سرگرمی

پاداش قابل توجه طلایی‌های المپیک ایران اعلام شد

وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی و فدراسیون تکواندو هر کدام جوایز ارزنده ای را به مدال آوران المپیک اهدا کردند.

مدال آوران ایرانی در المپیک به ویژه مدال آوران طلا جوایز نقدی قابل توجهی دریافت می کنند.

اوایل هفته گذشته بود که بازی های المپیک تابستانی پاریس 2024 با قهرمانی تیم آمریکا، نایب قهرمانی چین و سومی ژاپن به پایان رسید. آمریکا و چین در تعداد مدال های طلا برابر بودند، اما مدال های نقره آمریکا بسیار بیشتر بود و به همین دلیل آمریکایی ها قهرمان المپیک شدند.

کاروان ایران نیز بهتر از حد انتظار عمل کرد. ایران با 3 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز و مجموع 12 مدال در رده بیست و یکم جدول مدال های المپیک 2024 قرار گرفت. تمامی مدال های ایران در کشتی، آزاد و تکواندو کسب شد.

پیش از اعزام کاروان ایران به المپیک، سازمان های مربوطه مانند کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون های رشته های المپیک جوایزی را برای مدال آوران تعیین کرده بودند. از آنجایی که کسب مدال در المپیک کار بسیار دشواری است، جوایز ارائه شده نیز بسیار ارزشمند است. حالا بیایید نگاهی به جوایز از پیش تعیین شده برای رشته هایی که مدال آوردند بیاندازیم.

کمیته ملی المپیک؛ طلا 10 میلیارد تومان

کمیته ملی المپیک؛ نقره 4 میلیارد تومان

کمیته ملی المپیک؛ برنز 2 میلیارد تومان

وزارت ورزش؛ طلا 8 میلیارد تومان است

وزارت ورزش؛ نقره 4 میلیارد تومان

وزارت ورزش؛ برنز 4 میلیارد تومان

فدراسیون کشتی؛ طلا 5 میلیارد تومان به اضافه یک میلیارد و 200 میلیون تومان (ماهانه 100 میلیون)

فدراسیون کشتی؛ نقره 1 میلیارد تومان به اضافه 360 میلیون تومان (ماهانه 30 میلیون)

فدراسیون کشتی؛ برنز 500 میلیون تومان به اضافه 180 میلیون (ماهیانه 15 میلیون)

طلای فدراسیون تکواندو یک میلیارد تومان است

نقره فدراسیون تکواندو 600 میلیون تومان

برنز فدراسیون تکواندو 500 میلیون تومان

با گنجاندن این جوایز می توان دریافت که حداقل جوایز نقدی هر یک از مدال آوران ایران در المپیک 2024 چقدر خواهد بود. این کمترین میزان جوایز آنهاست زیرا برخی نهادها و مقامات عالی رتبه کشور نیز برای مدال آوران جوایزی در نظر گرفته اند.

بیشترین جایزه به دو مدال طلا در کشتی تعلق می گیرد. محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی هرکدام 24 میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت می کنند. پس از آنها آرین سلیمی طلای تکواندو 19 میلیارد تومان جایزه می گیرد.

با توجه به ارزش بالای مدال طلا، جایزه سایر مدال آورانی که نقره و برنز گرفتند تقریبا نصف یا کمتر از جایزه طلاست. اما هنوز هم خوب و ارزشمند به نظر می رسد. علیرضا محمودی، حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان آموزد که نقره گرفتند هر کدام 9 میلیارد و 360 میلیون تومان دریافت می کنند.

8 میلیارد و 600 میلیون تومان به مهران بشداری و ناهید کیانی دارندگان مدال نقره تکواندو تعلق گرفته است. امیرعلی آذرپیرا و امین میرزازاده برنز کشتی فرنگی هر کدام 6 میلیارد و 680 میلیون تومان و کمترین جایزه نیز 6 میلیارد و 500 میلیون تومان است که به مبینا نعمت زاده برنز تکواندو تعلق می گیرد.

همانطور که در بالا خواندید، این حداقل جایزه نقدی برای مدال آوران المپیک است. جوایز دیگری نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

فدراسیون کشتی که احتمال کسب مدال از ورزشکاران خود بیشتر بود، برای افزایش انگیزه ورزشکاران، جایزه قابل توجهی به مدال آوران خود خواهد داد.

مدال آوران طلا در یک سال 5 میلیارد تومان به اضافه 100 میلیون تومان حقوق ماهیانه (یک میلیارد و 200 میلیون تومان) و در مجموع 6 میلیارد و 200 میلیون از این فدراسیون دریافت خواهند کرد.

فدراسیون تکواندو نیز برای تنها دارنده مدال طلای تیم خود یک میلیارد تومان جایزه نقدی در نظر گرفته است.

می توان گفت هادی ساروی و سعید اسماعیلی از تیم کشتی فرنگی ایران که طلایی های المپیک پاریس بودند در مجموع 24 میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت می کنند و آرین سلیمی تنها دارنده مدال طلای تیم تکواندو همچنین در مجموع 19 میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. .

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا