اخبار روز

تهران در حال خنک شدن است

مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش 5 درجه ای دمای هوای استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دمای هوای امروز استان (28 مرداد) 1 تا 2 درجه سانتیگراد کاهش یافته است، اما این بدان معنا نیست که هوا خنک شده است. برای دوشنبه و سه شنبه (29 و 30). مرداد) افزایش نسبی دما یک تا دو درجه پیش بینی می شود.

مازیار غلامی افزود: در هفته جاری دمای هوای استان تهران به طور میانگین 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد که این روند به تدریج رخ می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: اوج گرما را در تهران پشت سر گذاشتیم، البته احتمال کاهش دما از شنبه تا دوشنبه هفته آینده (3 تا 5) وجود دارد. شهریور) به حدود 39 درجه سانتیگراد برسد.

وی در ادامه درباره وضعیت بارندگی در استان تهران گفت: طی روزهای آینده در شمال و شمال شرق استان تهران از جمله فیروزکوه، دماوند، آبعلی، شمیرانات، لواسانات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. در مناطق غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد شدید، بسیار شدید و دور از انتظار وزش گرد و خاک پیش بینی نمی شود.

غلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ریزگردها باعث آلودگی شدید هوا می شود؟ وی تاکید کرد: غلظت گرد و غبار با منشاء داخلی معمولا با وزش باد افزایش می یابد و با کاهش سرعت باد کاهش می یابد، اما گرد و غباری که از کشورهای دیگر مانند عربستان، سوریه، ترکیه و عراق وارد کشور می شود، دائمی است. در حال حاضر افزایش گرد و غبار با منشاء داخلی پیش بینی می شود که غلظت آن تا پنج ساعت بالا خواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا