اخبار روز

۱۲۰ هزار زائر اربعین با اتوبوس و تاکسی از استان تهران به کربلا اعزام شده‌اند :: بازتاب آنلاین

دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: ۱۲۰ هزار زائر اربعینی از ۲۰ مردادماه تا کنون با ناوگان حمل و نقل عمومی از استان تهران به کربلا اعزام شده اند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید کمال سادات شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تهران ۲۰» که با موضوع اربعین حسینی (ع) بر روی آنتن شبکه تهران رفت، اظهار کرد: امسال در حوزه برگزاری آئین جاماندگان اربعین حسینی (ع) از سوی سپاه تهران و سیدالشهدا (ع) و مجموعه انتظامی تهران بزرگ تدابیر بسیار خوبی اندیشیده و هماهنگی‌های ترافیکی، امنیتی و انتظامی با سایر دستگاه‌ها شکل گرفته است.

سادات گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه چهارم شهریور ماه ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) با قرائت زیارت اربعین مراسم آغاز و همراه با مراسم‌های فرعی گردهمایی بزرگ جاماندگان اربعین در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برقرار و تمهیدات لازم نیز از سوی تولیت حرم امام (ره) نیز اندیشیده شده است.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار موکب در طی مسیر پیش بینی شده و برای حمل‌ونقل با مجموعه اتوبوس رانی، تاکسی رانی و مترو با شهرداری تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفته افزود: فرمانداری ری و تهران متولی این برنامه‌ها خواهند بود و کلیات موضوع در استانداری تهران بررسی، پیگیری و نتیجه گیری خواهد شد، همچنین استفاده از سرویس بهداشتی و هماهنگی با امور مساجد صورت گرفته و اداراتی که در مسیر جاماندگان اربعین هستند خدمات ارائه می‌کنند و این خدمت رسانی تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد اربعین استان تهران با تاکید بر اینکه موکب‌ها حتماً باید دارای مجوز باشند، عنوان کرد: سپاه حضرت رسول (ص) در تهران بزرگ مسؤول صدور مجوز موکب‌ها است.

وی عنوان کرد: شهروندان ورامین، پیشوا و قرچکی می‌توانند با قطارهای در نظر گرفته شده به سمت حرم عبدالعظیم حسنی عزیمت کنند و برای برگشت نیز از همین قطارها بهره مند شوند.

سادات با بیان اینکه هر سال موضوع اربعین بهتر از سال قبل انجام می‌شود گفت: با توجه به شرایط موجود شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» نام گرفته و از نقاط قوت این حرکت افزایش باورهای دینی و مذهبی و ایجاد زمینه‌های همدلی و هم بستگی و وحدت تحت بیرق سیدالشهدا و آرمان‌های دینی ما است.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با اشاره به هماهنگی و تعامل ویژه میان دستگاه‌های اجرایی مختلف از استقرار نماینده اداره پست و ثبت احوال در اداره گذرنامه خبر داد و گفت: در صورت بروز مشکل برای مردم، این امکان فراهم شده که مسؤولان در محل حاضر باشند و به موارد در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی کنند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران عنوان کرد: امسال در مجموعه حمل‌ونقل اقدامات و هماهنگی‌های بسیار خوبی رقم خورده، در ایستگاه‌های راه آهن برنامه‌های خوب و متنوعی شکل گرفته و در حوزه ترمینال غرب هم امسال نسبت سال قبل توانستیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و طی آن اتوبوس‌های ترکیه‌ای و عراقی افزایش یافته و با شرکت عراقی برای استفاده از ۱۳۰ اتوبوس قرارداد بسته‌ایم و تاکنون نیز ۸۵ سرویس از تهران به نجف عزیمت کرده و به تناسب برای بازگشت نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

سادات گفت: اتوبوس‌های داخلی فقط تا مرزهای مهران می‌روند اما طی قراردادی که با شرکت عراقی بسته‌ایم اتوبوس‌های عراقی از تهران به نجف می‌روند و زوار راحت جابه‌جا می‌شوند و مردم می‌توانند بلیط تهیه کنند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران عنوان کرد: با توجه به مرزهای شش گانه مجموعاً ۳ هزار و ۲۷۹ سرویس یعنی ۷۳ هزار و ۲۴۹ نفر تا الان با اتوبوس به مرز و شهر نجف اعزام شده‌اند و تا روز گذشته ۳ هزار و ۳۶۴ سرویس انجام و ۷۶ هزار و ۳۸۴ نفر زائر هم با وسایل حمل‌ونقل عمومی اعزام شده‌اند.

وی گفت: در حوزه پروازی از ابتدای طرح یعنی ۲۲ مردادماه تا ۲۶ مردادماه مجموعاً ۲۸۷ پرواز انجام شده و ۳۵ هزار و ۵۸۵ نفر مسافر هم جابه‌جا شده‌اند.

سادات در تشریح جابه‌جایی زوار توسط ناوگان ریلی نیز بیان کرد: مجموعاً از ۲۰ مردادماه تا کنون ۴ هزار و ۳۲۰ نفر از زوار اربعینی اعزام شده‌اند و طی دیروز و امروز هم ۵ قطار به سمت مرز حرکت کرده‌اند که از خرمشهر تا مرز نیز ریل باکس فراهم شده است.

دبیر ستاد اربعین استان تهران عنوان کرد: مجموعاً تا کنون ۱۲۰ هزار زائر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از استان تهران به کربلا اعزام شده‌اند و به طور کلی در استان تهران هر شهری موکب جداگانه دارد و در کل استان ۴۱۰ موکب داریم که ۲۴ موکب در مرز و ۳۸۶ موکب از نجف تا کربلا معلا مستقر خواهند بود.

دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: طبق سنوات هر ساله ستاد اربعین استان تهران در شهر نجف واقع در پارکینگ طبقاتی مستقر هستند و روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می‌کنند و برای استراحت فضای مناسبی دارند و ایستگاه صلواتی از ۷ صبح تا ۲۳ دایر است و صبحانه و ناهار و شام نیز به تعداد ۳۰ هزار نفر هر روز پذیرایی می‌شوند و شهروندان می‌توانند در توقفگاه اول از خدمات این موکب بهره مند شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا