اخبار ارز دیجیتال

پیش‌بینی قیمت تون‌کوین؛ آیا خریداران موفق به ایجاد سقف جدید خواهند شد؟

تون‌کوین (TON) در آخر هفته گذشته با مقاومت شدیدی در محدوده ۶.۸ دلار مواجه شد، اما خریداران توانستند با تلاش خود، روند صعودی را حفظ کنند. در حال حاضر، آنها سعی دارند روند صعودی جدیدی را تثبیت کنند و شواهد نشان می‌دهد که احتمال موفقیت آنها بالا است.

به گزارش رمز ارز نیوز، طبق نمودار روزانه، با وجود اصلاح قیمت به ۴.۷۲ دلار در اوایل آگوست، ساختار کلی همچنان صعودی است. اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) در ده روز گذشته به‌ طور قابل‌توجهی افزایش یافته که نشان‌دهنده تقاضای بالا است.

همچنین، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان می‌دهد که روند نزولی در حال تغییر به روند صعودی است.

شکسته شدن مقاومت ۶.۸ دلاری در روز چهارشنبه، ۱۴ آگوست، اهمیت زیادی داشت. این شکست، ساختار بازار روزانه را به نفع خریداران تغییر داد و باعث شد که قیمت TON از محدوده‌ای که از اوایل ژوئن تا اواخر جولای در آن معامله می‌شد، فراتر برود. این موضوع با افزایش تعاملات آنلاین در مورد این ارز دیجیتال همراه بود.

علاوه بر این، از اواسط ژوئیه، تعداد آدرس‌های فعال روزانه به‌ تدریج افزایش یافته است. این دو شاخص در کنار هم، نشان‌دهنده افزایش تقاضا و پذیرش تون‌کوین است.

از ۴ آگوست، میانگین سن کوین‌های TON روندی کاهشی داشته است. پس از آزمایش سطح ۴.۲۷ دلار، تون‌کوین در ده روز گذشته روندی صعودی داشته است. به‌ طور معمول، افزایش قیمت همراه با کاهش میانگین سن کوین‌ها نشان‌دهنده وقوع فروش گسترده برای کسب سود است.

شاخص نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) در بازه سی روزه نیز مثبت بوده که نشان می‌دهد این فعالیت تثبیت سود ممکن است ادامه یابد. کاهش میانگین سن کوین‌ها نشان‌دهنده فاز توزیع است، در حالی که MVRV هنوز سیگنالی برای خرید نشان نمی‌دهد.

با این حال، میزان گردش توکن‌های غیرفعال در روزهای اخیر ثابت بوده که ممکن است بخشی از نگرانی‌ها را در مورد توزیع TON کاهش دهد. به طور کلی، شاخص‌های تکنیکال و آن‌چین نشان می‌دهند که این توکن هنوز فضای بیشتری برای صعود دارد.

همچنین، داده‌های اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که تون‌کوین با ضریب همبستگی مثبت ۰.۷۵ در بازه ۳۰ روزه، وابستگی زیادی به بیت‌کوین (BTC) دارد. بنابراین، خریداران TON باید به نوسانات یا تغییرات کوتاه‌مدت بیت‌کوین نیز توجه داشته باشند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا