دانستنی ها

میزان خطرناک کافئین برای قلب مشخص شده است

مصرف بیش از حد قهوه ممکن است یک عامل خطر برای قلب باشد و خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک پست، یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی حتی برای افراد سالم مرتبط است.

«نانسی کاگاتارا» محقق کالج و بیمارستان پزشکی زیدوس در هند و محقق ارشد این پروژه گفت: مصرف منظم کافئین می تواند سیستم پاراسمپاتیک را مختل کرده و باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شود.

کاگاتارا و تیمش فشار خون و ضربان قلب 92 بزرگسال سالم را پس از انجام یک آزمایش سه دقیقه ای اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان بین 18 تا 45 سال با فشار خون طبیعی بودند. محققان با مشاهده نتایج این آزمایش دریافتند که مصرف روزانه 400 میلی گرم قهوه باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون به مرور زمان می شود.

FDA می گوید 400 میلی گرم کافئین در روز به طور کلی با عوارض خطرناک یا نامطلوب همراه نیست، اما اذعان دارد که برخی از افراد به کافئین حساس تر هستند و کافئین ممکن است با سرعت های متفاوتی متابولیزه شود. کلینیک مایو همچنین می گوید تا 400 میلی گرم کافئین برای اکثر بزرگسالان سالم بی خطر به نظر می رسد.

کافئین محرکی است که می تواند تولید هورمون های استرس نوراپی نفرین و اپی نفرین را افزایش دهد، ضربان قلب را افزایش دهد و فشار خون را با انقباض رگ های خونی افزایش دهد، اما همچنین نشان داده شده است که باعث بهبود خلق و خو و احتمالاً کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان می شود.

کاگاتارا در این مطالعه گزارش داد که زنان شهری شاغل در تجارت و مدیریت بیشترین مصرف روزانه کافئین را داشتند. افرادی که بیش از 600 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کردند، پس از 5 دقیقه استراحت، ضربان قلب و فشار خون را افزایش دادند.

کاگاتارا گفت که به دلیل تأثیر کافئین بر سیستم عصبی، مصرف منظم آن می تواند افراد سالم را در معرض خطر فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی قرار دهد. افزایش آگاهی از این خطرات برای بهبود سلامت قلب برای همه مهم است.

دکتر، مدیر بخش قلب و عروق در “بیمارستان دانشگاه نورث شور” در آمریکا. «بنجامین هیرش» (بنیامین هیرش) نتایج این تحقیق جدید را قانع کننده توصیف کرد. هیرش که در این تحقیق دخالتی نداشت، گفت: یافته های این تحقیق مردم را آگاه می کند و آنها باید این کار را انجام دهند. مردم باید بدانند که مصرف زیاد قهوه ممکن است به مرور زمان برای قلب خطراتی ایجاد کند و منجر به فشار خون بالا و آریتمی شود. اتکای بیش از حد به کافئین می تواند به بهره وری کمک کند، اما سلامتی همیشه باید در اولویت باشد.

یافته های این مطالعه در نشست کالج قلب و عروق آمریکا در دهلی ارائه شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا