یک درصد دانشمند ملی و بین المللی و استاد برجسته آموزشی یا پژوهشی.

بر این اساس مربی آموزشی یا معاون پژوهشی با 30 سال سابقه خدمت در سن 65 سالگی، مربی آموزشی یا پژوهشی با 30 سال سابقه خدمت و استادیار آموزشی یا پژوهشی با 30 سال سابقه خدمت بازنشسته می شوند. سن 65 سالگی سن 65 سال

همچنین دانشیار آموزشی یا پژوهشی در سن 67 سالگی، استاد آموزشی یا پژوهشی با 70 سال سن، عضو هیئت علمی نمونه کشوری با رتبه دانشیاری تا 70 سال سن و عضو هیئت علمی نمونه کشوری با رتبه استادی تا سن 73 سال پایان خدمت خواهد داشت.

یک درصد از دانشمندان ملی و بین المللی تا زمانی که نام آنها در فهرست سالانه موسسه استناد و پایش علم و فناوری باشد، سالانه تا سن 75 سالگی تمدید می شود. همچنین پایان خدمت اساتید ممتاز آموزشی یا پژوهشی در دانشگاه ها تا سن 80 سالگی اعلام شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا