اخبار روز

بازگشت سوت به پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: سوت جزء تجهیزات ما در پلیس راه است و همه همکارانم دوباره از آن استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این سوت به کنترل و هموارسازی همکارانم در خیابان کمک می کند. کمک زیادی می کند و در اکثر کشورها رایج است.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه نشست امروز با خبرنگاران گفت: ابزار پلیس به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی از دیرباز سوت بوده است و حتی در فیلم های قدیمی نیز مشاهده می شود که پلیس از سوت در خودرو استفاده می کند. جاده های اصلی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: سوت پیش از این در اختیار پلیس بود اما مدتی است که از آن استفاده نمی شود اما به همه همکارانم اعلام کرده ام که دوباره از سوت استفاده کنند.

موسوی پور گفت: سوت جزو لباس و تجهیزات پلیس ماست و نباید حذف شود. ما استفاده از سوت را به عنوان یک دستورالعمل داخلی اعلام کرده ایم و همه باید از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که: اگر کسی قصد توزیع کلاه نذری را دارد; چه چیزی باید در نظر گرفته شود؟ وی افزود: این افراد حتما باید کلاه ایمنی استاندارد تهیه و توزیع کنند و همچنین می توانند در این باره با پلیس تماس بگیرند.

رانندگان پلیس مجاز به صدور جریمه نیستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان خودروهای پلیس باید جریمه شوند یا خیر، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که فقط همکاران من لباس سفید پلیس را بپوشند و آداب پوشش آنها مشخص باشد. آنها می توانند رانندگان و سایر رانندگان یا سربازان را جریمه کنند. شما نمی توانید کسی را مجازات کنید.

در صورت مشاهده چنین تخلفی، شهروندان می توانند گزارش خود را با شماره تلفن 197 ارسال کنند تا با توجه به اینکه این موضوع کاملاً قابل پیگیری است، این تخلف از سوی مراجع مربوطه بررسی شود.

موسوی پور درباره افزایش حجم تردد در جاده های تهران گفت: در پایتخت شاهد هستیم که روز به روز بر حجم ترافیک شهر افزوده می شود در ورودی و خروجی شهر می توان آمارهایی را که می گوید بررسی کرد روزانه یک میلیون و 600 هزار خودرو وارد تهران می شود.

این یعنی یک میلیون و 600 هزار تردد روزانه علاوه بر تردد خودروها در داخل پایتخت. ترافیک روزانه در داخل شهرها قابل کنترل نیست.

وی افزود: زمانی اعلام می کردیم که صبح تردد خواهیم داشت اما امروز این موضوع اصلا مفهومی ندارد و می بینیم که در طول روز بیشتر جاده ها شلوغ است و ترافیک وجود دارد و بار ترافیکی به طور مداوم در تمام طول روز افزایش می یابد. روز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: شاهد بودیم که تابستان امسال رفت و آمدهای برون شهری کاهش پیدا کرده است اما رفت و آمدهای درون شهری افزایش یافته و تردد در سطح شهر زیاد است.

جا دارد از تمامی همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی خود که در این هوای گرم برای روان سازی تردد در جاده ها تلاش می کنند تشکر کنم. اما لازم است همه دستگاه ها وظایف خود را در این زمینه انجام دهند. حمل و نقل عمومی در تهران مشکلاتی دارد که باید حل شود و باید اتوبوس های جدیدی را که مدیریت شهری قول خرید آنها را داده است، در سریع ترین زمان ممکن در سامانه ادغام کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا